Cyclocross fietsen
-
- Forum-lid
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 15 jan 2009 14:14
Timsen schreef:Gister deel 1 van mijn crossert besteld.... De groep!
Campa chorus 2008 10speed compact
Als het goed is ontvang ik hem morgen.
Volgende week het frame bestellen. Suggesties? Budget rond de 500,-
http://www.poison-bikes.de
En dan de Opium Alu, superframe voor weinig
� De toestand in de bergen *
Zal mijn nieuwe crossert hier ook maar eens posten.
Inmiddels al de eerste paar ritjes mee gemaakt. Wat een geweldig goed frame. Stuurt veel beter dan mijn vorige crosser (BMC CX01). Komt denk ik mede door de andere geometrie (ietsje kortere bovenbuis).
Specificaties:
Ridley X-Fire '11 maat 52 (1150 gram)
Voorvork: 4ZA Oryx
Groep: Ultegra SL
Voorbladen: 39-44
Remmen: 4ZA
Stuur: Easton EC90
Stuurpen: PRO XLT
Zadelpen: Easton EC70
Zadel: Selle Italia SLR xp
Wielen: Easton Ascent 2 (1350 gram)
Banden: Challenge Grifo 32mm
Gewicht: Volgens mij zit ie tussen de 7,5 en 8 kg.
Inmiddels al de eerste paar ritjes mee gemaakt. Wat een geweldig goed frame. Stuurt veel beter dan mijn vorige crosser (BMC CX01). Komt denk ik mede door de andere geometrie (ietsje kortere bovenbuis).
Specificaties:
Ridley X-Fire '11 maat 52 (1150 gram)
Voorvork: 4ZA Oryx
Groep: Ultegra SL
Voorbladen: 39-44
Remmen: 4ZA
Stuur: Easton EC90
Stuurpen: PRO XLT
Zadelpen: Easton EC70
Zadel: Selle Italia SLR xp
Wielen: Easton Ascent 2 (1350 gram)
Banden: Challenge Grifo 32mm
Gewicht: Volgens mij zit ie tussen de 7,5 en 8 kg.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
N-droe schreef:Geen liefhebber van Shimano merk ik. Ben er zelf wel over te spreken, heb het tot nu toe op al mijn wegfietsen gehad en geef er wat dat betreft wel de voorkeur aan. Ik heb geen ervaring met hoe het zich houdt op een crossfiets maar dat gaan we wel merken.
De 48 erop vind ik vooral prettig voor op de weg in het winterseizoen. Zo kan ik hem op twee fronten goed gebruiken. Ik denk dat dat ook de reden is dat veel fabrikanten een crosser met een degelijk groot buitenblad aanbieden. De meeste gebruikers gaan er maar heel marginaal echt het veld of bos mee in, maar gebruiken hem denk ik vooral op de weg of onverharde paden. Die zitten dan vaak niet op een mtb versnelling te wachten.
Het heeft veel meer met geld besparen te maken. De fabrikanten kopen de crankstellen compleet met bladen in, als ze het buitenblad dan vervangen houden ze een enorme stapel bladen over.
Een 48 is echt te groot op een crossfiets, met 46x12 rij je ong 55 km/h op 110 omwentelingen. Zijn er niet zoveel die dat kunnen in 't veld. Om de 48 een beetje fatsoenlijk rond te krijgen moet je boven de 30 km/h rijden.
Amclassic-fan schreef:N-droe schreef:Geen liefhebber van Shimano merk ik. Ben er zelf wel over te spreken, heb het tot nu toe op al mijn wegfietsen gehad en geef er wat dat betreft wel de voorkeur aan. Ik heb geen ervaring met hoe het zich houdt op een crossfiets maar dat gaan we wel merken.
De 48 erop vind ik vooral prettig voor op de weg in het winterseizoen. Zo kan ik hem op twee fronten goed gebruiken. Ik denk dat dat ook de reden is dat veel fabrikanten een crosser met een degelijk groot buitenblad aanbieden. De meeste gebruikers gaan er maar heel marginaal echt het veld of bos mee in, maar gebruiken hem denk ik vooral op de weg of onverharde paden. Die zitten dan vaak niet op een mtb versnelling te wachten.
Het heeft veel meer met geld besparen te maken. De fabrikanten kopen de crankstellen compleet met bladen in, als ze het buitenblad dan vervangen houden ze een enorme stapel bladen over.
Een 48 is echt te groot op een crossfiets, met 46x12 rij je ong 55 km/h op 110 omwentelingen. Zijn er niet zoveel die dat kunnen in 't veld. Om de 48 een beetje fatsoenlijk rond te krijgen moet je boven de 30 km/h rijden.
