Tubes for Dummies
-
- Forum-lid
Haha!
http://img202.imageshack.us/img202/636/profielfoto2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
voor mijn eerste tube ervaring heb ikeen setje carbon tubular 50 mm aangeschaft, ik verwacht eerstdaags mijn veloflex criteriums uit duistland..
ik heb aandachtig de topic doorlezen, bedankt voor de vele reacties alvast, nu nog paar vraagjes,
1: iemand suggestie welke ventielverlengers ik moet aanschaffen
2: Koop ik een pot Mustik One van vittoria (hoe lang blijft die pot goed) ? of nog andere
suggesties van merknamen, heeft veloflex dit ook ?
3: ik heb geen wielrichter, zal moeilijk werken zijn zeker ? iemand die de velgen op een andere manier voorbereid(lees lijmen) ?
bedankt..
ik heb aandachtig de topic doorlezen, bedankt voor de vele reacties alvast, nu nog paar vraagjes,
1: iemand suggestie welke ventielverlengers ik moet aanschaffen
2: Koop ik een pot Mustik One van vittoria (hoe lang blijft die pot goed) ? of nog andere
suggesties van merknamen, heeft veloflex dit ook ?
3: ik heb geen wielrichter, zal moeilijk werken zijn zeker ? iemand die de velgen op een andere manier voorbereid(lees lijmen) ?
bedankt..
Hoi,
Je wil graag een centimeter of twee over de velg hoogte uit. Veloflex en andere fabrikanten houden het bij de standaard 36mm ventiellengte. Vittoria is 42mm lang.
Rekenen kan je zelf wel.
Wat de lijm betreft, tubes voor persoonlijk gebruik. Een potje als je de hele club wil voorzien.
Ciao,
Je wil graag een centimeter of twee over de velg hoogte uit. Veloflex en andere fabrikanten houden het bij de standaard 36mm ventiellengte. Vittoria is 42mm lang.
Rekenen kan je zelf wel.
Wat de lijm betreft, tubes voor persoonlijk gebruik. Een potje als je de hele club wil voorzien.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
fdegrove schreef:Hoi,
Rekenen kan je zelf wel.
Ciao,
ok bedankt, met 1 verlengstuk van 36 mm kom ik genoeg dan ? ventiel op tube zal dan hopelijk ook 3,4 lang zijn ?
Lijm ok ik koop paar tubekes
iemand nog een antwoord op het wielrichterprobleem aub ?
Hoi,
Zo'n wielrichter is bijzonder handig als je er ook wat mee wil gaan doen behoudens tubes lijmen.
Als je enkel tubes lijmt dan is het echt niet nodig hoor.
Ciao,
P.S. Misschien heb ik door de ervaring een vertekend beeld. Als je als beginner een wielrichter in huis hebt is dat best wel handig.
Zo'n wielrichter is bijzonder handig als je er ook wat mee wil gaan doen behoudens tubes lijmen.
Als je enkel tubes lijmt dan is het echt niet nodig hoor.
Ciao,
P.S. Misschien heb ik door de ervaring een vertekend beeld. Als je als beginner een wielrichter in huis hebt is dat best wel handig.
Snobisme is een dure hobby...
morel schreef:gaisdergerman schreef:gaisdergerman schreef:Ik overweeg toch wel sterk om op tubes te gaan rijden.
Ik wil volgend seizoen wat wedstrijdjes gaan rijden en denk dit op hoge carbon tubevelgen te gaan doen. Natuurlijk moet wil ik er ook af en toe een training op kunnen rijden maar dat zal ik voornamelijk op een andere set doen.
1 Welke goede tube met latex binnenband (rond 50,-) is hiervoor geschikt?
2 Waar kan je victoria lijm kopen (kom deze nergens tegen)?
3 Als reserveset wil ik een goedkopere tube kopen zodat ik thuis kan komen, de tube repareren en dan weer wisselen?
- Wat voor materiaal heb ik allemaal nodig? Kwam zelf op tubesbanden, lijm, kwastje en evt ventielverlenger. Mis ik nog iets?
hoi die link die werkt niet meer met het nieuwe forum kan iemand de juiste link geven aub
Ik wil niet zeuren maar is er iemand die antwoord kan geven op bovenstaande vragen?
Hoi,
@ gaisdergerman,
Lees de bevindingen van een der beste tubes kenners bij uitstek 'fdegrove" eens door
op deze LINK , daar kom je zowat ales te weten over tubes.
Grtz,
Morel.
-
- Forum-lid
Tubes die goed gelijmd zijn laten never en nooit los als ze leeg staan kwestie van goed de velg en tube zelf geheel te lijmen en dat meerdere malen doen
Als de velg geheel schoon is dus zonder lijm zet ik eerst een laage op en dan laten drogen dan een tweede laag en die laat ik ook droog worden dit doe ik ook bij de tubes dus 2 x lijmen en laten drogen
De derde laag die ik op de velg doe die laat ik niet in zijn geheel opdrogen maar doe dan de tube erop zodat je het eventueel nog kunt richten en dan 24 uur alles laten drogen en klaar is kees
Ik rij zelf op de Vitoria EVO Corsa CX 21 mm 320 TPI en die rijden geweldig goed voor tijdritten verder kan inderdaad het ventielschroefje niet los mar je moet het gehele ventiel uit de tube draaien is goed te doen zelfs handmatig ventielverlenger in de tube draaien en dan het ventiel van de tube erop zetten en probleem opgleost
Lijmen van tubes moet gewoon zorgvuldig gebeuren en vooral neem de tijd ervoor vakwerk is nooit geen haastklus
Als de velg geheel schoon is dus zonder lijm zet ik eerst een laage op en dan laten drogen dan een tweede laag en die laat ik ook droog worden dit doe ik ook bij de tubes dus 2 x lijmen en laten drogen
De derde laag die ik op de velg doe die laat ik niet in zijn geheel opdrogen maar doe dan de tube erop zodat je het eventueel nog kunt richten en dan 24 uur alles laten drogen en klaar is kees
Ik rij zelf op de Vitoria EVO Corsa CX 21 mm 320 TPI en die rijden geweldig goed voor tijdritten verder kan inderdaad het ventielschroefje niet los mar je moet het gehele ventiel uit de tube draaien is goed te doen zelfs handmatig ventielverlenger in de tube draaien en dan het ventiel van de tube erop zetten en probleem opgleost
Lijmen van tubes moet gewoon zorgvuldig gebeuren en vooral neem de tijd ervoor vakwerk is nooit geen haastklus
website:http://triatleethans.web-log.nl
Wil een goedkope tube meenemen als reservetube. Op een vittoria rally past geen ventielverlenger? Of wel.
Ben daarom van plan om een Schwalbe Montello als reservetube mee te gaan nemen. Is er een ventielverlenger te plaatsen op deze tube?
Ben daarom van plan om een Schwalbe Montello als reservetube mee te gaan nemen. Is er een ventielverlenger te plaatsen op deze tube?