iemand al de Garmin edge 705??
Moet je bij CN zowel GMXT als GMPC installeren ?
Bij opstarten van GMXT die ik op me micro sd kaart had geinstalleerd, kreeg ik bij het opstarten het volgende:
K:\garmin mobile xt.exe is geen geldige win32- toepassing.
Ligt dit aan de software ?
Bij opstarten van GMXT die ik op me micro sd kaart had geinstalleerd, kreeg ik bij het opstarten het volgende:
Ligt dit aan de software ?
Cannondale Synapse Ultegra
Na het lezen van verschillende forums over de Garmin Edge 705 is het me opgevallen dat het een ingewikkeld navigatiesysteem is, erg omslachtig om een probleemloos fietsritje te programmeren.
Zou er iemand een boekje "navigeren met de 705 voor dummies" kunnen maken?
@Lowermate: Garmin staat met een stand op Bike Motion, mocht je daar in buurt komen dan kun je daar je vragen kwijt.
Zou er iemand een boekje "navigeren met de 705 voor dummies" kunnen maken?
@Lowermate: Garmin staat met een stand op Bike Motion, mocht je daar in buurt komen dan kun je daar je vragen kwijt.
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.
[quote="Lowermate"]Moet je bij CN zowel GMXT als GMPC installeren ?
Ligt dit aan de software ?[/quote]
Heb je de software ook al geactiveerd? Dat moet nl om normaal te kunnen gebruiken.
Ligt dit aan de software ?[/quote]
Heb je de software ook al geactiveerd? Dat moet nl om normaal te kunnen gebruiken.
Eindelijk heb k ook de edge 705. Gisteren eerste ritje gemaakt en het bevalt mij prima. Wel even de piepjes uitschakelen want daar wordt je gek van.
Alleen doet mijn hartslagweergave het niet. Wanneer ik bij instellingen de hartslagband probeer te verbinden doet het niks.
Wie heeft de oplossing??????????
Alleen doet mijn hartslagweergave het niet. Wanneer ik bij instellingen de hartslagband probeer te verbinden doet het niks.
Wie heeft de oplossing??????????
je moet in de edge apart aangeven dat deze de hartslag registreert, zie daarvoor de gebruikshandleiding.
Heb immers nu de edge niet bij de hand, weet de menustructuur dus niet exact....
(dacht echter : "menu > (instellingen? > ) AND-Sport> hartslagmeter activeren", of zoiets)
Heb immers nu de edge niet bij de hand, weet de menustructuur dus niet exact....
(dacht echter : "menu > (instellingen? > ) AND-Sport> hartslagmeter activeren", of zoiets)
-
- Forum-lid HC
[quote="forum"]Eindelijk heb k ook de edge 705. Gisteren eerste ritje gemaakt en het bevalt mij prima. Wel even de piepjes uitschakelen want daar wordt je gek van.
Wie heeft de oplossing??????????[/quote]
Probeer eens een nieuwe batterij, op een of ander manier zijn de door Garmin meegeleverde batterijen altijd heel slecht. Op al mijn Garmins gingen ze maar een aantal weken mee terwijl de vervangin het meer dan een jaar deed.
Wie heeft de oplossing??????????[/quote]
Probeer eens een nieuwe batterij, op een of ander manier zijn de door Garmin meegeleverde batterijen altijd heel slecht. Op al mijn Garmins gingen ze maar een aantal weken mee terwijl de vervangin het meer dan een jaar deed.
Ik heb de fietskaart van onroute.nl aangeschaft op sd kaartje. Wanneer ik nu een route van Aalsmeer naar een ades in Dordrecht vraag gaat hij berekenen. Maar wanneer hij bij 100% is doet hij niets meer. Na annuleren kun je weer opnieuw beginnen maar de route of navigatie komt er niet.
Heeft iemand ook de fietskaart van onroute.nl en weet iemand misschien hoe dit werkt?
gr,
Heeft iemand ook de fietskaart van onroute.nl en weet iemand misschien hoe dit werkt?
gr,
[quote="Ted038"]je moet in de edge apart aangeven dat deze de hartslag registreert, zie daarvoor de gebruikshandleiding.
(dacht echter : "menu > (instellingen? > ) AND-Sport> hartslagmeter activeren", of zoiets)[/quote]
@forum : hartslagmeter-probleem al opgelost ?
