Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2009

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 01 jun 2009 18:22

Mooi einde (op val na) van een mooie ronde.

Ik vind zelf wel de parcourskeuze erg slecht. Als je dan door Rome wil fietsen, stippel dan een route uit die over asfalt gaat. Er is heus wel 15 km asfalt te vinden in Rome. Dan kun je het de week voor de rit even opnieuw asfalteren.

En dan die mensen die daar op straat staan... Het hoort misschien bij Italie, maar ik ben van mening dat je zo'n ronde dermate serieus moet nemen dat je dat voorkomt.

Overigens viel mij op dat toen Menchov reed, de mensen weer wat verder weg stonden. Misschien nog even met wat politieauto's de mensen wat verder op afstand gezet.

Zo'n val zorgt voor speltakel, maar ik vind het toch mooier als mensen niet vallen en gewoon kunnen fietsen.

Mensen, bedankt voor de discussies, gedeelde vreugd is dubbele vreugd.

Deze op slot en op naar het Tour 2009 topic?

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 01 jun 2009 18:24

Deze op slot? De smeuïge dopingverhalen moeten nog komen! ;)
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 01 jun 2009 18:45

Vallen we nu met z'n allen na drie weken Giro-feest in het gekende 'zwarte fietsgat?'
Wat mij betreft mag topic Tour 2009 gestart worden. Al prossimo anno Giro e grazie!
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

roeieber
Forum-lid
Berichten: 916
Lid geworden op: 12 aug 2005 01:51

roeieber 01 jun 2009 20:51

Held van de dag was duidelijk de mechanicien van de Rabo-ploeg.
Die had de nieuwe fiets al in z'n handen terwijl de auto nog niet stil stond.
I Am SpeCiAliZed

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 01 jun 2009 22:26

Tour 2009? Ho maar, éérst de Ronde van Zwitserland! :)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 01 jun 2009 22:52

Roeieber schreef:Held van de dag was duidelijk de mechanicien van de Rabo-ploeg.
Die had de nieuwe fiets al in z'n handen terwijl de auto nog niet stil stond.


Volstrekt mee eens.
En dankzij ABS werd Menchov niet overreden na zijn val
Want gezien de afstand die hij doorgleed moet het daar zo ongeveer een ijsbaan zijn geweest.
Zij is ook tegen

bmiller
Forum-lid
Berichten: 752
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:47

bmiller 02 jun 2009 12:51

Ik heb echt genoten van de Giro dit jaar. Naar mijn idee zat er meer spanning in met al die klimmetjes. Er waren veel meer gevechten tussen kopmannen dan in de afgelopen tour edities.
En dan de overwinning van Menchov. Heel heel fijn. Maar wat was het spannend. Het leek wel of ik meer pijn van de val had dan Menchov zelf.
Een goede ontwikkeling voor Rabo!!!
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 02 jun 2009 14:45

BMiller schreef:Ik heb echt genoten van de Giro dit jaar. Naar mijn idee zat er meer spanning in met al die klimmetjes. Er waren veel meer gevechten tussen kopmannen dan in de afgelopen tour edities.


Ja, de strijd was erg leuk. Zelf denk ik door de volgende zaken:
- Vrij vroeg al bergetappes, dus klassementrenners moesten wat laten zien
- Bonificatieseconden: het loonde om nog net even voor je concurrent te finishen
- Vergeleken met de Tour in totaal toch wat minder extreem zware beklimmingen, dus kon er op een breder front gestreden worden.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5808
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 02 jun 2009 16:18

de giro is al jaren lang de topwedstrijd: de mooiste parcours in het mooiste land ter wereld, de zwaarste beklimmingen van de grote rondes ( behalve dit jaar misschien), aankomsten om van te snoepen ( klimmetjes waar een rebellin maar ook een cavendish kan winnen), strijd tot op het laatst.
De tour de laatste 20 jaar: 10 vlakke ritten om in slaap te vallen waar op 3 km van het einde een vluchtersgroep wordt ingehaald en het op een spurt uit draait en vervolgens enkele bergritten waar de meeste klimmers afgepeigerd door de hoge snelheden in de vlakke etappes geen poot meer vooruit geraken. De laatste drie jaar traden de klimmers (Rasmussen, contador,e.d.) iets meer op de voorgrond maar toen waren de klassementsrijders zoals armstrong, ulrich, basso geschorst.
En eerlijk gezegd: zelfs de Ventoux is tegenover de Stelvio, Gavia, mortirolo of zoncolan maar 'klein bier'.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 02 jun 2009 16:20

fiedoo schreef:de giro is al jaren lang de topwedstrijd: de mooiste parcours in het mooiste land ter wereld, de zwaarste beklimmingen van de grote rondes ( behalve dit jaar misschien), aankomsten om van te snoepen ( klimmetjes waar een rebellin maar ook een cavendish kan winnen), strijd tot op het laatst.
De tour de laatste 20 jaar: 10 vlakke ritten om in slaap te vallen waar op 3 km van het einde een vluchtersgroep wordt ingehaald en het op een spurt uit draait en vervolgens enkele bergritten waar de meeste klimmers afgepeigerd door de hoge snelheden in de vlakke etappes geen poot meer vooruit geraken. De laatste drie jaar traden de klimmers (Rasmussen, contador,e.d.) iets meer op de voorgrond maar toen waren de klassementsrijders zoals armstrong, ulrich, basso geschorst.
En eerlijk gezegd: zelfs de Ventoux is tegenover de Stelvio, Gavia, mortirolo of zoncolan maar 'klein bier'.



AMEN

korrel
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 25 jun 2007 18:05

korrel 02 jun 2009 17:07

Waarom heeft Ten Dam hier "italiaans kampioen" mouwtjes ?!

Afbeelding

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 02 jun 2009 17:11

Dat is het speciale shirt van de Rabobank ter gelegenheid van het 100 jarige bestaan van de Giro.

Kleurt lekker trouwens, bijna net zo goed als die oranje tijdrithelm in combinatie met de roze outfit bij Menchov. :)

Plaats reactie