Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Mart Smeets

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 13 feb 2009 16:20

oeps! :)

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 13 feb 2009 22:18

Die malle gekke, mag ik dat zo zeggen? Die leuke gek, die perik heet, die gewoon, mag ik dat zo zeggen, twee namen doorelkaarhaalt? Gewoon een beetje gekke bui, die onze malle, gekke, mag ik dat zo zeggen, Perik wel vaker heeft :)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 13 feb 2009 22:26

:)

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 13 feb 2009 22:52

En Perik, als ik jou op de man afvraag: wens jij zo in de zeik genomen te worden? Dan antwoord jij toch Dat dit daar het topic niet voor is. Zo is het toch? Want dit topic gaat over de grootste fan van de zonen en dochters van Jaap van Eden.

En dat vind ik zo mooi aan jou. Die bescheidenheid. Maar wel dat attente. Zo is het toch? Op je koffiemolenverzetje, in de anonimiteit van het peloton je kilometers maken. Maar net zoveel compassie als de grote jongens. Is het niet? Ja zo is het.

Maar ach, de tijd is gekomen, want ik hoor Dadida al weer op de achtergrond...

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 13 feb 2009 23:15

Mrcoffee en meneer Corniel, mag ik jullie danken? Het is goed dat jullie zijn zoals jullie zijn. Mag ik dat zo zeggen? Want zo zijn jullie, en zo zullen jullie altijd blijven. Dit zijn mrcoffee en Corniel! Zo is het toch? Aaaahh, daar is ze.. TIIINGGGG...

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 14 feb 2009 00:16

Buenas noches mio amor, bonne nuit que dieu te garde
A l'instant que tu t'endors, n'oublis jamais, que moi
je n'aime que toi....

(vond de tekst van Dalida's gekweel wel toepasselijk voor dit tijdstip)

100cols
Forum-lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 jan 2009 14:56

100cols 14 feb 2009 22:25

Ok, komt 'ie:
Ik vind de avondetappe een geweldig programma, vind het zelfs jammer als ik het mis omdat ik op vakantie ben. Avondetappe = zomer. Smeets doet dat geweldig imho. Reportages van Smeets, zoals die met Armstrong vind ik enorm boeiend, geweldig gemaakt. Vanaf het begin ben ik lid van literair wielertijdschrift DE MUUR, wie zit in de redactie en is een belangrijke drijvende kracht? Smeets, en wat een tijdschrift. Altijd boeiende verhalen over het wielrennen van vroeger en nu, neem bijvoorbeeld Het Kroonjaar en de meest recente aflevering over een jaar Skil Shimano. Ga dat kopen! Smeets is Smeets, als je dat te serieus neemt, ga je je vast ergeren, maar met een beetje relativering heb ik dat toch echt niet. Wat betreft het wielercommentaar bij de koers prefereer ik overigens Wuyts.

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 14 feb 2009 23:09

Ok, komt 'ie:
Ik vind de avondetappe een geweldig programma, vind het zelfs jammer als ik het mis omdat ik op vakantie ben. Avondetappe = zomer. Smeets doet dat geweldig imho. Reportages van Smeets, zoals die met Armstrong vind ik enorm boeiend, geweldig gemaakt.


+1
Wat betreft het wielercommentaar bij de koers prefereer ik overigens Wuyts.

Mwah, als je alleen maar gezever over de heilige Tom Boonen en consorten wil horen.....
maar die discussie is al eerder gevierd geloof ik.

:D:D
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

quarante
Forum-lid
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 okt 2008 20:16

quarante 15 feb 2009 13:32

Ik vind ze bijna allemaal goed, Smeets, Ducrot, Dijkstra en alle belgische commentators. De Avondetappe is in mijn ogen geweldig, zonder avondetappe heb ik geen zomergevoel! Smeets heeft af en toe wat (irritante) trekjes maar daar kijk ik doorheen en om eerlijk te zijn is het ook wel logisch dat hij een ego heeft, hij is een van de beste mensen (zo niet DE beste) die er rondlopen bij de NOS sportafdeling. Wel jammer dat hij nooit heeft gewielrend, dat zou hem nog beter maken. Mensen beseffen niet hoe moeilijk het is om zo'n live uitzending aan elkaar te lullen, vaak met onverwachte gebeurtenissen. Of het "in memoriam" van Kneteman verzorgen, live op tv, terwijl je nog helemaal ondersteboven bent van het nieuws. Er zijn er maar weinig die Smeets z'n werk kunnen overnemen, hopelijk gaat hij nog lang mee.

De enige commentatoren waar ik me echt aan erger zijn die van Eurosport! Echt een kil, koud en passieloos commentaar, ze kunnen absoluut niet tippen aan NOS en Sporza. Sowieso zitten er lange stiltes tussen hun praatje. Als een belangrijke renner demarreert duurt het vaak een tijdje tot iemand er een opmerking over maakt. Maar das offtopic...

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 15 feb 2009 17:53

Daar heb je helemaal gelijk in, die in memorium van Smeets over Kneteman. Volgens mij heb ik Smeets eens ergens horen vertellen dat ie ergens in een muziekwinkeltje in the USA stond en ter plekke die woorden over Kneteman vertelde.... Echt heel knap hoe hij dat doet. Zijn improvisatievermogen is ongekend en een heel goede publieke spreker.... Probeer hem maar eens na te doen en je zult zien dat het een moeilijk vak is.

Okay, Smeets kan ook allemachtig zeuren over steeds dezelfde thema's en heeft ook wel eens ten onrechte de neiging om dingen dood te relativeren, maar desalnietemin is het wel een vakman.
Als ie nou eens 50kg afvalt zou ie nog eens een fietstochtje kunnen maken, en weet ie ook eens wat fietsen is ;).

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 15 feb 2009 18:58

Wat je ook van Smeets vind, het filmpje laat duidelijk zien dat de man geen zelfreflectie en geen zelfspot meer heeft. Kijk nog maar eens goed naar de kop van Smeets op http://www.youtube.com/watch?v=8viWh50u6XI

Een goed verslaggever zijn is een ding, het blijven een tweede. Je blijft alleen maar goed als je ook kritiek durft te ontvangen. De arrogante houding van Smeets druipt er vanaf in het filmpje. Smeets is allang niet goed meer, maar maakt nu programma;s met het ego Smeets in de schijnwerpers en de sport is decoratie.
Live fast; die young. mijn blog

lior63
Forum-lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 01 jan 2008 18:01

lior63 15 feb 2009 19:18

+1
Dat bedoelde ik Rob.
It' s the LUCY SHOOOOOOOOWWWWW!!!! starring MAAAAAAAArt SMEEEEETSSSSSSSS!!!!!!

Ik zag een tijdje terug op youtube een verslag van het verwijderen van Rasmussen gedaan door Tony Rominger, nou, dat is liefde voor de sport. Dat kan je alleen als je je niet te hoog verheven voelt boven de sporters.

Plaats reactie