Mountainbike Show Your Stuff
-
- Forum-lid
Na al de discussie over verzetten weer tijd voor pics:
Inmiddels mijn derde mountainbike. Ik heb gekozen voor X Trail, afgemonteerd met SRAM X-9, Truvativ Stylo crankstel, Rock Shox Recon SL en Avid 3 hydraulische schijfremmen.
Ik heb met deze bike de vuurdoop gehad tijdens de Mergelheuvelland 2 daagse in september. Bevalt mij erg goed, jammer dat het nu een paar dagen nat is...
Inmiddels mijn derde mountainbike. Ik heb gekozen voor X Trail, afgemonteerd met SRAM X-9, Truvativ Stylo crankstel, Rock Shox Recon SL en Avid 3 hydraulische schijfremmen.
Ik heb met deze bike de vuurdoop gehad tijdens de Mergelheuvelland 2 daagse in september. Bevalt mij erg goed, jammer dat het nu een paar dagen nat is...
Mooie BMC ja. Drukke cockpit, helaas niet veel aan te doen met Shimano. Eeuwig jammer dat ze daar nooit iets voor verzonnen hebben. En nu ook nog die remote-lockout erbij. Foto-technisch ziet het er niet uit. Maar goed, als je aan het rijden bent, merk je daar niets van.
De optische versnellingsweergave van de XT-shifters zijn te verwijderen btw. Aan de onderkant van je shifter zul je een dekseltje vinden. Het scheelt ook nog 24 hele grammen.
De optische versnellingsweergave van de XT-shifters zijn te verwijderen btw. Aan de onderkant van je shifter zul je een dekseltje vinden. Het scheelt ook nog 24 hele grammen.
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.
BMC frame verkocht ivm iets te groot ... van 19 inch naar 17 inch nu.
Hier mijn nieuwe bike: Sensa Pordoi 2009.
Specs:
Frame : Sensa Pordoi 2009
Groep : Full Shimano XT
Vork : FOX RL met remote lock out
Wielen : Shimano XT
Zadel / pen : Selle San Marco - Ritchey pro carbon
Stuur / voorbouw : Easton EA50
todo's
Ritchey stuurpen - stuur en barends. SLR Flow zadel in het zwart - XT pedalen en ook nog een 160mm schijfje voor de achterkant monteren staat op het programma.
Hier mijn nieuwe bike: Sensa Pordoi 2009.
Specs:
Frame : Sensa Pordoi 2009
Groep : Full Shimano XT
Vork : FOX RL met remote lock out
Wielen : Shimano XT
Zadel / pen : Selle San Marco - Ritchey pro carbon
Stuur / voorbouw : Easton EA50
todo's
Ritchey stuurpen - stuur en barends. SLR Flow zadel in het zwart - XT pedalen en ook nog een 160mm schijfje voor de achterkant monteren staat op het programma.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid
mooie bike...witte vork gaat ook mooi over in het frame. hoop dat deze wel de goede maat is! succes ermee
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
CUBEmeister schreef:mooie bike...witte vork gaat ook mooi over in het frame. hoop dat deze wel de goede maat is! succes ermee
Thnx , en ja de maat is perfect , is bijna 3cm korter dan de BMC was . Op de BMC zat ik te racie zullen we maar zeggen , bijna zelfde zit als op mijn racefiets en niet echt controle over de fiets in het bos. Nu met de Sensa wel , en aangezien ik dit frame nieuw kon kopen aan een mooie prijs was de keuze niet zo moeilijk.
Hier 2 foto's van afgelopen weekend , van het rondje langst de kust. Eentje in het bos , de andere van het mooie weer boven de Westerschelde.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Deze SRM gekocht om de winter mee door te komen.... en om volgend jaar de Great Divide Mountain Bike Route mee te rijden.... Beest van een fiets, perfecte allrounder.
[img=http://farm3.static.flickr.com/2487/419 ... 5f51_o.jpg]
[img=http://farm3.static.flickr.com/2528/419 ... 5ba7_o.jpg]
[img=http://farm3.static.flickr.com/2487/419 ... 5f51_o.jpg]
[img=http://farm3.static.flickr.com/2528/419 ... 5ba7_o.jpg]
meendering schreef:
Cube Reaction
Sid Race vork
SRAM X9/X0 shimano XT
Formula R1 schijfremmen
Dtswiss wielen
Ben er zeer content mee.
Heb er ook 1 gekocht, en heb nu nog de keus om de sram x9 en sram shifters om te ruilen voor xt, nu is mijn vraag zouden jullie dit doen of toch het Sram laten zitten en de fiets orgineel houden? Ik heb tot 4 januari de tijd tot die tijd is de fm gesloten.
Ik wil het graag ruilen omdat ik er even op gefiets heb en het schakelen wat irritant vond met het aangrijpen naar de shifters, persoonlijk vind ik shimano shifters op een betere plaats zitten.
plaatje van nu die nog in de winkel staat: