Alles over vakanties op én met de fiets

Amstel Gold Race

Gebruikersavatar
nicom
Forum-lid
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 mei 2007 00:26
Locatie: West-Brabant

Gebruikersavatar nicom 20 apr 2010 23:08

Zou me niks verbazen als er in de 200 zelfs minder hoogte meters zouden zitten. In de eerste noordelijke lus zitten wel een aantal beklimmingen maar in Partij gaat het gelijk richting de Eyserbosweg. Bij de 150km ga je in partij terug in zuidelijke richting en krijg je eerst nog de Schweiberg, Kasteelstraat, Camerig, Pas van Wolfhaag, Vaalserberg en dan weer via wat omwegen helemaal terug naar de top van Camerig. In die lus zitten toch aardig wat hoogtemeters. Ook krijg je dan nog de Kruisberg voor je uiteindelijk ook op de Eyserbosch weg komt.
Ik kwam zelf op de 150 tot 2160hm (polar 720i).

m_huizinga
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 20 mar 2006 17:22

m_huizinga 20 apr 2010 23:51

[quote="J0ost"][quote="MrAngry"][quote="m_huizinga"]
Volgend jaar maar eens de 200 of 250 proberen, die hebben bijna dezelfde hoeveelheid heuvels, want de 150km heeft al 2350m aan hoogtemeters. Heeft iemand wel eens de 150 gereden en nu de 250? Goed te doen?[/quote]

Hoe kom je aan die 2350? Ik heb op de 200km namelijk 1920 geklokt op de Polar

[/quote]

Zou me niks verbazen als in de 200km minder klimmetjes zitten dan in de 150km.
[/quote]

Ik heb een Garmin 705 dus die klopt wel. Maar ik had het niet goed ingetypt. Het is inderdaad 2150m. Zie ook hieronder, dan kun je natellen ;-)

Afbeelding

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 21 apr 2010 11:20

Sow...het vaderschap nekte me ook deze keer weer eens.

AGR. de laatste keer trouwens, was vooral de avond voor de toer gezellig met wijn lekker eten, bier en karaoke. Slecht he :-) Des al niet te min, na een slapeloze nacht op Camping de Cauberg (met recht een TOP camping te noemen) met -80 de Cauberg afgedaald. Toen ik mijn oogleden weer ontdooid had, waren we inmiddels gestart. Door de koude was het eerste uur nou net echt gezellig te noemen in onze groep. Daarna 'ontdooide' iedereen door zon en werd het dolle pret.
Na de Kruisberg kreeg ik op het Eyserbos last van mijn maag en misselijk. Toen ben ik in relatieve rust doorgefietst. Uiteindelijk 6.10 op de Polar. (2050 hoogte meters voor 150 km)

Mijn vrienden, ervaren ouders, wijten de misselijk en slechte benen aan maanden van slaap te kort. Maar ik had geen slechte benen....? Alleen kost misselijk.

Ik weet nu wat het was...Heimwee naar mijn kleine meid (5 maand jong).


forza
Forum-lid
Berichten: 494
Lid geworden op: 04 jun 2009 14:43

forza 21 apr 2010 11:36

[quote="Bongo"]Ik reed rond 15:35:16 (volgens de tijdwaarneming van de Amstel Gold Race) de berg op[/quote]

Dan kan ik je helaas niet helpen, wij reden een kleine drie kwartier later naar boven en daar stonden 2 man van ons met redelijk goed spul te fotograferen. Ze hebben ook wat andere rijders op de foto gezet vandaar dat ik om je startnummer vroeg.
eigenwijs is ook wijs...

