Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

ervaringen met math salden

lookfan
Forum-lid

lookfan 21 mar 2009 19:41

fiets381 schreef:Je kunt je fiets ook op marktplaats zetten dan krijg je er met een beetje geluk ook een betere prijs voor terug dan bij salden.
Dat geld kun je dan gebruiken om ergens anders een nieuwe fiets te kopen.

Een betere prijs krijg je er echt niet uit.

gene
Forum-lid

gene 21 mar 2009 21:25

Ik heb bijna hetzelfde voor gehad bij Salden. Wilden me een veel te klein frame aansmeren.
Gelukkig had ik op voorhand al heel wat onderzoek gedaan. Na enige discussie gaf de verkoper me ook gelijk.
Nogmaals: naar Salden ga je voor de (soms) scherpe prijs, niet voor de vriendelijke service.

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 21 mar 2009 21:36

uit de algemene voorwaarden van Salden:

3. De overeengekomen leveringsdatum is zowel bij koop-, reparatie- of andere overeenkomsten een vermoedelijke datum.
Bij overschrijding van de vermoedelijke datum in de koopovereen- komst kan de koper de verkoper schriftelijk in gebreke stellen.
Indien de verkoper drie weken na de in gebrekestelling nog niet geleverd heeft, heeft de koper het recht de overeenkomst zonder rechterlijke tussenkomst ontbonden te verklaren. De koper dient per brief aan te geven, dat hij de overeenkomst ontbindt.

moet mijns inziens iets mee te doen zijn.

anders kan je nog deze weg bewandelen(fietsen)
ook uit de voorwaarden van Salden:
3 In het kader van de BOVAG-garanties van lid 1 en 2 van dit artikel kan de koper/opdracht gever gedurende de overeengekomen garantietermijn ter zake van geschillen betreffende de verrichte werkzaamheden, of terzake van geschillen betreffende de overeenkomst van koop en verkoop van een gebruikte tweewieler, anders dan een fiets, die terecht met BOVAG-garantie is verkocht in de zin van art. 2.b, een schriftelijk beroep doen op bemiddeling door het BOVAG Bemiddelingsbureau (Postbus 1100, 3980 DC Bunnik).
4. Indien de in lid 3 bedoelde bemiddeling niet slaagt kan de koper/opdrachtgever aan de KNMV/BOVAG Geschilencommissie, die is ingesteld ter uitvoering van de BOVAG-garanties, vragen ter zake van het gerezen geschil een bindend advies uit te brengen (p/a Postbus 1100, 3980 DC te Bunnik).

en anders ff tijdens een gesprek laten vallen dat je je rechtsbijstand er naar gaat laten kijken. (hoef je niet eens te hebben, het noemen van dat woord doet soms al wonderen)....
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 mar 2009 22:12

Een frame wat nog zo jong is in de verkeerde maat ga je toch niet voor betalen om hem te ruilen nadat ze jouw deze maat hebben geadviseerd. Salden zit gewoon fout, ze hebben een voor jouw ondeugdelijk product verkocht. Gewoon terug gaan en herrie schoppen tot je je zin hebt. :)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

amro
Forum-lid

amro 21 mar 2009 22:19

Natuurlijk, Salden had beter advies moeten geven.
En toch kan ik me het standpunt van Salden wel voorstellen, iemand komt 7 maanden na de koop terug. Dat is nogal een tijd....

Niet dat ik het goedpraat (als dit echt een fout van Salden is, de informatie is wat summier), maar ik snap hun reactie wel.

morti
Forum-lid

morti 22 mar 2009 08:42

amro schreef:Natuurlijk, Salden had beter advies moeten geven.
En toch kan ik me het standpunt van Salden wel voorstellen, iemand komt 7 maanden na de koop terug. Dat is nogal een tijd....

