Alles erop en eraan fiets
-
- Forum-lid
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 02 dec 2008 22:48
Ik kom altijd de man met de hamer tegen. Wellicht eens vragen om hem te lenen.
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
stillekracht schreef: ↑03 feb 2023 12:18 Ik kom altijd de man met de hamer tegen. Wellicht eens vragen om hem te lenen.
Interessante keuze. Maak je een build topic?
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Ik gebruik al jaren zogenaamde rotspennen, die hebben een bredere kop en kun je meestal met de handpalm wel de grond in krijgen. Bij de bekende buitensportzaken erg duur.
Deze koop je voor €4,95 per 4
Voor mijn vrouw heb ik inmiddels een overjarige Orbea Vector Drop ltd aangeschaft. Helemaal compleet met drager, spatborden en verlichting.
De wielen zijn wel echt lomp zwaar, eens kijken of we daar nog wat anders voor kunnen verzinnen.
Vandaag heb ik het door mij bestelde Finna Landscape alu frame ontvangen. Dat ziet er prima uit!
Deze week komen de overige onderdelen binnen en kan ik beginnen met bouwen.
Moet ik alleen nog het voorwiel omzetten van 12mm naar 15mm steekas.
Daarna gaan we verder met zoeken naar tent, matjes etc
De wielen zijn wel echt lomp zwaar, eens kijken of we daar nog wat anders voor kunnen verzinnen.
Vandaag heb ik het door mij bestelde Finna Landscape alu frame ontvangen. Dat ziet er prima uit!
Deze week komen de overige onderdelen binnen en kan ik beginnen met bouwen.
Moet ik alleen nog het voorwiel omzetten van 12mm naar 15mm steekas.
Daarna gaan we verder met zoeken naar tent, matjes etc
Opgeven is geen optie!
Bedankt voor die referentie; dat is de eerste fiets die ik zie die 'af' is; te dikwijls ontbreekt de naafdynamo. Enige foutje is vind ik de crankset; die zou moeten vervangen worden door een supercompact; eens het bergop gaat gepakt en gezakt is 34-34 rijden voor de gemiddelde vrouw (en mezelf) te zwaar.
terechte opmerking voor wat betreft de crank. Die heb ik meteen vervangen voor een 46-30walter- schreef: ↑08 feb 2023 19:57
Bedankt voor die referentie; dat is de eerste fiets die ik zie die 'af' is; te dikwijls ontbreekt de naafdynamo. Enige foutje is vind ik de crankset; die zou moeten vervangen worden door een supercompact; eens het bergop gaat gepakt en gezakt is 34-34 rijden voor de gemiddelde vrouw (en mezelf) te zwaar.
ze kan dan met een 11-32 overal bergop komen.
Voor wat betreft de wielen en de naafdynamo. Nu is dat echt heel fijn. De wielen zijn echt wel bombproof maar ook zeer zwaar. Voor de vakantie steken we wellicht een andere wielset (zonder naafdynamo)
Opgeven is geen optie!
Ik raad absoluut aan de lichten te bewaren voor vakantie; tenmiste als de definitie van vakantie voor jou dezelfde is als voor mij; dat gaat voor een groot stuk over onthaasten. Dat die wielen iets zwaarder zijn en eventueel trager doen rijden is niet relevant tijdens een vakantie; tijd genoeg.
En de lichten zijn er niet alleen voor savonds maar ook zinvol bij slecht weer.
En de lichten zijn er niet alleen voor savonds maar ook zinvol bij slecht weer.
Ps; en als je koerswielen gewoon bent als referentie; met de zwaardere 'goedkope' cassette, de brede zwaardere banden en binnenbanden, de vele spaken zijn die wielen idd snel zwaar in vergelijking. Maar als je ze lichter wil moet je én de wielen, cassette, banden aanpassen en krijg je heel andere setup naar bomproof en 'dikkere banden comfort'.
Ps bis; en ik zou de 34t cassette nemen... (mijn echtgenote heeft 40t krans en vooraan 28t . Niet iedereen vindt dat bergop rijden afzien moet zijn .
Ps bis; en ik zou de 34t cassette nemen... (mijn echtgenote heeft 40t krans en vooraan 28t . Niet iedereen vindt dat bergop rijden afzien moet zijn .