Gebruikersavatar
bongo
Forum-lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 07 aug 2007 23:42

Gebruikersavatar bongo 21 apr 2010 14:21

[quote="Forza"]
Dan kan ik je helaas niet helpen[/quote]


Dank in ieder geval voor de moeite die je hebt ondernomen
goede wielrenners hebben altijd tegenwind

diamond
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 10 mar 2007 20:58

diamond 21 apr 2010 22:56

[quote="Diamond"]Vandaag thuis aangekomen zit ik toch met een kloote gevoel thuis.
Afgelopen zaterdag gestart aan mijn 4e en laatste AGR 150 km,helaas niet uitgefietst:rolleye:op de Schweiberg had ik m'n waterloo gevonden !!.De benen wilden niet meer #@%$^^^$ ik kon de zelfs 30x25 niet meer rondkrijgen,het was alsof iemand een riem telkens aantrok op m'n bovenbenen.Ik dacht bij mezelf met de rest vd beklimmingen in het verschiet,met dit gehark doormodderen lijkt niet verstandig.Dus op de berg rechtsomkeerd gemaakt en terug naar VB,een dikke nederlaag voor mezelf,ik weet zeker dat ik geen hongerklop had s'morgens voldoende gegeten en tijdens het fietsen ook en uiteraard gedronken.Jullie zullen me een sukkel vinden maar helaas ik moest de koers staken.
Positief was dat m'n zoon+ schoonzoon tov vorig jaar de 150 km 1 uur sneller gefietst hebben nu in 7 uur chapeau mannen, je had de gezichten moeten zien bij de finish.

gr der nepfries:rolleye:[/quote]

ff nog een kleine toelichting wil hier beslist niet de zielepoot uithangen,maar je moet toch ergens je teleurstelling kwijt niewaar:)
ik heb 2e paasdag nog de bultentocht (130 km)gereden vanuit Driebergen ,zondag 11 april nog Leeuwarden-den Oever-Leeuwarden gereden ook zo'n 130 km.naar leeuwarden 65km hadden we de wind vol op kop,dus gesloopt thuis gekomen door werk verder de rest vd week niet meer gefietst(genoeg rust ??)
Daarom bevreemd het mij dat ik afgelopen zaterdag zo slecht kon klimmen:rolleye::rolleye: verder dank voor jullie steun:D:D

gr der nepfries:D:)

adu
Forum-lid
Berichten: 164
Lid geworden op: 03 aug 2009 13:14

adu 23 apr 2010 13:42

[quote="TiTaTovenaar"][quote="regesi"]Gisteren ook 150 km gefietst.
Gek in rode Fiat Panda haalde iedereen in bij Mesch boven. Fietsers gingen niet snel genoeg aan de kant volgens hem, auto in de slip bijna 20 man onder de auto. Bocht later wilde hij daadwerkelijk een fietser aanrijden goeie man is uit auto getrokken en wat rake klappen gehad. Een deel van de bevolking is volgens mij niet zo blij met al die fietsers door de straat.[/quote]

Ik heb het ook zien gebeuren, ik reed er vlak achter. Wat een idioot was dat zeg.. Hoop dat ie niemand echt verwond heeft, want het is een wonder dat er op het rechte stuk niemand onder geraakt was..

Verder ben ik eerlijk gezegd geen mensen tegen gekomen die zich hekelden aan de meute fietsers.[/quote]

Het was een prachtige rit met een meer dan uitstekende organisatie. Het mooie weer heeft veel mensen geholpen om de rit met relatief weinig moeite en veel plezier uit te rijden, zo ook ik zei de gek! Mijn eerste AGR (150 km), eerste toertocht sowieso, het was fantastisch en het smaakt naar meer!

