Dat zijn positieve geluiden en wat ik ook zoek in een fiets. Ben geen fan van aero (in de beugels is mijn aero). Liefst zou ik een fiets met koersgeometrie hebben met een mechanische (disc) groep, lichte, fijn bollende wielen en uiteraard mijn eigen zadel. Die heb ik nu, maar het gevoel van de fiets is niet top (lekker strak en reactief, maar de voorkant is erg hard). Ben benieuwd naar het gewicht van je fiets in deze opbouw en wat jouw gewicht is (als je dat wilt delen uiteraard).lars_g schreef: ↑11 aug 2023 08:49 Ik heb zelf een Aurum Magma sinds mei 2022. Het is een witte met Ultegra Di2 gekocht bij BikeSuperior. Zij hebben de crankset vervangen naar een power2max rotor aldhu variant en gratis de juiste afmetingen bereikt met een andere zadelpen, stuurpen en stuur. De wielen heb ik later vervangen van Enve foundation 45 (carbon delamineerde) naar Zipp 404.
Enige minpunt naar mijn mening is de snelheid. Je merkt wel dat hij iets minder aero is dan bijvoorbeeld de Scott Foil die ik hiervoor had. Verder is de fiets heel reactief, sprint en klimt fijn. Ook tijdens afdalingen is hij erg stabiel. De fiets komt eigenlijk pas echt tot zijn recht als je er goed vermogen op zet.
Verder is het naar mijn mening een groot voordeel dat je gewoon je eigen onderhoud kunt doen en de stuurpen en stuur kunt (de)monteren zonder de kabels aan te hoeven raken.
P.s. Ik heb geen moeite met de off topic berichten. Maar er wordt vaak gevraagd om zaken wetenschappelijk te onderbouwen. Dat gaat hier niet en daarom is met elkaar delen hoe je iets ervaart en wat je met je spullen wel kunt meten van waarde.