Gerwin, jij ook bedankt. Ik ga denk ik eerst maar eens kijken hoe die van mij bevalt.Gerwin89 schreef: ↑05 feb 2023 22:18 Ik heb deze, en die is klein (en fijn)
https://www.futurumshop.nl/dynaplug-mic ... gEQAvD_BwE
Tijd voor nieuwe wielen
Ik ben wel even benieuwd wat voor ervaring jij hier op het forum hebt gevonden over Stans NoTubes en dan met name het verschil tussen Blue Doc en Stans Notubes.
trouwens de dynaplug racer vind ik echt niet groot, steek ik zo naast mijn mobiel in mijn zakje en merk daar niets van.
Aangaande waarom Stan's No Tubes, bijvoorbeeld de post van Havana.NuitKor schreef: ↑06 feb 2023 11:45
Ik ben wel even benieuwd wat voor ervaring jij hier op het forum hebt gevonden over Stans NoTubes en dan met name het verschil tussen Blue Doc en Stans Notubes.
trouwens de dynaplug racer vind ik echt niet groot, steek ik zo naast mijn mobiel in mijn zakje en merk daar niets van.
In heb ook begrepen dat Doc Blue en Stan's NoTubes hetzelfde zijn, of in ieder geval dat Doc Blue gemaakt wordt door Stan's (zie bijvoorbeeld: de test op Road.CC https://road.cc/content/review/265465-s ... ss-sealant).havana schreef: ↑18 jan 2023 11:52 Stan's heb ik ook goede ervaringen mee. Doc Blue is overigens gewoon Stans (het staat er zelfs op). Verschillende soorten sealant mixen is volgens mij geen punt.
ECHTER
Stan's Race is bedoeld voor MTB (verwarrend). Daar zitten korreltjes in. Je krijgt de boel daardoor lastig door je ventielkern. Deze sealant moet je rechtstreeks in de band gieten, wat ik zelf onhandig vind.
Ik heb per abuis een keer zo'n fles gekocht. Uiteindelijk opgelost door de boel in de blender te gooien
Ik zou de volgende keer de gewone Stan's kopen.
In ben wel benieuwt hoe lang de Sealant meegaat, ik zie weinig informatie over hoe vaak mensen Sealant aanvullen en/of vernieuwen. Ik heb voor mezelf bedacht om een paar transparante ventiel dopjes te kopen (iemand een idee waar deze te krijgen zijn?). Als ik dan de ventiel kern verwijder, het ventiel dopje aanbreng, zou ik moeten kunnen zien hoe de Sealant er uit ziet.
In heb overigens de gewone No Tubes Sealant gekocht en niet de Race uitvoering aangezien de Race uitvoering dikker is en daardoor niet via het ventiel kan worden aangebracht.
Aangaande de afmetingen van de Dynaplug, hij gaat vast wel ergens in passen, maar op basis van foto’s op het internet had ik hem iets kleiner verwacht.
Haha, hoe had je gedacht dat te doen want het ventieldopje schroef je namelijk op de verwijderbare ventielkern en past niet op de holle ventielschacht. Enfin kijken hoe de sealant er uit ziet is niet de oplossing, beter is het om met een dunne spijker gewoon een gaatje in het loopvlak te prikken, dan zou de sealant tijdens het ronddraaien van het wiel het gaatje gewoon moeten dichten.richardl schreef: ↑07 feb 2023 10:14Aangaande waarom Stan's No Tubes, bijvoorbeeld de post van Havana.NuitKor schreef: ↑06 feb 2023 11:45
Ik ben wel even benieuwd wat voor ervaring jij hier op het forum hebt gevonden over Stans NoTubes en dan met name het verschil tussen Blue Doc en Stans Notubes.
trouwens de dynaplug racer vind ik echt niet groot, steek ik zo naast mijn mobiel in mijn zakje en merk daar niets van.
In heb ook begrepen dat Doc Blue en Stan's NoTubes hetzelfde zijn, of in ieder geval dat Doc Blue gemaakt wordt door Stan's (zie bijvoorbeeld: de test op Road.CC https://road.cc/content/review/265465-s ... ss-sealant).havana schreef: ↑18 jan 2023 11:52 Stan's heb ik ook goede ervaringen mee. Doc Blue is overigens gewoon Stans (het staat er zelfs op). Verschillende soorten sealant mixen is volgens mij geen punt.
ECHTER
Stan's Race is bedoeld voor MTB (verwarrend). Daar zitten korreltjes in. Je krijgt de boel daardoor lastig door je ventielkern. Deze sealant moet je rechtstreeks in de band gieten, wat ik zelf onhandig vind.
Ik heb per abuis een keer zo'n fles gekocht. Uiteindelijk opgelost door de boel in de blender te gooien
Ik zou de volgende keer de gewone Stan's kopen.
