Forumregels
Belangrijk: Lees voor je hier iets te koop aanbiedt dit topic: De regeltjes!
Belangrijk: Lees voor je hier iets te koop aanbiedt dit topic: De regeltjes!
Positieve en negatieve ervaringen met users van dit forum
Via MP een minder goede ervaring met forumlid iichel. Hij adverteerde met een setje wh-7850 c24 cl wielen, en beweerde dat dit nagenoeg dezelfde wielen waren als de wh-7900 c24 cl. We hebben het hier dan dus over de wielen van alu/carbon. Na verzending kwam ik erachter dat het de 7850 sl-wielen betrof, een ruime 150 gram zwaarder en gemaakt van alu/scandium, ipv carbon. Kan gebeuren, maar iichel zag het probleem eigenlijk niet en weigerde om tot een nette oplossing te komen. Ik zou dus eerst bij hem langsgaan om de spullen te bekijken, hij beweert wel dat hij vier jaar fietsenzaak-ervaring heeft, maar daar blijkt in de praktijk vrij weinig van.
Pain is just a state of mind
Dus als ik het goed begrijp heb je andere wielen geleverd gekregen dan afgesproken was? En daar ga je mee akkoord?derjan schreef:Via MP een minder goede ervaring met forumlid iichel. Hij adverteerde met een setje wh-7850 c24 cl wielen, en beweerde dat dit nagenoeg dezelfde wielen waren als de wh-7900 c24 cl. We hebben het hier dan dus over de wielen van alu/carbon. Na verzending kwam ik erachter dat het de 7850 sl-wielen betrof, een ruime 150 gram zwaarder en gemaakt van alu/scandium, ipv carbon. Kan gebeuren, maar iichel zag het probleem eigenlijk niet en weigerde om tot een nette oplossing te komen. Ik zou dus eerst bij hem langsgaan om de spullen te bekijken, hij beweert wel dat hij vier jaar fietsenzaak-ervaring heeft, maar daar blijkt in de praktijk vrij weinig van.
Ja, dat heb je goed begrepen en nee, ik ben er niet mee akkoord....maar antwoorden op de mail doet ie ook niet meer.eelcoz schreef:
Dus als ik het goed begrijp heb je andere wielen geleverd gekregen dan afgesproken was? En daar ga je mee akkoord?
Ik denk dat er zeker geen kwade opzet in het spel is maar vind het wel teleurstellend hoe hij zich er vanaf maakt.
Ok, mijn vraag was niet vervelend bedoeld hoor. Ik vind het een rare gang van zaken als hij ook niet meer antwoordt op mails. Daarnaast heeft hij hier ook nog een verkooptopic lopen.derjan schreef:Ja, dat heb je goed begrepen en nee, ik ben er niet mee akkoord....maar antwoorden op de mail doet ie ook niet meer.eelcoz schreef:
Dus als ik het goed begrijp heb je andere wielen geleverd gekregen dan afgesproken was? En daar ga je mee akkoord?
Ik denk dat er zeker geen kwade opzet in het spel is maar vind het wel teleurstellend hoe hij zich er vanaf maakt.
Je koopt iets, wat achteraf niet het juiste type blijkt te zijn. Lekker terugbrengen of een deel van de aankoopsom terugderjan schreef:Ja, dat heb je goed begrepen en nee, ik ben er niet mee akkoord....maar antwoorden op de mail doet ie ook niet meer.eelcoz schreef:
Edit: hij maakt ook de vergelijking met de nieuwe Dura Ace wielen, dus dat eerlijkheidsaspect trek in sterk in twijfel. Ten eerste verkoopt/adverteert hij iets wat het later niet blijkt te zijn, om vervolgens de vergelijking te maken met de nieuwe Dura Ace wielset?
Addict R1
@eelcoz: ik vatte je vraag ook niet vervelend op hoor.
@jansen01: als er geen 200 km tussen ons in had gezeten, was ik allang naar hem teruggegaan. Deze wielset is verre van slecht, maar het is gewoon niet de wielset die hij claimde te verkopen. Maar...ik denk niet dat hij dat al wist op het moment dat hij ze verkocht. In die zin geloof ik eigenlijk wel dat ie eerlijk is geweest. Hij wist er gewoon te weinig van af. Kan gebeuren, maar dan moet je gewoon je fout toegeven en herstellen.
@jansen01: als er geen 200 km tussen ons in had gezeten, was ik allang naar hem teruggegaan. Deze wielset is verre van slecht, maar het is gewoon niet de wielset die hij claimde te verkopen. Maar...ik denk niet dat hij dat al wist op het moment dat hij ze verkocht. In die zin geloof ik eigenlijk wel dat ie eerlijk is geweest. Hij wist er gewoon te weinig van af. Kan gebeuren, maar dan moet je gewoon je fout toegeven en herstellen.
- plantagenet
- Forum-lid
@ mackersv2.0: Goeie tip, maar hoe zie je dat? Kun je bv. een chronologisch overzicht van de topics per forumlid bekijken?
Edit: Ik heb het al gevonden. Door te zoeken op een lid kun je zijn berichten-historie bekijken. Goeie tool!
Edit: Ik heb het al gevonden. Door te zoeken op een lid kun je zijn berichten-historie bekijken. Goeie tool!
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
Hmm, blijft een niet zo leuk verhaal. Bood hij de wielen nieuw aan en was de prijs voor de wielset reëel voor de versie die je hebt mogen ontvangen?derjan schreef:@eelcoz: ik vatte je vraag ook niet vervelend op hoor.
Addict R1
Ik verbaas me altijd wel over de aanbiedingen met een verwijzing naar marktplaats.Als ik iets op het forum te koop zie staan heb ik het idee dat er voor een leuke prijs iemand blij gemaakt wordt.
Als er een link naar marktplaats bij staat kijk ik meestal niet verder,want dat is volgens mij niet in de geest van het forum.
Als er een link naar marktplaats bij staat kijk ik meestal niet verder,want dat is volgens mij niet in de geest van het forum.
Liefhebber Nederlandse stalen racefietsen
+1sunitram schreef:Ik verbaas me altijd wel over de aanbiedingen met een verwijzing naar marktplaats.Als ik iets op het forum te koop zie staan heb ik het idee dat er voor een leuke prijs iemand blij gemaakt wordt.
Sommige lieden proberen zelfs forumleden tegen elkaar op te laten bieden. En o wee, als je er iets van durft te zeggen...
opgelost.juulh schreef:Nog niet eens wat gekocht bij forumlid Evers, maar nu al te spreken over hem, spul reserveren; geen probleem.
Zonet een mailtje ontvangen dat hij heeft gelezen dat ik junior ben, en dus officieel niet 53-14 mag rijden, of ik het red crankstel nog wil hebben!
Top!
Specialized Tarmac Elite Compact