Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Rabobank in 2009 op Giant

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 17 jan 2009 22:45

KXlight schreef:
maurice schreef:Het zijn geen stickers maar goed en degelijk spuitwerk.


Ben je daar zeker van? Dacht gelezen te hebben dat het stickers zijn. Zou me ook logisch lijken omdat dit beter verkoopt na het seizoen.


Ja, daar ben ik heeel zeker van.
Niets is wat het lijkt..

gbjhillman
Forum-lid
Berichten: 251
Lid geworden op: 15 jan 2009 14:14

gbjhillman 18 jan 2009 11:19

TarzAndeR schreef:
GBJ Hillman schreef:Il Volo ga je nu proberen die olandesi gevoel voor stijl te leren?
Niet doen hoor is vechten tegen windmolens (en ego's) :p


We hebben ook (Geen)stijl! ;)

Maar ik zie het probleem niet hoor, als Giant het niks uitmaakt waar maken we ons dan druk om?


Dat doen we ook niet, toch?

Ik denk dat Il Volo gezien zijn/haar forumnaam wil aangeven dat hij/zij niet zo blij is met deze omtovering van een, en dat mag je toch wel zeggen, merk met historie en emotie (En een beetje Italiaans temperament mag m.i. wel).

Wat ik persoonlijk niet snap is dat veel forummers altijd gelijk overal over vallen, zo ook in deze. Iemand geeft zijn of haar mening en hup daar gaan we weer.
Zet een foto van je fiets op dit forum dan weet 'iedereen' gelijk dat het zadel verkeerd of te hoog staat, de afmontage niet deugt, het stuurlint niet goed zit, de wielen niet passen, het merk "goedkoop" is, en zo kan ik nog wel een uur door gaan.

Persoonlijk vind ik het als Colnage liefhebber ook niet zo'n elegante oplossing, en ik snap heus wel dat het allemaal met contracten te maken heeft, hoewel Colnago nu meer publiciteit krijgt dan Giant. Ik hoor en lees alleen maar "Ze rijden op overgespoten Colnago's".

Als Giant zo graag de bank wil sponsoren of als de bank zo graag met een nederlands? merk wil gaan rijden, dan zou je m.i. als je je huiswerk goed zou doen misschien ook weten dat er nog crossers in je ploeg rijden.
Heb een beetje het idee dat daar aan voorbij gegaan is.

Laten we het maar afsluiten met een prachtig stokpaardje: zal wel door de kredietcrisis komen.

(Zo en nu ga ik eerst eens even lekker buiten trainen, train ze!)
� De toestand in de bergen *

bazz
Forum-lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 10 jan 2006 22:34

bazz 18 jan 2009 11:50

maurice schreef:Het zijn geen stickers maar goed en degelijk spuitwerk. Het is in mijn ogen een prima tijdelijke oplossing om op de Colnago's die ook bij Giant gemaakt worden, te blijven rijden zonder in conflict te komen met de huidig nieuwe sponsor.
Het zou anders zijn wanneer ze er Giant opgespoten hadden. Nee, dan is dit een heel stuk beter!
Noem het sofisticated of om Il Volo een plezier te doen: sophisticate! comprendere?


Wist niet dat de C50 bij Giant gemaakt worden .:rolleye:
Triestig eigelijk als ik het zo mag formuleren dat Giant ( maakt frame's voor topmerken ) geen degelijk crossframe heeft of kan maken. Lullig kan je het ook noemen. :D

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 jan 2009 12:19

Daar is helemaal niets triest aan, het is gewoon een afweging die Giant gemaakt heeft. In de drukste periode van het jaar de productie moeten verminderen omdat een paar heren een crossframe op maat gemaakt moeten krijgen of die frames in alle rust van de zomer maken. Giant heeft echt wel genoeg kennis in huis om de geometrie van een paar Colnago te kopieren en mooie carbon karretjes te maken.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

surplomb
Forum-lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 apr 2007 20:35

surplomb 18 jan 2009 12:29

@Amclassic-fan

Even een vraag: Werk jij soms bij Giant?
Zo en nu eerst een bavaria

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 jan 2009 12:55

Nee, ik vind alleen dat Giant hier onterecht wordt afgemaakt door sommige. Stickers plakken is zo ie zo een hele normale zaak van de wereld in het wielrennen. Het gebeurt zelfs bij niet CT ploegen om sponsoren tevreden te houden. Is iemand die er iets van zegt dat Armstrong z'n schoenen op eens met Nike logo's beplakt zijn?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

hansmol
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:04

hansmol 18 jan 2009 16:02

zo ver ik weet ging het er ook om dat er weinig renners nu willen over stappen naar nieuwe frame zo midden en cross seizoen

