Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Het grote ergernissen toppic.

farelli
Forum-lid

farelli 03 aug 2011 22:19

eelcoz schreef:Stadsfietsertjes die willen laten zien dat ze een racefietser bij kunnen houden negeer ik volledig. Ergerlijke types vind ik dat, de enige bedoeling die ze ermee hebben is jou voor lul zetten. Zoek een andere hobby, zeg.
Effe de neus legen... :mrgreen:
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

choronzon
Forum-lid

choronzon 04 aug 2011 16:59

Het is weer vakantie, en daar zijn de "recreatieve" fietsers, en de "toeristische" fietsers.
En veel daarvan rijden op de weg, zich houdende aan de volgende geboden :

- We rijden met min. 2 naast elkaar, zodat we het hele fietspad, rijweg innemen. Moet er een snellere fietser voorbij, dan is dat zijn probleem.
- We kijken overal rond, behalve naar het verkeer. Komt er een auto of fietser in tegenovergestelde richting moet hij maar zien dat hij er langs komt.
- We rijden zeker niet sneller dan 15 km/h. komt er een snellere fietser die ons wilt passeren, dan moet hij maar vertragen zodat wij op ons gemakje eventueel plaats kunnen maken.
- Is die snellere fietser een racefietser, bestaat de mogelijkheid om deze verrot te schelden.
- Hier aan de kust is er een eigenaardig fenomeen, wat je bijna niet hebt in het binnenland: WIND.
- Speelt die wind nogal hard op, dan is het toegestaan om te zwalpen over het gehele fietspad/rijweg want da's ware krachttraining, zo tegen de wind beuken aan ongeveer 10 per uur. Maximum.
- Verkeersborden staan daar om volledig te negeren. Ook met rode lichten dient niet veel rekening gehouden te worden.
- Komen we een bekende tegen, dan stoppen we in het midden van de weg om een praatje te maken. We zijn trouwens op vakantie.
- Komen we aan een kruispunt, dan vervolgen we onze weg zonder omkijken. Wij hebben altijd voorrang, en de andere weggebruiker moet zijn plan maar trekken.
- Horen we een bel van een achteropkomende fietser, dan trekken we ons daar fijntjes niks van aan.
- En vooral : Het maakt niet uit aan welke kant van de rijweg je fietst. Rij je tegen de richting in, dan moeten diegene die voor je opdoemen, maar aan de kant gaan.

En als jullie denken dat ik overdrijf, wel, kom maar een dagje fietsen hier aan de belgische kust. 't moet nog niet met een racefiets zijn. Met een gewone fiets moet je je ook al met ware doodsverachting in het verkeer begeven. Vooral dat in de verkeerde richting fietsen is een ware plaag aan 't worden.
so far, so good... So what ???

drummie71
Forum-lid

Gebruikersavatar drummie71 04 aug 2011 21:07

de mensen op een stadsfiets met alleen oog op hun mobiel / smart phone en kijken niet uit
vaak moeten ze op laatste moment uitwijken uiteraard roep ik wel op tijd naar ze
Dansen op een klim heerlijkste wat er is -
Nieuwe Fiets - Oude Fiets

gekke_henkie
Forum-lid

gekke_henkie 05 aug 2011 21:21

choronzon schreef: En als jullie denken dat ik overdrijf, wel, kom maar een dagje fietsen hier aan de belgische kust. 't moet nog niet met een racefiets zijn. Met een gewone fiets moet je je ook al met ware doodsverachting in het verkeer begeven. Vooral dat in de verkeerde richting fietsen is een ware plaag aan 't worden.
Is dit niet in het hele Belgische verkeer??? Ik kom regelmatig in antwerpen maar wat ik daar in het verkeer mee maak in 1 dag kom ik in Breda nog niet in een jaar tegen...
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”

Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3

canyon81
Forum-lid

Gebruikersavatar canyon81 06 aug 2011 16:04

Paardemest op een fietspad, is die al eens voorbijgekomen? Wat een gore droefenis is dat, als ik nog eens wat te vertellen krijg in dit land, dan moest dat gewoon opgeruimd worden door de berijder.
Eenvoud kenmerkt het ware.

stephan68
Forum-lid

Gebruikersavatar stephan68 06 aug 2011 16:48

canyon81 schreef:Paardemest op een fietspad, is die al eens voorbijgekomen? Wat een gore droefenis is dat, als ik nog eens wat te vertellen krijg in dit land, dan moest dat gewoon opgeruimd worden door de berijder.
Is zeker al eerder voorbijgekomen! Maar blijft ook een van mijn grootste ergernissen. De kleinste hondendrol moet opgeruimd worden, maar die hopen laten de heren en dames gewoon liggen op de fietspaden, bleeeehhh jaaaaaggggg........
Sterker nog in mijn woonplaats is speciaal voor de plaatselijke manege een mooi stuk ruiterpad gemaakt, wat denk je gaan ze op het naastgelegen fietspad lopen met de paarden. Ik roep dan bij het voorbij fietsen altijd dat ze de shit wel op moeten ruimen. Moet je ze raar zien kijken dan......... :?

maldenees1
Forum-lid

maldenees1 08 aug 2011 15:16

......grootste ergernis....echtparen op elektrisch ondersteunde fietsen die er heilig van overtuigd zijn dat er niets sneller is dan zij, en die zelfs bij netjes bellen weigeren achter elkaar te gaan rijden.....

Maarten_E93
Forum-lid

Maarten_E93 08 aug 2011 17:20

maldenees1 schreef:......grootste ergernis....echtparen op elektrisch ondersteunde fietsen die er heilig van overtuigd zijn dat er niets sneller is dan zij, en die zelfs bij netjes bellen weigeren achter elkaar te gaan rijden.....
Precies.
Vaak heb ik de neiging om niet meteen als een zot te bellen en te roepen en te doen, maar vaak word je maar raar aangekeken als er iemand belt omdat zij denken dat er niks sneller is.
Ook veel snorfietsen hebben daar last van, 25 is echt niet hard op een fietspad, en kijken gelijk raar op als er dan iets aankomt dat dan nòg sneller is!

Martijn-HK
Forum-lid

Martijn-HK 20 aug 2011 22:24

Maarten_E93 schreef:
maldenees1 schreef:......grootste ergernis....echtparen op elektrisch ondersteunde fietsen die er heilig van overtuigd zijn dat er niets sneller is dan zij, en die zelfs bij netjes bellen weigeren achter elkaar te gaan rijden.....
Precies.
Vaak heb ik de neiging om niet meteen als een zot te bellen en te roepen en te doen, maar vaak word je maar raar aangekeken als er iemand belt omdat zij denken dat er niks sneller is.
Ook veel snorfietsen hebben daar last van, 25 is echt niet hard op een fietspad, en kijken gelijk raar op als er dan iets aankomt dat dan nòg sneller is!
Dat is inderdaad heel irritant (zelf ook meerdere keren tegengekomen). Verder vind ik persoonlijk mensen op een scootmobiel soms nogal gevaarlijk rijden.
Bianchi Sempre Ultegra Giro d'Italia

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 20 aug 2011 23:40

Maarten_E93 schreef:
Precies.
Helemaal mee eens. Toevallig heb ik daar een tijdje geleden ook nog een blogje over geschreven: http://www.bloggers.nl/fietsen/299368/h ... evaar.html" onclick="window.open(this.href);return false;
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

whocares
Forum-lid

whocares 21 aug 2011 08:01

Gisteren de Mergellandroute gefietst . Een echtpaar op Vespa's die hun spiegels niet gebruiken en hinderlijk in de weg reden op een afdaling of beklimming , zodat zelfs een auto ze niet kon passeren . Het enigste wat ze deden was de natuur bekijken , maar geen aandacht voor het overige verkeer . Spiegelen deden ze dus ook niet . Ik ben ze later hard voorbij gefietst en ze niet meer gezien .
Later wel weer last gehad van een auto met caravan erachter . Die moest zo nodig weer inhalen net voordat je een afdaling krijgt waar een fietser sneller is dan zij. Hij mocht maar 30 en reed toch 45 km/u door Moerslag . Ook een paar keer bijna een schampschot gehad van auto's die nog snel terug naar eigen weghelft moesten omdat ze zo nodig nog even vlug moesten inhalen .

Zo dat is er ook weer uit . Weer een ergernis van me af gegooit .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

jcb
Forum-lid

jcb 21 aug 2011 14:07

Gisteren de Mergellandroute gefietst . Een echtpaar op Vespa's die hun spiegels niet gebruiken en hinderlijk in de weg reden op een afdaling of beklimming , zodat zelfs een auto ze niet kon passeren . Het enigste wat ze deden was de natuur bekijken , maar geen aandacht voor het overige verkeer . Spiegelen deden ze dus ook niet . Ik ben ze later hard voorbij gefietst en ze niet meer gezien .
Later wel weer last gehad van een auto met caravan erachter . Die moest zo nodig weer inhalen net voordat je een afdaling krijgt waar een fietser sneller is dan zij. Hij mocht maar 30 en reed toch 45 km/u door Moerslag . Ook een paar keer bijna een schampschot gehad van auto's die nog snel terug naar eigen weghelft moesten omdat ze zo nodig nog even vlug moesten inhalen .

Zo dat is er ook weer uit . Weer een ergernis van me af gegooit .
Who cares ;)

Plaats reactie