Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Kuiper Trading

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 24 jan 2010 13:25

Ten eerste je stuurpen omdraaien maar dat geef je zelf al aan.
Als je op zoek bent naar comfort zou ik eens dit overwegen:

Afbeelding
(specialized bg fit gel phats)

Het stuur vind ik er enorm groot uit zien de bocht) en dat steekt war raar af bij je kortere balhoofdbuis. een compactstuur zal imho veel mooier staan (maar je moet dat ding een flink aantal uren in de week beet houden dus het moet wel lekker vastpakken natuurlijk)

En de "kuil" die het stuur boven de shifters maakt vind ik erg lelijk. ik heb de shifters liever zo:
Afbeelding

En weer verder over kuiper zn wieltjes;)

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 30 jan 2010 16:08

Twijfel om setje wielen bij Kuiper aan te schaffen. Verschil zit hem tussen de alu rand en de full carbon velg voor clincher. Verschil in remweg? Problematisch met nat weer? Voor's en tegen's graag. Hufter proof = alu rand?

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 30 jan 2010 21:23

Inderdaad, bovendien is een velg met alu rand heel veel goedkoper.
Ben op het ogenblik ook aan het testen met een setje handgespaakte full carbon Clinchers en het rijdt super maar niet als je met regen de bergen in wil.

vigoroso
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 13 dec 2005 00:20

vigoroso 30 jan 2010 22:46

Sharkman wat vind je van de full carbon clinchers in de bergen met droog weer? Klopt het dat je de velgen dan zo warm kunnen worden tijdens het remmen dat de velgen kapot gaan?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 30 jan 2010 23:32

Dat gebeurd alleen bij mensen die kunnen dalen en constant in de remmen hangen. Gevolg is dat er over iedere carbon clincher velg wel ergens een horror verhaal is te vinden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 30 jan 2010 23:49

Mensen die NIET kunnen dalen ;)

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 31 jan 2010 00:56

Oeps
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

derjan
Forum-lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 08 mar 2005 09:13

derjan 31 jan 2010 21:29

Amclassic-fan schreef:Dat gebeurd alleen bij mensen die kunnen dalen en constant in de remmen hangen. Gevolg is dat er over iedere carbon clincher velg wel ergens een horror verhaal is te vinden.


Als we dan toch gaan corrigeren:

Dat gebeurT alleen bij mensen...:D
Pain is just a state of mind

vigoroso
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 13 dec 2005 00:20

vigoroso 31 jan 2010 21:34

Is dat bij carbon tube velgen niet het geval dan?

derjan
Forum-lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 08 mar 2005 09:13

derjan 31 jan 2010 22:16

De velg van een tubewiel is 'massief', de velg van een clincherwiel is op het remvlak erg dun (omdat er een buitenband in moet). Is dus een stuk kwetsbaarder op dit punt dan een tubewiel.
Pain is just a state of mind

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 31 jan 2010 22:21

Der Jan schreef:De velg van een tubewiel is 'massief', de velg van een clincherwiel is op het remvlak erg dun (omdat er een buitenband in moet). Is dus een stuk kwetsbaarder op dit punt dan een tubewiel.


Hoi,

Heb je het dan over Full Carbon Clinchers of die met een Alu remvlak. Full Crabon zou imho niet uit moeten maken t.o.v. non-clinchers toch (geen ervaring mee en dus een vraag).

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

pfff
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 26 jun 2009 10:45

pfff 31 jan 2010 22:49

@Der Jan,
bij een Full carbon clincher zit het remvlak niet op de rand waar de band in valt maar net daaronder, juist vanwege die kwetsbaarheid

Plaats reactie