Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2008

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 18 jul 2008 15:57

Aardige quotes...

“Hoe dom kan je zijn”, is een vaak gehoorde reactie op het nieuws over Riccardo Ricco. CSC-ploegleider Scott Sunderland had wat dat betreft nog wel een suggestie voor de UCI: “Ze moesten naast alle biologische paspoorten, bloed- en dopingtests ook maar eens een IQ-test gaan invoeren.”

“In welke rit is Ricco betrapt?”, vroeg Stef Clement. “In de tijdrit? Daarin verloor hij meer dan drie minuten. Dat is dan ook geen reclame voor die EPO.”

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 18 jul 2008 16:07

Ik vind 't wel humor :D
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 18 jul 2008 16:07

GastheerG schreef:
Buzz schreef:“In welke rit is Ricco betrapt?”, vroeg Stef Clement. “In de tijdrit? Daarin verloor hij meer dan drie minuten. Dat is dan ook geen reclame voor die EPO.”
Eigenlijk is dit een DOMME opmerking! Begrijpt hij niet hoe CERA werkt.
Dit was een humoristische — enigszins cynische — opmerking van Clement. Waar is je humor gebleven, GastheerG? (Kon er zelf wel smakelijk om lachen eigenlijk!)

arepol
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar arepol 18 jul 2008 16:17

verdorie, ging ik vanmorgen een stukje fietsen, word ik aangesproken door een wat oudere man in een auto:
"jij gebruikt toch geen doping he?"

is spontaan elke wielrenner verdacht? :/

eelcoz

eelcoz 18 jul 2008 16:23

edit
Laatst gewijzigd door eelcoz op 15 sep 2011 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.

wielerrevue
Forum-lid

wielerrevue 18 jul 2008 16:36

ZorroI schreef:
Wieler Revue schreef:Ik snap al die comotie omtrent dopinggebruik niet. Wat is er mis met het gebruiken van doping?

Daar ga ik verder niet op reageren afgezien van deze post. Twee mogenlijkheden:

1-Je bent superdom
2-Je wilt de zaak hier stoken

Ik ga voor optie #2 in welk geval je ook voldoet aan #1.

Hopeloze gasten zoals jij (veel blaten en niks zeggen) moeten eens ergens les gaan nemen om zodoende zaken leren te onderbouwen. Schreeuwen kan elke idioot.

Ik hoop voor Wieler Revue dat je niet niet echt met hun verbonden bent.

Zorro

Ingegeven door de media volgt iedereen blindelings de heersende mening dat het gebruiken van doping verkeerd is. Het is oneerlijk en gevaarlijk zo wordt gesteld, zonder er ook maar 1 seconde over na te denken, laat staan een eigen mening te vormen. Uit jouw reactie maak ik op, beste naïeve Zorro, dat jij ook bij deze kudde hoort.

Doping is oneerlijk? Sport is alleen interessant wanneer het ‘oneerlijk’ is. Wanneer iedereen even sterk zou zijn, of gelijke kansen zou hebben, zou wielrennen of welke andere sport dan ook oersaai worden. De één heeft meer talent dan de ander. Is dat dan eerlijk? De één is gezegend met een enorm talent, de ander is bereid keihard te trainen, de ander probeert zijn winst te behalen in het volgen van een strikt en uitgebalanceerd dieet en weer een ander verdiept zich in de farmaceutica om zo zijn winst te behalen. Daar is niets verkeerds aan, sterker nog; het siert de sporter dat hij zo met zijn sport bezig is en eigenlijk verdient dit niets meer dan lof.

Doping is ook nog eens zeer gevaarlijk luidt menig reactie op dit forum. Allicht, maar is het aan ons om dit voor een ieder te verbieden. Is met 90 km p/u langs een ravijn fietsen ook niet gevaarlijk. En dacht je dat 4 – 8 uren per dag op een fiets zitten gezond is? Kortom het verbieden van doping is ook nog eens enorm hypocriet. Waarom het ene wel en het ander niet?

“Het is gevaarlijk, kijk maar naar Simpson.”
Voor de minder ingewijden: de taaie Simpson kwam in 1967 om op de flanken van de machtige Ventoux. Drankgebruik, dopinggebruik, verzengende hitte en zijn wilskracht zijn hem fataal geworden. Wat velen echter niet weten is dat wanneer doping niet verboden zou zijn Simpson hoogstwaarschijnlijk nog geleefd zou hebben. Alle injecties, zegt Anquetil, waren in 1967 verboden, waardoor Simpson de fatale dag niet het meest aangewezen middel kon gebruiken, en zijn toevlucht moest nemen tot iets waarvan hij de werking minder goed kende.

Tenslotte wil ik opmerken dat een ‘schone’ wielersport een utopie is. Doping is iets wat onlosmakelijk met de wielersport en sport in het algemeen verbonden is. Een sporter streeft altijd naar het hoogstmogelijke en dat zal altijd zo blijven.

thearchitect
Forum-lid

thearchitect 18 jul 2008 16:49

Arepol schreef:verdorie, ging ik vanmorgen een stukje fietsen, word ik aangesproken door een wat oudere man in een auto:
"jij gebruikt toch geen doping he?"

is spontaan elke wielrenner verdacht? :/

Haha!!! Dat had ik zondag al. . . kwam er zo'n vent naast me rijden met zijn raampje omlaag en zegt ie: "gaat te soepel! ik bespeur EPO-gebruik"

rocketboy
Forum-lid

rocketboy 18 jul 2008 16:49

@ wieler revue : normaal ben ik altijd vrij redelijk in mijn reacties (denk ik toch), maar hier stel ik me toch 1 vraag :

UIT WELKE INSTELLING BEN JIJ ONTSNAPT ?
Als een echte Flandrien, door weer en wind, op de rollen !

Plaats reactie