Niet dat ik het goedpraat (als dit echt een fout van Salden is, de informatie is wat summier), maar ik snap hun reactie wel.

maar het is dan ook nog niet zo een perfect fiets weer geweest he( België) .er is het altijd slecht weer geweest tot een week geleden dus veel heeft hij niet kunnen rijden

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 22 mar 2009 19:25

Dat ze bij Salden de ballen verstand hebben van het opmeten van fietsen heb ik al ettelijke malen mogen constateren (zijn dozenschuivers en op een enkele verkoper na geen fietsliefhebber) maar 7 maanden en dan willen ruilen is een lachertje (had ik ook niet op ingegaan als ik Salden was).
Te klein is een relatief begrip (rijdt zelf ook een maat kleiner) waarbij ik ook medische deskundigen ken die maatadviezen geven die nauwelijks serieus kunnen worden genomen.

diogenes
Forum-lid

diogenes 22 mar 2009 20:31

>Dat ze bij Salden de ballen verstand hebben van het opmeten van fietsen heb ik al ettelijke malen mogen >constateren (zijn dozenschuivers en op een enkele verkoper na geen fietsliefhebber)
Ik heb ook al vaker gezegd dat je niet alles kan hebben: en goede service en lage prijzen. Al je goedkoop wilt kopen, moet je zelf zorgen dat je weet wat je nodig hebt. Daarbij hoort begrip van maatvoering.

> maar 7 maanden en dan willen ruilen is een lachertje (had ik ook niet op ingegaan als ik Salden was).
Ben ik het grotendeels mee eens.

>Te klein is een relatief begrip (rijdt zelf ook een maat kleiner)
Ik rijd op een 56 C-C winterfiets en een 58 C-C zomerfiets. Waarschijnlijk is 57 C-C ideaal voor mij, maar ik kan best 1 Cm meer of minder hebben. het is geen exacte wetenschap.

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

roadkill21
Forum-lid

roadkill21 29 apr 2009 20:52

Onderstaand verhaal was mijn eerste bestelling bij ze..
Bestelling op een zondag 12 april gedaan (aardig wat spullen), bevestiging van betaling gekregen, daarna tijd niks gehoord dus maar op 18 april een mail gestuurd met de vraag wanneer ik de spullen kan verwachten. daarna weer niks gehoord, tot vorige week vrijdag een bericht op mn voicemail (kraak kraak, mompel, 1 artikel niet leverbaar), op zaterdag een e-mail (spellingscheck mogen ze wel eens installeren) ontvangen van weer een andere medewerker, of ik de bestelling al had ontvangen, nee dus. Daarna doorgegeven dat ik dat artikel wat niet leverbaar was, wil annuleren en m'n geld terug (levertermijn was onbekend, dus had niet echt veel zin om daar oneindig op te wachten) en graag de rest alsnog wil ontvangen. Geen antwoord meer op ontvangen en krijg vandaag een pakket van ze binnen met maar de helft van de totale bestelling, op de bon nalevering geschreven, met natuurlijk ook het artikel waarvan ik zei dat ik het wilde annuleren...
Schiet lekker op zo, we wachten het maar weer af en hopen op het beste :o

Tot nog toe tevreden met Futurumshop en Featherbikes, ik denk dat ik daar maar bij blijf.

jelle279
Forum-lid

jelle279 29 apr 2009 22:36

Bij Salden werken gewoon niet vriendelijke mensen vooral de ( nieuwe ) eigenaar Ralph heeft altijd zijn gezicht op onweer staan en nooit te beroerd om klanten voor noppes aan de balie te laten staan. Telefoon pakken ze niet op. Naar Salden ga je indien je zelf kan sleutelen dan kan je er voordeel bij halen door de grote diversiteit aan merken en stuntprijzen. Futurumshop heb ik al veel besteld, goede service en geen verzendkosten! Voor de aanschaf van mijn fietsen en onderhoud ga ik naar mijn plaatselijk FM ( Sjefke Janssen Bikes - Elsloo ) superservice, verstand van zaken en goed advies.

quarante
Forum-lid

quarante 29 apr 2009 22:58

Ik heb ze 5 dagen geleden gemaild met een zeer simpele vraag maar nog niets terug ontvangen. Vind ik eigenlijk belachelijk lang wachten voor zo'n grote (web)winkel...
Ik denk dat ik gewoon bestel bij een andere website die wel snel reageert op haar vragen als ik morgen nog geen reactie van Salden heb.

Als ze hun klantvriendelijkheid verbeteren zal hun omzet sterk stijgen denk ik, dat is namelijk de hoofdreden waarom veel mensen NIET bij Salden kopen.
Voor de rest zijn de prijzen SUPER, service laat vaak te wensen over.

ijzerenbriek
Forum-lid

ijzerenbriek 30 apr 2009 00:39

DE specialiteit van Salden: antwoorden op vragen die tot een verkoop kunnen leiden en doof, stom en blind zijn voor alle andere vragen.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

Plaats reactie