Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2009

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 08 jul 2009 13:05

Je behoudt meer momentum met doortrappen. Hetzelfde als bijtrappen in een bocht: je hebt meer grip als mocht je met dezelfde snelheid en dezelfde hoek freewheelend een bocht nemen.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 08 jul 2009 13:09

Amclassic-fan schreef:Lubberding is gewoon van een ander tijdperk en niet met z'n tijd mee gegaan. Volgens Lubberding doe je 't bijv helemaal fout als je in een tijdrit op 't puntje van je zadel zit. Hij wil op z'n trainingskampen bij iedereen ook altijd 't zadel veel te hoog zetten.

Hij is misschien van een ander tijdperk maar helemaal achtelijk zal hij toch niet zijn zeker? Zo'n punt over de renners die uit de bocht vliegen (bijv. de 'Bouygues bocht' maar ook Menchov). Ik zie er wel wat in dat dat misschien komt doordat ze gewoon niet goed kijken naar waar ze heen willen.

dc
Forum-lid

dc 08 jul 2009 13:13

Bottecchia schreef:
Amclassic-fan schreef:Lubberding is gewoon van een ander tijdperk en niet met z'n tijd mee gegaan. Volgens Lubberding doe je 't bijv helemaal fout als je in een tijdrit op 't puntje van je zadel zit. Hij wil op z'n trainingskampen bij iedereen ook altijd 't zadel veel te hoog zetten.

Hij is misschien van een ander tijdperk maar helemaal achtelijk zal hij toch niet zijn zeker? Zo'n punt over de renners die uit de bocht vliegen (bijv. de 'Bouygues bocht' maar ook Menchov). Ik zie er wel wat in dat dat misschien komt doordat ze gewoon niet goed kijken naar waar ze heen willen.

Tsja, drie teams op dezelfde plaats? Het kan hoor, maar ik heb zoiets niet eerder gezien. Het waren ook drie identieke crashes.. erg frappant.

Bovendien, als je ziet hoe de snelheden tegenwoordig liggen, zouden profs echt slecht sturen? Zelfs zo'n Schleck, is dat nou echt een mega kluns? Ik kan dat heel moeilijk beoordelen, ik koers op een veel te laag niveau om daar oets zinnigs over te zeggen (ik zie namelijk echt enge dingen in mijn koersjes^^).

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 08 jul 2009 13:13

Geweldig hoe Vroomen die Smeets een paar keer te kijk zette....

S: hoeveel weegt nou zoiets?
V: zoals hij hier staat ongeveer zeven kilo
S: de fiets van Armstrong is zes en een half
V: dat denk ik niet want dan is hij illegaal

Verder was Smeet gewoon weer irritant. En waarom luistert hij niet? Vroomen zit te vertellen dat hij bij de zoon van Coppi thuis was en die schoenen gezien had en dat hij die zoon een paar dagen geleden weer tegen kwam en toen die schoenen kreeg. Waarop Smeets zegt: en toen liep je met die schoenen het huis uit. NEE SMEETS, hij zegt net dat hij ze niet kreeg toen hij daar op bezoek was maar een paar dagen geleden! En wanneer laat die man nou eens echt iemand uitpraten? Lubberding geeft een analyse van de tijdrijder Cancellara, zodra die naam valt onderbreekt Smeets hem midden in die zin met de roep of ze beelden hebben van Cancellara. Het is zo jammer dat de "avondetappe" een soort aaneenschakeling van ergernissen is enkel en alleen door de presentator.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

dummy
Forum-lid

dummy 08 jul 2009 13:17

Daniel1975 schreef:...Vind LA maar een naar, arrogant mannetje...
Vermoedelijk is dat geheel wederzijds.
de boef van parma schreef: quote: Er is geen team met zoveel ervaring en zo te zien zijn ze in bloed vorm.

Gelet op het verleden van de meeste Astana teamleden zou die 'bloedvorm' wel eens heel goed kunnen kloppen.

Scherpe woordspeling, heel scherp... Zou inmiddels wel mogen promoveren naar het Cliché-topic.

duotone
Forum-lid

Gebruikersavatar duotone 08 jul 2009 13:48

ik denk dat la dat weer niet laat gebeuren, maar dat is dan weer mijn mening. Dat het weer leuk gaat worden dat denk ik dan weer wel!

dario
Forum-lid

dario 08 jul 2009 13:52

GastheerG schreef: Als ze zich daar ik laten sturen (wat Astana dus probeerd) heet dat CENSUUR. Daarmee geeft Astana wel blijk waar de roots liggen: het OUDE rusland

Èn in de VS van A natuurlijk, waar ze - zij het iets subtieler - op dat vlak ook wel een sterke reputatie hebben!
GastheerG schreef: Overigens wordt een en ander wel versterkt door een persvoorlichter van Astana die bij VTM heeft gezeten.

Hm, wist ik niet - maar past wel mooi in het beeld dat ik van (über-fouterd) Bruyneel heb!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 08 jul 2009 13:55

Timo 2.0 schreef:Geweldig hoe Vroomen die Smeets een paar keer te kijk zette....

S: hoeveel weegt nou zoiets?
V: zoals hij hier staat ongeveer zeven kilo
S: de fiets van Armstrong is zes en een half
V: dat denk ik niet want dan is hij illegaal

Verder was Smeet gewoon weer irritant. En waarom luistert hij niet? Vroomen zit te vertellen dat hij bij de zoon van Coppi thuis was en die schoenen gezien had en dat hij die zoon een paar dagen geleden weer tegen kwam en toen die schoenen kreeg. Waarop Smeets zegt: en toen liep je met die schoenen het huis uit. NEE SMEETS, hij zegt net dat hij ze niet kreeg toen hij daar op bezoek was maar een paar dagen geleden! En wanneer laat die man nou eens echt iemand uitpraten? Lubberding geeft een analyse van de tijdrijder Cancellara, zodra die naam valt onderbreekt Smeets hem midden in die zin met de roep of ze beelden hebben van Cancellara. Het is zo jammer dat de "avondetappe" een soort aaneenschakeling van ergernissen is enkel en alleen door de presentator.

Haha,

Maar Timo, het is toch bekend dat eigelijk alleen Mart wil praten? Hij nodigt altijd mensen uit, maar die moeten niet te veel zeggen. Na twee zinnen wil hij weere dingen zeggen.

rufio
Forum-lid

Gebruikersavatar rufio 08 jul 2009 13:55

@Timo 2.0: +1, ik dacht precies hetzelfde

@Chrissiewizzie: goed voorstel, Wilfried zou het een stuk beter doen op het technische vlak en Matthijs zou minsten evenveel kijkers kunnen vermaken!

bmiller
Forum-lid

bmiller 08 jul 2009 13:57

Wat Menchov betreft heeft iedereen uiteraard een andere manier van communiceren.
Het kwam alleen op mij over als zijnde niet gretig naar de overwinning. Die heb je wel nodig zie Armstrong anders redt je het nooit. Trouwens hetzelfde gevoel kreeg ik van Breukink. Daarnaast zou ik graag zien dat de kansen keren voor Rabo.

(Anders kom ik slecht te staan in de tourpoules);)
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 08 jul 2009 14:36

Rufio schreef: @Chrissiewizzie: goed voorstel, Wilfried zou het een stuk beter doen op het technische vlak en Matthijs zou minsten evenveel kijkers kunnen vermaken!

Van Nieuwkerk of Smeets is wat betreft ego's en niet laten uitpraten lood om oud ijzer. Die vent is al meer dan genoeg op tv!!
Wilfried de Jong is nu ook weer niet zo goed dat hij elke avond zo'n programma boeiend kan maken. In Tour 2009 was hij te gast en vond ik 'm zelfs ronduit zwak.

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 08 jul 2009 14:40

LVGH schreef:
Rufio schreef: @Chrissiewizzie: goed voorstel, Wilfried zou het een stuk beter doen op het technische vlak en Matthijs zou minsten evenveel kijkers kunnen vermaken!

Van Nieuwkerk of Smeets is wat betreft ego's en niet laten uitpraten lood om oud ijzer. Die vent is al meer dan genoeg op tv!!
Wilfried de Jong is nu ook weer niet zo goed dat hij elke avond zo'n programma boeiend kan maken. In Tour 2009 was hij te gast en vond ik 'm zelfs ronduit zwak.

Ja, ik vond hem ook niet boeiend. Hij zat er ook zo raar bij, met die opgetrokken schouders, naar voren gebogen, microfoon in zijn gezicht. Alsof hij helemaal niet op z'n gemak was. Maar zo eng zijn Belgen nu ook weer niet! ;-)

Plaats reactie