(dacht echter : "menu > (instellingen? > ) AND-Sport> hartslagmeter activeren", of zoiets)[/quote]
@forum : hartslagmeter-probleem al opgelost ?
[quote="forum"]Ik heb de fietskaart van onroute.nl aangeschaft op sd kaartje. Wanneer ik nu een route van Aalsmeer naar een ades in Dordrecht vraag gaat hij berekenen. Maar wanneer hij bij 100% is doet hij niets meer. Na annuleren kun je weer opnieuw beginnen maar de route of navigatie komt er niet.
gr,
[/quote]
Doet hij het wel als je een bestemming dichter bij huis ingeeft? Ik heb het idee dat hij, als je hem op routeren voor fiets zet, soms moeite heeft langere routes te berekenen. Als je met de auto ergens heen wilt wat niet dichtbij is en je laat hem per ongeluk op fiets-stand staan loopt hij ook meestal vast, ik denk omdat hij teveel afslagen en tussenpunten moet berekenen ofzo. Misschien een geheugen-kwestie?
gr,
[/quote]
Doet hij het wel als je een bestemming dichter bij huis ingeeft? Ik heb het idee dat hij, als je hem op routeren voor fiets zet, soms moeite heeft langere routes te berekenen. Als je met de auto ergens heen wilt wat niet dichtbij is en je laat hem per ongeluk op fiets-stand staan loopt hij ook meestal vast, ik denk omdat hij teveel afslagen en tussenpunten moet berekenen ofzo. Misschien een geheugen-kwestie?
-
- Forum-lid
Ik heb ondertussen de Garmin 705 ruim drie maanden in het bezit. Ik ervaar de volgende plus en minpunten:
Plus
- Slaat de route op, zodat je hem later nog eens kunt rijden;
- Kunt eenvoudig zelf van te voren routes inladen. Enerzijds door ze zelf te maken (bv via www.bikeroutetoaster.com), anderzijds door routes van anders te downloaden (bv http://gpstracks.nl). Zo heb ik de Waalse Pijl gefietst door de route van te voren te downloaden;
- Hoogte- en hellingspercentagemeter is nuttig om te zien als je in de bergen fietst;
- Batterij houdt het lang vol, >>10 uur;
Min
- Bij mij geeft hij de voorkeur aan de gps ontvanger om de snelheid te meten ipv de sensor. Hierdoor zit er een tijdsvertraging in de snelheid. Daarnaast is de snelheid in bebost gebied ook niet helemaal correct. Weet iemand toevallig hoe je de snelheidsmeting mbv GPS kan uitschakelen, zodat hij alleen de sensor in je wiel gebruikt?
- Bijgeleverd programma Trainingcentre is nogal basic. Zoals iemand anders al aangaf is bv Sporttracks een uitgebreider programma;
- Je moet zelf veel uitvinden, de handleiding is zeer summier. Ik zelf heb veel gehad aan deze site met veel info: http://frank.kinlan.co.uk/ en dan bovenin het menu naar de Garmin 705 navigeren;
Plus
- Slaat de route op, zodat je hem later nog eens kunt rijden;
- Kunt eenvoudig zelf van te voren routes inladen. Enerzijds door ze zelf te maken (bv via www.bikeroutetoaster.com), anderzijds door routes van anders te downloaden (bv http://gpstracks.nl). Zo heb ik de Waalse Pijl gefietst door de route van te voren te downloaden;
- Hoogte- en hellingspercentagemeter is nuttig om te zien als je in de bergen fietst;
- Batterij houdt het lang vol, >>10 uur;
Min
- Bij mij geeft hij de voorkeur aan de gps ontvanger om de snelheid te meten ipv de sensor. Hierdoor zit er een tijdsvertraging in de snelheid. Daarnaast is de snelheid in bebost gebied ook niet helemaal correct. Weet iemand toevallig hoe je de snelheidsmeting mbv GPS kan uitschakelen, zodat hij alleen de sensor in je wiel gebruikt?
- Bijgeleverd programma Trainingcentre is nogal basic. Zoals iemand anders al aangaf is bv Sporttracks een uitgebreider programma;
- Je moet zelf veel uitvinden, de handleiding is zeer summier. Ik zelf heb veel gehad aan deze site met veel info: http://frank.kinlan.co.uk/ en dan bovenin het menu naar de Garmin 705 navigeren;