Ok, klinkt logisch. Niet handig, maar ze willen hun kosten natuurlijk zoveel mogelijk drukken.
Ik ben me ervan bewust dat het waarschijnlijk te groot zal zijn voor het veld, maar ik laat het vervangen even afhangen van hoe ik uit de voeten kan met het binnenblad in het veld. Zoals ik al zei is het buitenblad wel lekker om erbij te hebben voor wat weg werk, maar als het binnenblad te weinig blijkt dan kunnen we het altijd aanpassen.
@jasperr: heel mooie fiets (zoals ik al had gezegd). Om bijna jaloers op te worden.
Cannondale Supersix \'10
Focus Mares \'10
Focus Mares \'10
N-droe schreef:Amclassic-fan schreef:N-droe schreef:Geen liefhebber van Shimano merk ik. Ben er zelf wel over te spreken, heb het tot nu toe op al mijn wegfietsen gehad en geef er wat dat betreft wel de voorkeur aan. Ik heb geen ervaring met hoe het zich houdt op een crossfiets maar dat gaan we wel merken.
De 48 erop vind ik vooral prettig voor op de weg in het winterseizoen. Zo kan ik hem op twee fronten goed gebruiken. Ik denk dat dat ook de reden is dat veel fabrikanten een crosser met een degelijk groot buitenblad aanbieden. De meeste gebruikers gaan er maar heel marginaal echt het veld of bos mee in, maar gebruiken hem denk ik vooral op de weg of onverharde paden. Die zitten dan vaak niet op een mtb versnelling te wachten.
Het heeft veel meer met geld besparen te maken. De fabrikanten kopen de crankstellen compleet met bladen in, als ze het buitenblad dan vervangen houden ze een enorme stapel bladen over.
Een 48 is echt te groot op een crossfiets, met 46x12 rij je ong 55 km/h op 110 omwentelingen. Zijn er niet zoveel die dat kunnen in 't veld. Om de 48 een beetje fatsoenlijk rond te krijgen moet je boven de 30 km/h rijden.
Ok, klinkt logisch. Niet handig, maar ze willen hun kosten natuurlijk zoveel mogelijk drukken.
Ik ben me ervan bewust dat het waarschijnlijk te groot zal zijn voor het veld, maar ik laat het vervangen even afhangen van hoe ik uit de voeten kan met het binnenblad in het veld. Zoals ik al zei is het buitenblad wel lekker om erbij te hebben voor wat weg werk, maar als het binnenblad te weinig blijkt dan kunnen we het altijd aanpassen.
@jasperr: heel mooie fiets (zoals ik al had gezegd). Om bijna jaloers op te worden.
Gewoon zelf gaan uitproberen, dan merk je vanzelf wel of het bevalt of niet.
-
- Forum-lid
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 15 jan 2009 14:14
Timsen schreef:Das idd niet duur die zwarte ziet er goed uit
Rij er tot tevredenheid wat toertochten en nu wedstrijden mee, lekker karretje.
� De toestand in de bergen *
N-droe schreef:BonoCross schreef:Ah ok, maar 48 is nog steeds vrij groot volgens mij. Tenminste, ik krijg het lastig rond in het bos denk ik. Hopelijk kan jij je brute kracht er beter op kwijt ! Post na zaterdag anders nog maar eens een berichtje over je eerste indrukken van de Focus, ben benieuwd.
Nou, met die brute kracht zal het wel meevallen denk. Ben van mezelf meer een souplesse rijder. We zullen het dit weekend wel zien, maar ik heb zo de indruk dat ik op de echte bospaden vooral het binnenblad zal gebruiken (het zit er ook niet voor niets op natuurlijk ). Die 48 is trouwens ook wel handig voor in het voorjaar weer over te gaan naar de weg, kan ik eerst nog een tijdje bij slechter of wisselvallig weer op deze blijven rijden voordat ik echt naar mijn racer overstap.
Ik zal het na zaterdag wel even laten weten.
Ik zou het dus nog even laten weten. Vandaag voor het eerst met mijn nieuwe crossfiets in de modder gaan spelen. Buitenblad was handig om naar het bos te gaan, maar eenmaal daar was het inderdaad binnenblad.
Paar lastige zachte stukken die even afzien waren, paar steile stukken en wat diepe plassen. Was weer leuk om het bos in te gaan met de fiets en zeker met dit materiaal nu. Morgen weer.
Cannondale Supersix \'10
Focus Mares \'10
Focus Mares \'10
-
- Forum-lid
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 15 dec 2005 15:07