Advies airpods
-
- Forum-lid
Nou... dan heb ik de juiste keuze gemaakt
-
- Forum-lid HC
Ik heb geen enkele off topic reactie gezien, want de TS heeft de verzamelnaam oordoppen in airpods veranderd. Volgens mij blijven we dus 100% on topic wat bijna een feestje waard is dat dan welhavana schreef: ↑03 sep 2023 22:08 Ik heb even geteld hoe lang het duurde voordat er een off-topic antwoord werd gegeven. Het antwoord is 5.
Voor Fietsforumbegrippen is dit nog best weinig. Meestal is de eerste reply op de vraag 'wie heeft er ervaring met Shimano pedalen?' > Look is the bomb.
In mijn ogen zijn Airpods niet geschikt om te fietsen, ook niet in de transparante modus. Beste is gewoon niks. Wil je toch iets, kijk dan naar Aftershokz. Mevrouw havana heeft ze sinds kort en is fan (ter info, ze heeft ook Airpods).
Ik krijg misschien binnenkort de kans om echt de beste oordoppen te testen. Dan doe ik daar zeker verslag van!
Hoop met een maand of twee.
Ik zoek naar bluetooth oortjes die goed onder een helmmuts te dragen zijn. Binnenkort begint het weer donker en koud te worden en ik fiets onder de 10 graden eigenlijk standaard met een helmmuts. Omdat ik dan een vast en veilig maar saai rondje fiets luister ik graag wat. Tot nu toe is bedraad het enige dat werkt, maar dit is gehannis. Bluetooth is te groot en drukt teveel op de oorschacht. Heeft iemand goede ervaringen met bluetooth oortjes onder een muts?
-
- Forum-lid HC
Let erop dat als het nat wordt het niet meer goed werkt.
Je kan beter met een kabeltje nemen in de winter met iets over je oren.
Je kan beter met een kabeltje nemen in de winter met iets over je oren.
- Goudhaantje
- Forum-lid
Een beetje off-topic, maar ook weer niet helemaal. Ik heb zelf geen gelukkige ervaringen met oordopjes, ook niet met Shokz. Ik heb ook alleen maar behoefte aan muziek op de Tacx. Om die reden zit ik nu te denken aan een 'gewone' over-ear koptelefoon. Bv de Bose QuietComfort 45. Deze is 'waterbestendig', maar ik vraag mij af in hoeverre zo'n koptelefoon en dan met name de oorkussens bestendig zijn tegen zweet. Dat is toch wat anders dan water. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik gebruik over-ears voor hardlopen (volgens mevr Rikkert loop ik voor lul maar ach). Ik heb daarvoor nu een Teufel, maar daarvoor andere FreshnRebel geloof ik. Ik zou niet voor een dure noise cancelling kiezen. Maar gewoon een wat goedkopere, als die het dan door het zweet begeeft, koop je een nieuwe. De mijne houden het met hardlopen altijd minimaal 4 jaar uit. Voor de bose van jou kun je bijna zes keer een nieuwe freshnrebel kopen van 39 euro. Kun je voor 220 pak m beet zegt tante Greet 24 jaar mee voort. Just my 2 cents.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
- Goudhaantje
- Forum-lid
Dank voor je reactie Rikkert. Maar mss wil ik ook wel gewoon een hele goede koptelefoon qua geluid. Het geluid van de oortjes vond ik tot nu toe ook altijd erg tegenvallen. Iemand anders ook nog ervaring met zweet en oorkussens?
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
Waterbestendig wil w.s. zeggen dat alles blijft werken als het nat is geweest.
In de omschrijving staat:
Luxueus zacht
Synthetisch leer op de oorkussens en de bovenkant van de hoofdband zorgt de hele dag voor comfort
Je zal eens in het echt moeten kijken hie dik dat laagje is. Mijn ervaring (niet met deze koptelefoon) is dat het nogal makkelijk degenereert. Vaak is het flinterdun opgespoten over een onderlaag. Juist zweet zal dat proces versnellen.
Mss dat je dan beter af bent met een on ear koptelefoon waar je de "kussens" van kan vervangen. Plus.. dat het ook ietsje minder warm is.
In de omschrijving staat:
Luxueus zacht
Synthetisch leer op de oorkussens en de bovenkant van de hoofdband zorgt de hele dag voor comfort
Je zal eens in het echt moeten kijken hie dik dat laagje is. Mijn ervaring (niet met deze koptelefoon) is dat het nogal makkelijk degenereert. Vaak is het flinterdun opgespoten over een onderlaag. Juist zweet zal dat proces versnellen.
Mss dat je dan beter af bent met een on ear koptelefoon waar je de "kussens" van kan vervangen. Plus.. dat het ook ietsje minder warm is.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
-
- Forum-lid HC
Waarom overear, dat is toch niet te doen met zweten, dat wordt goor man.
Waarom niet gewoon zo,n tokiebox, die heb ik er altijd bij staan op de taxc, wel zo fijn.
Waarom niet gewoon zo,n tokiebox, die heb ik er altijd bij staan op de taxc, wel zo fijn.
-
- Forum-lid HC
Misschien een pb naar Puck Moonen, die zie ik op insta altijd met over ears op de tacx.
Maar zonder gekheid gebruik ik ook gewoon een losse speaker. Het is al warm genoeg zonder koptelefoon.
Maar zonder gekheid gebruik ik ook gewoon een losse speaker. Het is al warm genoeg zonder koptelefoon.
Ik vind het geluid van een over-ear over het algemeen al fijner dan oortjes. Het geluid van een iets goedkopere koptelefoon is naar mijn idee redelijk goed en goed genoeg, maar ik ben eerlijk dat ik er niet zo heel kritisch op ben.Goudhaantje schreef: ↑27 sep 2023 14:00 Dank voor je reactie Rikkert. Maar mss wil ik ook wel gewoon een hele goede koptelefoon qua geluid. Het geluid van de oortjes vond ik tot nu toe ook altijd erg tegenvallen. Iemand anders ook nog ervaring met zweet en oorkussens?
Zweet en oorkussens, ja dat wordt warm, en die oorkussen zullen op den duur vergaan. Als je een duurdere koptelefoon koopt kun je meestal nieuwe oorkussens los kopen. Dus dat is wel een voordeel van een duurdere koptelefoon. Voor de teufel die ik nu gebruik kun je ook losse oorkussens kopen. Die is trouwens wel iets duurder dan de freshnrebel die ik eerst had maar qua geluid ook riant beter. Dat is een teufel real-blue, die toen een stuk goedkoper was dan de real-blue types die ik nu zie staan.
Voor op het werk heb ik deze trouwens: https://www.coolblue.nl/product/892995/ ... zwart.html. Voor op kantoor is noise-cancelling wel fijn, voor hardlopen hoeft dat voor mij niet. Maar dat is ook een keuze. Kan me voorstellen dat de monotone brom van een tacx oid wel uitgefilterd wordt en wat rustiger is aan de oren.
Voor de tacx is de tokkiebox inderdaad een alternatief, beetje afhankelijk van waar je woont en waar je tacxt en hoe hard ie staat. Dat is natuurlijk wel voordeel van een koptelefoon. Naast met hardlopen dat de tokkiebox zo'n gesjouw iswasbeer2006 schreef: ↑27 sep 2023 14:51 Waarom overear, dat is toch niet te doen met zweten, dat wordt goor man.