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 18 jan 2009 17:35

Hans Mol schreef:zo ver ik weet ging het er ook om dat er weinig renners nu willen over stappen naar nieuwe frame zo midden en cross seizoen


Das volgens mij ook een waarheid
Niets is wat het lijkt..

bazz
Forum-lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 10 jan 2006 22:34

bazz 18 jan 2009 23:36

Amclassic-fan schreef:Daar is helemaal niets triest aan, het is gewoon een afweging die Giant gemaakt heeft. In de drukste periode van het jaar de productie moeten verminderen omdat een paar heren een crossframe op maat gemaakt moeten krijgen of die frames in alle rust van de zomer maken. Giant heeft echt wel genoeg kennis in huis om de geometrie van een paar Colnago te kopieren en mooie carbon karretjes te maken.


Toch wel, daar dat sponsercontrakt niet vorige week getekend is en deze op al die tijd die reste nog geen passende oplossing hebben. En bij die paar heren ( want ze wisten dat er ook crossers bij Rabo rijden, hopelijk toch) zit er eentje die ook wel eens het Wk zou kunnen winnen, dus ene die niet van de minste is. En mooie karretjes staat niet synoniem voor kwaliteit karretjes. Trouwens de eerste mooie Giant moet ik nog tegenkomen.:D

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 jan 2009 15:15

bazz schreef:Toch wel, daar dat sponsercontrakt niet vorige week getekend is en deze op al die tijd die reste nog geen passende oplossing hebben. En bij die paar heren ( want ze wisten dat er ook crossers bij Rabo rijden, hopelijk toch) zit er eentje die ook wel eens het Wk zou kunnen winnen, dus ene die niet van de minste is. En mooie karretjes staat niet synoniem voor kwaliteit karretjes. Trouwens de eerste mooie Giant moet ik nog tegenkomen.:D


Kijk eens naar de markt voor crossfietsen. Waarom denk je dat Campagnolo, Sram en Shimano geen van alle buitenbladen maken voor crossfietsen? Misschien omdat die markt veel te klein is. Het begint nu ook wel in Amerika populaire te worden, dus dat veranderd de komende jaren misschien wel wat. Het zou me niet eens verbazen als Giant niet eens met een carbon crossframe op de markt komt.

Met mooi bedoelde ik technisch mooi.
Maar goed als we dan nu Giant gaan afzeiken heb ik nog wel wat meer merken: Batavus, Koga, Lapierre en Ridley (tot afgelopen zomer) kunnen geen van alle een eigen tijdrit frame leveren aan de profploeg die ze sponsoren. Valverde reed van de winter op een Felt mtb ipv Pinarello.
Hoeveel merken maken er nu fatsoenlijke crossframes? Ridley, VanTuyl, Empella, en nog een paar, 't is niet echt een lange lijst.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

jaapie91
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 13 jun 2007 22:56

jaapie91 19 jan 2009 21:18

Amclassic-fan schreef:Maar goed als we dan nu Giant gaan afzeiken heb ik nog wel wat meer merken: Batavus, Koga, Lapierre en Ridley (tot afgelopen zomer) kunnen geen van alle een eigen tijdrit frame leveren aan de profploeg die ze sponsoren. Valverde reed van de winter op een Felt mtb ipv Pinarello.


Koga heeft geloof ik dit jaar ook een eigen tijdritframe ontwikkelt dus dat gaat dan ook niet meer op.
Disclaimer: deze post is met de grootst mogelijke zorg opgesteld, taal en spelfouten onder voorbehoud.

Plaats reactie