In ben wel benieuwt hoe lang de Sealant meegaat, ik zie weinig informatie over hoe vaak mensen Sealant aanvullen en/of vernieuwen. Ik heb voor mezelf bedacht om een paar transparante ventiel dopjes te kopen (iemand een idee waar deze te krijgen zijn?). Als ik dan de ventiel kern verwijder, het ventiel dopje aanbreng, zou ik moeten kunnen zien hoe de Sealant er uit ziet.
In heb overigens de gewone No Tubes Sealant gekocht en niet de Race uitvoering aangezien de Race uitvoering dikker is en daardoor niet via het ventiel kan worden aangebracht.
Aangaande de afmetingen van de Dynaplug, hij gaat vast wel ergens in passen, maar op basis van foto’s op het internet had ik hem iets kleiner verwacht.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Als je wilt weten hoe het staat met de sealant en hoeveel er nog in zit, zuig het er dan gewoon uit met dezelfde spuit als waarmee je het erin gooit, en dan via het ventiel (met de kern eruit). Natuurlijk blijft er ook eea binnenin hangen maar het is een goede indicatie. Kijk dan hoe waterig het is en besluit (1) spuit leegmaken en nieuwe sealant erin, of (2) spuit aanvullen tot de gewenste ml. Ingewikkelder is het niet, en doe dit 1x per 3 maanden of voor vakanties.
Beste Orlok, Nuitkor en Woefdram, bedankt voor de waardevolle informatie.
Dat van de ventiel dopjes had ik zeker pas uitgevonden na aanschaf. Je hebt me een (weer) nutteloze aanschaf bespaart.
Aangaande het opzuigen via de spuit, wat voor soort spuit gebruikt je hiervoor, ik neem aan 1 die je op het ventiel kan vast draaien omdat het anders al snel een kledder boel wordt. Simpelweg een aantal keer per jaar aanvullen kan natuurlijk ook een oplossing zijn.
Dat van de ventiel dopjes had ik zeker pas uitgevonden na aanschaf. Je hebt me een (weer) nutteloze aanschaf bespaart.
Aangaande het opzuigen via de spuit, wat voor soort spuit gebruikt je hiervoor, ik neem aan 1 die je op het ventiel kan vast draaien omdat het anders al snel een kledder boel wordt. Simpelweg een aantal keer per jaar aanvullen kan natuurlijk ook een oplossing zijn.
Dat laatste doe ik dus en heb nog nooit meegemaakt bij het vervangen van de band, dat de band vol stond met sealant. Meestal zit er nog ongeveer in wat ik er oorspronkelijk in heb gedaan, dus elke 3-4 maanden bijvullen met 15ml lijkt te volstaan. Ik heb dus ook niet echt de behoefte om tussendoor te bekijken hoeveel er nog in zit.richardl schreef: ↑08 feb 2023 16:25 Beste Orlok, Nuitkor en Woefdram, bedankt voor de waardevolle informatie.
Dat van de ventiel dopjes had ik zeker pas uitgevonden na aanschaf. Je hebt me een (weer) nutteloze aanschaf bespaart.
Aangaande het opzuigen via de spuit, wat voor soort spuit gebruikt je hiervoor, ik neem aan 1 die je op het ventiel kan vast draaien omdat het anders al snel een kledder boel wordt. Simpelweg een aantal keer per jaar aanvullen kan natuurlijk ook een oplossing zijn.
Nope, dat zou nooit werken want hoe dirigeer je de sealant naar het ventiel? Ik gebruik een spuit met een slangetje dat DOOR het ventiel past en tot de bodem gaat. Nul geklieder. Je koopt ze bij Ali, Amazon of vast ook wel in NL, als je wilt met sjieke ventieltool. Met dank aan forumgenoot Phillipos.
Precies die gebruik ik ook. ideaal!Woefdram schreef: ↑08 feb 2023 16:57Nope, dat zou nooit werken want hoe dirigeer je de sealant naar het ventiel? Ik gebruik een spuit met een slangetje dat DOOR het ventiel past en tot de bodem gaat. Nul geklieder. Je koopt ze bij Ali, Amazon of vast ook wel in NL, als je wilt met sjieke ventieltool. Met dank aan forumgenoot Phillipos.
Idem. Heel handig zo'n spuit.
Ik vul elke maand of drie ca 15-20 ml bij (gravelbanden, dus ca d ehelft van wat er in ging weer bijvullen).
Ik ben één wielset vergeten bij te vullen en na 6 maand stond die quasi droog.
En ook ik ben tevreden van Stans. Dus goeie keuze.
Ik vul elke maand of drie ca 15-20 ml bij (gravelbanden, dus ca d ehelft van wat er in ging weer bijvullen).
Ik ben één wielset vergeten bij te vullen en na 6 maand stond die quasi droog.
En ook ik ben tevreden van Stans. Dus goeie keuze.