Dat is het zeker, want de meesten willen doorgaan tot aan hun 65 (mits een paar kleine aanpassingen die het zware werk wat verlichten). Maar goed, de realiteit is dat zij die kunnen en mogen gaan, dat ook doen. En de jongeren zijn niet blind voor wat zich afspeelt in die sector. Met andere woorden, men kiest steeds minder voor een job in de verpleging.daniel1975 schreef: ↑08 jan 2023 15:36 Triest om op die manier ervaren vakmensen te verliezen in de zorg
En dat is de schuld van de politiek, die de sector al decennia lang zeer stiefmoederlijk behandeld. Ze weten heel erg goed dat wij zelden of nooit het werk neerleggen, want de patient verdient dit niet. Dus altijd maar besparen, en ons met een kluitje in het riet sturen.
Maar verloning is niet altijd het allerbelangrijkste, al moet er natuurlijk nog geleefd worden. Tijdens de Corona periode werden we overstelpt met respect. En dat deed eerlijk gezegd veel deugd. Maar nu die vervloekte pandemie stilaan naar de achtergrond wordt verwezen, is van dat respect maar weinig meer te merken.
Maar het is wat mij betreft zeker niet allemaal kommer en kwel. Ik ga nog steeds graag naar mijn werk. Maar bij momenten moet ik een knop omdraaien. Ik kan dat gelukkig wel, en fietsen is voor mij nog steeds een gezonde uitlaatklep. Voor sommige andere collega dreigt de burn out …