Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Continental GP 4000 S

pizzi
Forum-lid
Berichten: 475
Lid geworden op: 06 feb 2009 16:03

pizzi 02 mei 2011 21:03

Ik heb er behoorlijk maximaal lang op doorgereden (hij was al tijden vierkant, maar is prima op te rijden), maar nu, na 8400+ km., komen er serieuze slijtplekken/gaten in het loopvlak van m'n Conti 4000s achterband. Rijp voor vervanging.

Volgens mij in die tijd 2x lek (2 dagen achter elkaar); rond de 7000 km.

poulain
Forum-lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 22 mar 2011 21:04

poulain 03 mei 2011 22:31

Nou Pizzi,

Dan mag je niet klagen.

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 06 mei 2011 15:07

Ik rijd al jaren op de GP4000S. Ik heb ooit 1 keer een lek gehad. Dit was blijkbaar een miniem lek, want ik zag het pas de volgende dag, toen m'n band plat was.

Om m'n voorwiel zit nog steeds de eerste binnenband! Al duizenden kilometers mee gereden. Ik ga hem toch maar een keer vervangen, als voorzorg. Dan neem ik die wel mee als reserveband.

Zo weinig lek is natuurlijk maar op 2 manieren vol te houden: goed hard oppompen, en heel vaak vervangen...

Klinkt duur, maar al die tijd en ellende die ik bespaar is me het geld meer dan waard.

Bij mij wisselt het een beetje hoe snel ik de banden moet vervangen. Mijn achterband altijd iets eerder dan mijn voorband. Het ligt er aan op welke wegen, etc, ik gereden heb. Meestal kom ik wel in de buurt van de 4000km, wellicht soms meer. Gewoon braaf vervangen zodra je met je vinger voelt dat 1 van de 2 indicatoren op een willekeurig punt gelijk is gesleten met de rest van de band.

De grip vind ik verder zeer goed. Komt ook omdat het een vrij brede band is. Ik durf hard de bochten door te knallen, zowel in wedstrijden als in afdalingen.

Wat me wel opvalt is, zoals eerder wel eens genoemd in dit topic, dat hij vrij snel wat plat afslijt, dus 'vierkant' wordt. Het weerhoudt mij niet om net zo hard door de bochten te gaan, heb niet het idee dat de grip negatief beïnvloed wordt.

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 07 mei 2011 02:56

Hoi,
Zo weinig lek is natuurlijk maar op 2 manieren vol te houden: goed hard oppompen, en heel vaak vervangen...
Wat pomp je zo hard op en wat vervang je dan?

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

willem...
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 aug 2010 22:15

willem... 19 jun 2011 14:54

Hallo allemaal,

Aankomende week ga ik een nieuwe racefiets kopen, een Giant TCR 1 Rabobank, en ik ben nog een beetje aan het twijfelen over welke banden erop moeten. Ik lees veel goede verhalen over de Conti's (GP4000S) maar ook veel over Schwalbe en Vittoria Rubino Pro's. Ikzelf ben van plan veel te gaan fietsen deze zomer en hopelijk in het najaar ook. Wat raden jullie aan voor een sportieve toerfietser zoals ik ?

Bvd!

Willem
Specialized Roubaix SL6 Expert '20 Ultegra Di2

aalbert3
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 jan 2010 20:59

aalbert3 20 jun 2011 21:24

willem... schreef:Hallo allemaal,

Aankomende week ga ik een nieuwe racefiets kopen, een Giant TCR 1 Rabobank, en ik ben nog een beetje aan het twijfelen over welke banden erop moeten. Ik lees veel goede verhalen over de Conti's (GP4000S) maar ook veel over Schwalbe en Vittoria Rubino Pro's. Ikzelf ben van plan veel te gaan fietsen deze zomer en hopelijk in het najaar ook. Wat raden jullie aan voor een sportieve toerfietser zoals ik ?

Bvd!

Willem
Ik heb vorig jaar gefietst met Vittoria Corsa Evo, op zich een goede band, maar slijt relatief snel. Ik heb dit jaar de Continental GP 4000 S en deze bevallen mij veel beter. Zeer goede grip in de bochten, stevige band, voelt super betrouwbaar aan. Heb dit jaar bijna 3500 km erop zitten en nog geen lekke band gehad. Mij tip is dus om voor de Conti's te gaan!! Komen ook altijd als beste uit de testen.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6343
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 21 jun 2011 11:24

Mr_T schreef:Wat me wel opvalt is, zoals eerder wel eens genoemd in dit topic, dat hij vrij snel wat plat afslijt, dus 'vierkant' wordt. Het weerhoudt mij niet om net zo hard door de bochten te gaan, heb niet het idee dat de grip negatief beïnvloed wordt.
Dan moet je eens een Schwalbe Aqua kopen ...dat is echt een KUDT band die echt snel vierkant wordt. Ik had een setje gekocht - reed er de eerste rit al mee lek , en na ca 450-500 Km !!! was de achterband al vierkant. Dus beide banden eraf gegooid , en wat daarbij opviel was dat er zowel uit de achterband als voorband heel erg veel kleine steentjes kwamen. Uit de voorband wel geteld 21 stuks - en dan nog niet eens vermeld hoeveel scheurtjes er wel in de banden zaten.....

Dus voor mij voorlopig de Conti 4000S - tot er iets beters op de markt komt. :lol:
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

ruud_k
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 14 mei 2010 18:51

ruud_k 21 jun 2011 23:54

:D Ik rijd nu "slechts" een km of 2500 op deze banden, maar kan nu al zeggen, zal niet snel gebeuren dat een andere fabrikant of Conti zelf alle verenigde eigenschappen en performance van deze band overtreft !

floris4
Forum-lid
Berichten: 195
Lid geworden op: 20 mar 2011 22:15
Locatie: Goirle

floris4 22 jun 2011 21:22

Ik heb dus vaak last van langzaam leeg lopende banden.
Om de vier/vijf ritten staat de band de volgende morgen leeg.
Ik heb al diverse verschillende merken binnenbanden geprobeerd, maar dat maakt weinig verschil.
Er zijn ook geen oneffenheden te vinden aan de binnenkant van de buitenband of de velg ed.
Totdat ik dit topic las, ben ik eens verder gaan onderzoeken.
Momenteel heb in buitenbanden van Speliallized en ik heb inmiddels uit betrouwbare bron vernomen dat dit dus wel eens de oorzaak zou kunnen zijn van al die leeglopers.
Dus heb ik, al is het uit voorzorg, nieuwe buitenbanden besteld de: Continental GP 4000 S
Als het goed is komen ze morgen met de post mee.
En nu maar hopen dat dit mijn probleem oplost.
Ik zal later hier verslag doen van mijn bevindingen. ;)
groeten, Joop
Het is nooit te laat om alsnog te gaan wielrennen.
mijn racefiets en mijn ATB en lid van WTC de Hellen.

Gebruikersavatar
since1913
Forum-lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 jun 2008 14:25

Gebruikersavatar since1913 22 jun 2011 22:23

Je zal geen spijt krijgen van de conti's, echt een superband.

cyclops
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 mar 2009 11:14

cyclops 23 jun 2011 11:12

Mr_T schreef:Ik rijd al jaren op de GP4000S. Ik heb ooit 1 keer een lek gehad. Dit was blijkbaar een miniem lek, want ik zag het pas de volgende dag, toen m'n band plat was.

Om m'n voorwiel zit nog steeds de eerste binnenband! Al duizenden kilometers mee gereden. Ik ga hem toch maar een keer vervangen, als voorzorg. Dan neem ik die wel mee als reserveband.

Zo weinig lek is natuurlijk maar op 2 manieren vol te houden: goed hard oppompen, en heel vaak vervangen...

Klinkt duur, maar al die tijd en ellende die ik bespaar is me het geld meer dan waard.

Bij mij wisselt het een beetje hoe snel ik de banden moet vervangen. Mijn achterband altijd iets eerder dan mijn voorband. Het ligt er aan op welke wegen, etc, ik gereden heb. Meestal kom ik wel in de buurt van de 4000km, wellicht soms meer. Gewoon braaf vervangen zodra je met je vinger voelt dat 1 van de 2 indicatoren op een willekeurig punt gelijk is gesleten met de rest van de band.

De grip vind ik verder zeer goed. Komt ook omdat het een vrij brede band is. Ik durf hard de bochten door te knallen, zowel in wedstrijden als in afdalingen.

Wat me wel opvalt is, zoals eerder wel eens genoemd in dit topic, dat hij vrij snel wat plat afslijt, dus 'vierkant' wordt. Het weerhoudt mij niet om net zo hard door de bochten te gaan, heb niet het idee dat de grip negatief beïnvloed wordt.
:roll: Goed hard oppompen...... vrij snel wat plat afslijt
Moet er een plaatje bij gemaakt worden?

bouwpakket
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jul 2011 19:50

bouwpakket 04 jul 2011 19:58

Licht het aan mij of ben ik de enige met zeer negatieve ervaringen met deze band.

Van het weekend nieuwe GP4000s met nieuwe biba's op mij Ksyrium wielen. 8 bar erin. Knalt mijn achterband uit de velg, met kapotte biba als gevolg. Dacht, zal wel aan mij liggen, andere biba erin. Vervolgens stukje fietsen, na zo'n 30km hoor/voel ik een tikkend geluid en knalt mijn voorband uit de velg. Ook biba kapot. Reserve bandje erin en naar 100 meter voelde ik weer wat gehobbel. Snel gestopt en band opnieuw in de velg gedaan. Niet te hard opgepompt en rustig naar huis.

Iemand anders deze ervaring???? Wat doe ik verkeerd??? Zijn er soms speciale Conti rituelen die ik moet kennen? Help!

Plaats reactie