De incentive is nu geld gericht omdat je daar veel mensen mee meekrijgt. Dat geld voor mij ook en ik denk voor 90%.
Daarna zitten we in de overheids fuik en wordt het een melkkoe zo gaat dat
Die overheid ziet ook dat de terugverdientijd van zonnepanelen nu 3 jaar is en met een heel slecht contract zelf 2.
Het gaat over zoveel schijven dat het lastig organiseren is, dat begrijp ik. Ik doe wel eens een IT projectje, techniek is het probleem zelden. Besluitvorming door management des te meer. Maar technisch is het allemaal best wel te doen.
Het stroomnet kan het prima aan. Alleen niet als we om 17u allemaal de auto, de oven en de kookplaat aan gaan zetten. Nou de laatste twee is nog prima.
Maar als je bv slimme laders verplicht of een simpel kastje daartussen. En je mag tussen 17u en 20u niet je auto laden. (kan je nog beter inrichten maar het is een voorbeeld) En daarna met de stroom die nodig is verdeel je over de uren totdat je de auto gebruikt is er niets aan de hand.
Ik hoor allemaal mensen om me heen die geadviseerd wordt om 22KW laders thuis op te hangen. Als ik dan vraag waarom weet niemand het antwoord ook bij de dealer niet die het mij adviseerde.
De zonne en daglichtpanelen zullen ook veel beter worden. Ik heb nog panelen van 320wp twee jaar oud het gemiddelde wat je nu koopt en gangbaar is 390wp. Hoe goed worden de daglichtpanelen?
Worden er straks overal accu's ingestopt? koelkasten, wasmachines etc. Ik zie het gebeuren (naar mijn idee niet de oplossing)
Verplicht electrische auto's met een dak van zonnepanelen.
De lightyear zero hoeft als je gem 70 tot 80km per dag rijd van maart tot september niet aan de stekker in Spanje.
Daarmee pak je 90% van de doelgroep.
Met de techniek van nu iets aangepast kunnen we in NL van maart tot sep ook energie neutraal zijn.
Ik ben benieuwd wat de opties voor de winter zijn. Met name nov tm jan gaat denk ik lang een uitdaging blijven.
Maargoed van stroom weet ik wel iets, maar van andere bronnen niet. Hoe intresant word waterstof?