Ricardo Ricco
-
- Forum-lid
- Contact
Wie is dat ook alweer die Ricardo Ricco ?
Ik vrees dat wij als wielerliefhebbers daar al teveel woorden aan vuil gemaakt hebben. Zand erover. Liefst complete vrachtauto's vol, maar minstens 60 cm.
Ik vrees dat wij als wielerliefhebbers daar al teveel woorden aan vuil gemaakt hebben. Zand erover. Liefst complete vrachtauto's vol, maar minstens 60 cm.
fiets,fiets,fiets en verder niets.
Daniel1975 schreef:Wieler Revue schreef:litespeed schreef:Waarom iemands aanvallende stijl bewonderen als hij dat alleen maar kon vanwege het met doping opgebouwde voordeel tov zijn concurrenten?
Niet enkel aan jou gericht, Dario.
Waarom? Omdat ik meer geniet van aanvallende renners die risico's durven te nemen dan renners die in optocht naar boven rijden zoals de afgelopen Tour dat vaak het geval was. Aanvallend koersen, je tegenstanders verrassen, dat is voor mij de essentie van het wielrennen. Heeft niks met doping te maken.
Helemaal mee eens!
Ik ben overigens van mening dat je van doping niet harder gaat fietsen, maar het bevorderd je zuurstofopname, herstel e.d. waardoor je het langer vol kan houden.
Kenny van Hummel is echt niet als eerste boven als hij ineens gaat gebruiken.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
litespeed schreef:Kijk eens naar het rijtje one-day-flies voor een indicatie vd invloed. Een renner als Kohl 'vloog' opeens.
Kohl zat naar eigen zeggen zijn hele carrière aan de doping. Dus of het grootste deel werkte niet, of hij was opeens de enige die gebruikte, of hij was gegroeid als renner.
Maar als je met een simpele bloedtransfusie het hele peloton kapot rijdt in de Tour of Giro (zoals Ricco) dan mogen we ons verheugen op een bijna schone sport. Zowaar een positief geluid in dit topic!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Verrassend: Rico op non actief gezet door VS.
Less is bore
Deijn schreef:Wieler Revue schreef:litespeed schreef:Waarom iemands aanvallende stijl bewonderen als hij dat alleen maar kon vanwege het met doping opgebouwde voordeel tov zijn concurrenten?
Niet enkel aan jou gericht, Dario.
Waarom? Omdat ik meer geniet van aanvallende renners die risico's durven te nemen dan renners die in optocht naar boven rijden zoals de afgelopen Tour dat vaak het geval was. Aanvallend koersen, je tegenstanders verrassen, dat is voor mij de essentie van het wielrennen. Heeft niks met doping te maken.
Helemaal mee eens!
Ik ben overigens van mening dat je van doping niet harder gaat fietsen, maar het bevorderd je zuurstofopname, herstel e.d. waardoor je het langer vol kan houden.
Kenny van Hummel is echt niet als eerste boven als hij ineens gaat gebruiken.
Net als jullie houd ik ook van aanvallende renners. Mijn punt was wat er moedig of gedurfd aan is om aan te vallen als je fysiek voordeel hebt tov je concurrenten...
Ik heb meer waardering voor renners die nagenoeg altijd aanvallend rijden, terwijl ze niet perse sterker zijn (en dus lang niet altijd winnen). Dan noem ik bv Flecha.
O ja, je kan niet een mening hebben over het al dan niet harder fietsen door doping. Het is of wel, of niet het geval. En dat kan wetenschappelijk aangetoond worden. In dit geval is het uiteraard wel het geval.
- Supergrover
- Forum-lid HC
Daniel1975 schreef:Verrassend: Rico op non actief gezet door VS.
yep
© ANP:
Vacansoleil-DCM heeft Riccardo Ricco per direct op non-actief gezet. Dat heeft het Nederlandse wielerteam vrijdag bekendgemaakt. Reden voor het besluit is de uitkomst van een onderzoek van Vacansoleil-DCM naar de renner.
Ricco voelde zich zondag na een training in eigen land niet goed en meldde zich met een koortsaanval in het ziekenhuis. Daar zou Ricco in shocktoestand tegen een arts hebben verklaard dat hij zichzelf bloed had toegediend, wat in strijd is met de dopingregels.
Vacansoleil startte daarop een eigen onderzoek naar de Italiaanse renner. ''De bevindingen van dit onderzoek zijn van dien aard dat het team overgaat tot onmiddellijke schorsing van Ricco'', aldus het team in een persbericht.
''De schending van interne regels van de ploeg en overige indicaties rechtvaardigen deze maatregel.'' Ricco is vrijdag, door middel van een aangetekende brief, van het besluit op de hoogte gesteld.
Zero tolerance-beleid
''Naast het op non-actief stellen staat ook de arbeidsrelatie met Ricco ter discussie, hiervoor zal de gepaste juridische weg worden bewandeld'', meldt Vacansoleil-DCM verder. ''Het team kan hier niet op vooruitlopen maar onderstreept dat het een zero tolerance-beleid ten aanzien van doping kent.''
De 27-jarige Ricco werd drie jaar geleden tijdens de Ronde van Frankrijk betrapt op gebruik van het verboden middel cera, de verbeterde variant van epo, en vervolgens voor twintig maanden geschorst. Vacansoleil bood Ricco vorig jaar een nieuwe kans.
LVGH schreef:Het is maar de vraag hoe ver zijn dopinggebruik Ricco boven zijn (eveneens gedrogeerde?) concurrenten uit deed stijgen. Ik heb het idee dat het lichamelijke effect van doping wel eens overschat wordt.
Bas van Dooren (mountainbiker zo'n 10 jaar geleden) werd gepakt op Epo. Hij meldde later in volgens mij Sportweek dat het was of hij vloog. Kohl is ook een goed voorbeeld, al gaf hij later toe al sinds lang (junioren?) doping te gebruiken. Het één doet ook meer dan het ander. Hogere hematocriet laat je gewoon harder fietsen. Gewoon een technisch verhaal. Meer zuurstof naar je spieren. Wel eens een brand gezien met veel wind erbij? Beetje hetzelfde verhaal.