Het incident (zie quote) was inderdaad jammer. Daar heeft het erg weinig gescheeld of er was ernstig letsel veroorzaakt door dit hersenloze figuur. Wij kwamen dit kansloze heerschap al eerder tegen. Hij reed toen al als een idioot zo hard en dicht langs de fietsers. Daarna kwamen we hem weer tegen. Hij reed als een dolle in onze richting, remde abrupt af in een enorme slip en zette de auto vol in z'n achteruit. Slingerend en slippend reed hij vervolgens met gierende motor rakelings langs fietsers zo'n 150 m achteruit naar een fietser op de grond, die kennelijk daarvoor door hem was geraakt. Wat hij precies van plan was is hem - toen hij uitstapte - niet gevraagd, maar hij heeft een warm welkom gekregen. Geprobeerd is de autosleutels te bemachtigen zodat hij niet meer schade kon aanrichten. Dit is niet gelukt. Wat er met hem aan de hand was weet ik niet, dit is iets wat ik niet eerder heb meegemaakt en hopelijk nooit meer zal meemaken. Je zou vol geraakt worden ... dit kon absoluut niet door de beugel. Was er politie geweest dan was hij zeker opgepakt voor roekeloos rijden, het in gevaar brengen van de verkeersveiligheid. Dit kan zelfs worden aangemerkt als poging tot doodslag. Hij had op zeker zijn rijbewijs kunnen inleveren en een strafrechtelijke vervolging tegemoet zien. Gelukkig heeft dit ons er verder niet van weerhouden er een super fijn evenement van te maken! De rondemissen waren als afsluiter een prachtige beloning na het voltooien van deze rit! Mannen/vrouwen van de AGR organisatie, bedankt!
To short, too tall,
Doesn\'t matter, one size fits all.
Zu groß, zu Klein,
Der Schlagbaum sollte oben sein.

ronrih
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 jul 2009 13:02

ronrih 23 apr 2010 14:42

Geweldige race, prachtig weer, al begon de ochtend met ruiten krabben. Mijn jeugd heb ik al fietsend doorgebracht in het Limburgse land (tot mijn Motobécane ervan uit elkaar viel), maar ik had nog nooit officieel aan een tocht meegedaan. Nu op mijn 42e voor het eerst en ondanks mijn aanvankelijke scepsis vond ik het een waar feest. De organisatie is perfect, en daardoor heb ik niet veel moeite met de 36 euro die het je kost om de 150 te mogen rijden. Jammer dat lang niet iedereen het lukt om zich in te schrijven, maar ik ga het volgend jaar zeker weer op tijd proberen. Nu eerst voorbereiden op Limburgs Mooiste. Overigens heb ik mijn eigen totaaltijd een beetje zitten rekken door aan het einde van Camerig, op het punt waar de 12%-afdaling begint, in de zon van mijn lunch te zitten genieten op het bankje aan de rechterkant aldaar. Kan ik toch eigenlijk iedereen wel aanraden. Hopelijk heeft de wat oudere man die op de Eyserboschweg nog in zijn klikpedalen omviel er verder geen last van ondervonden. En ook al het applaudiserende publiek op de steilste hellingen: bedankt!
Heute ist mein bester tag!

globeskater
Forum-lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 01 sep 2009 16:07

globeskater 24 apr 2010 14:04

Ook ik heb een heerlijke dag (2dagen) in limburg gehad! Wat blijft het een machtig gevoel als anderen (mannen) moeten afstappen om zelf als vrouw en niet al te beste klimmer wel fietsend boven te komen!

Grote minpunt vond ik wel dat bij de verzorgingspost onderweg het eten op was.. vind dit echt heel slecht aangezien we best veel geld betalen, gelukkig zelf genoeg eten bij ons, maar had een banaan toch wel lekker gevonden, vind dat als je 36 euro betaald je wel kan verwachten dat je onderweg wat te eten krijgt...

daarnaast heb ik ook mensen gesproken die zich niet ingeschreven hadden niet officieel hebben meegereden en toch die herinneringsmedaille hebben gekregen, vind dat niet kunnen maar helaas zitten er wel zulke mensen tussen..

verder door het heerlijke weer lekker genoten, heerlijk gefietst en ook een paar keer lekker in de berm of op bankje andere fietsers zitten kijken en beetje eten! Aan het einde van de dag bijna 130km op de teller aangezien we vanuit maastricht moesten komen en ook weer terug moesten, wat blijft die afdaling van Valkenburg naar Maastricht toch een heerlijk toetje na zo'n mooie dag, even daar nog een snelheidsrecord van de dag gereden met 61,9km/u


zondag nog even lekker door limburg gefietst en de wedstrijd verschillende malen gezien daarna met de trein maar via venlo terug gegaan, erg netjes trouwens dat we in Venlo niet over de trap hoefden maar dat ze regelden dat we spoor mochten oversteken!
http://globeskater.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie