Hoe Tevreden over je FM ???
Klopt, ik haal heel vaak kleinere dingetjes bij plaatselijke FM's, daarnaast had hij in het verleden al 2x voor 60 euro of meer handel gehad... Biba's, voeding, olie enz. haal ik meestal in de buurt. Niet de grote bedragen, maar alles bij elkaar wel een paar honderd euro per jaar.
Ik vroeg of ik desnoods zelf heel even de body mocht wisselen met zijn gereedschap.. dat kon allemaal niet, nou dan houdt het voor mij op.
Ik vroeg of ik desnoods zelf heel even de body mocht wisselen met zijn gereedschap.. dat kon allemaal niet, nou dan houdt het voor mij op.
-
- Forum-lid
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 06 mei 2011 11:43
Wat zou je moeten rekenen dan? Dit is een typisch gevalletje van service.
Dit doe je ff voor een klant die vaker komt en ook daadwerkelijk eens wat koopt of onderhoud laat doen e.d. (misschien is dit ook wel het geval bij Stokie)
Als die FM (die ik overigens niet ken) het druk heeft met ''echte'' klanten en zegt dat hij eind van de middag kan terugkomen, kan ik hier best wel in komen.
Dit doe je ff voor een klant die vaker komt en ook daadwerkelijk eens wat koopt of onderhoud laat doen e.d. (misschien is dit ook wel het geval bij Stokie)
Als die FM (die ik overigens niet ken) het druk heeft met ''echte'' klanten en zegt dat hij eind van de middag kan terugkomen, kan ik hier best wel in komen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 06 mei 2011 11:43
Oops vorige reactie is al achterhaald.
Is inderdaad wat anders als je er al regelmatig komt.
Groet
Is inderdaad wat anders als je er al regelmatig komt.
Groet
-
- Forum-lid
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 14 jun 2011 20:43
- Locatie: Den Haag
Iik ben erg tevreden over de volgende zaken in/rond Den Haag:
Bontekoe: heeft niet al te veel keus (Sensa, Jan Jansen), maar vwb kennis, service en vriendelijkheid zijn ze geweldig! hier kan je echt altijd even langslopen en ze helpen je gelijk
Tom Schouten: enorme keus uit (hele mooie) fietsen en zeer vriendelijke en kundige medewerkers
Bike-Zone: mooi assortiment en vriendelijke en kundige medewerkers
Bontekoe: heeft niet al te veel keus (Sensa, Jan Jansen), maar vwb kennis, service en vriendelijkheid zijn ze geweldig! hier kan je echt altijd even langslopen en ze helpen je gelijk
Tom Schouten: enorme keus uit (hele mooie) fietsen en zeer vriendelijke en kundige medewerkers
Bike-Zone: mooi assortiment en vriendelijke en kundige medewerkers
Pinarello Quattro, Shimano Ultegra, Fulcrum R1
Na dat ik een miskoop heb gedaan aan een te goedkope Cube bij Van Eijk in ter Aar (zelf fout ingeschat) heb ik drie maanden geleden een 1500 eu Cube SL Road SL aangeschaft ivm betere kwaliteit. Na drie maanden blijkt een lager in de body rot te zijn.
Terug naar van Eijk en snel gerepareerd. Uitleg was slechte kwaliteit lager met slechte afdichting (wielen DT Swiss r24)...... Bij vertrek mocht ik mooi afrekenen 26,50......
Argument was ja waarom niet en "ik heb uitgelegd waarom de lagers slecht zijn". Kennelijk hoeft een 1500 eu fiets niet langer dan drie maanden mee te gaan (nee ik maak hem niet school met een hoge druk reiniger).
Als je voor service gaat is van Eijk niet de plek. Bestel dan een fiets via internet is mijn advies.
Gelukkig heb ik twee kostbare racefietsen bij een service zaak gekocht waar ik tot nu toe top ervaring mee heb.
Terug naar van Eijk en snel gerepareerd. Uitleg was slechte kwaliteit lager met slechte afdichting (wielen DT Swiss r24)...... Bij vertrek mocht ik mooi afrekenen 26,50......
Argument was ja waarom niet en "ik heb uitgelegd waarom de lagers slecht zijn". Kennelijk hoeft een 1500 eu fiets niet langer dan drie maanden mee te gaan (nee ik maak hem niet school met een hoge druk reiniger).
Als je voor service gaat is van Eijk niet de plek. Bestel dan een fiets via internet is mijn advies.
Gelukkig heb ik twee kostbare racefietsen bij een service zaak gekocht waar ik tot nu toe top ervaring mee heb.
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Klagen in je eerste post is dit forum niet de plek voor.....
Maak joe woar
Ik heb hele andere ervaringen met Van Eijk, zowel met de service als met hun technische kennis. Na aanschaf van mijn Ridley crosser had ik een klacht over een zeer irritante tik in het Rotor crankstel. Dit is kosteloos door Van Eijk vervangen. Ook bleek na een jaar -bij demontage- de carbon zadelpen een scheur te hebben. Ik kreeg zonder probleem een nieuwe pen. Vorig jaar elders in het land, bij een dealer, een Storck Aernario met Campa Chorus gekocht. Na aflevering had ik een probleem met het niet goed kunnen schakelen met de achterderailleur. Dit bij de eerste servicebeurt aangegeven maar zonder resultaat. Bij Van Eijk het probleem gemeld. Hebben een stuk kabel vervangen en de zaak werkt probleemloos. Groet H.jan
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Wat is de ramp als je later die dag even terug moet komen? Als hij op dat moment druk is is dat niet meer dan normaal (even iets tussendoor komt het nakomen van afspraken ook niet ten goede en bij de tandarts stap je ook niet onaangekondigd binnen om even een gaatje te vullen, wordt wat anders als het spoedeisend is)
Elders een nieuwe body bestellen en verwachten dat de fm hem er wel "even" opzet zou overigens ook een goede reden zijn zeker als je de klant normaal nooit ziet
Elders een nieuwe body bestellen en verwachten dat de fm hem er wel "even" opzet zou overigens ook een goede reden zijn zeker als je de klant normaal nooit ziet
Wat ik jammer vind is dat een deel van de mensen service koppelt aan gratis. Ik ben blij met de service als ik bij de lokale fm tussendoor geholpen wordt en dat ik gelijk weer op pad kan. Dan vind ik het niet erg om daar een paar tientjes o.i.d. voor neer te tikken. Garantie blijft volgens mij altijd een hekel punt helaas. De ene is daar ''makkelijker en coulanter in dan de ander.
Inmiddels naar tevredenheid opgelost. Men heeft erkent dat men dit anders had moeten aanpakken en een leermoment. Tja garantie en slijtage delen is een discussie.
Wat ik wel heb ervaren met Cube fietsen is dat het er van bijten goed uit ziet maar onder d motorkap wordt er bespaard (in ieder geval bij niet high end bikes). Tja het moet ergens vandaan komen de concurrerende prijzen.
Kortom naar tevredenheid opgelost met nam door de erkenning dat dit anders had moeten lopen. En nee het is geen gratis discussie van mijn kant. Andere kant je mag een deugdelijk product verwachten. Lagers van een 1500 eu fiets moeten zeker langer dan drie maanden mee gaan. Ook moeten ze regen een spat regen en wasbeurt kunnen welstand.
Case closer en alsnog tevreden. Laat ik het maar op een incident houden.
Wat ik wel heb ervaren met Cube fietsen is dat het er van bijten goed uit ziet maar onder d motorkap wordt er bespaard (in ieder geval bij niet high end bikes). Tja het moet ergens vandaan komen de concurrerende prijzen.
Kortom naar tevredenheid opgelost met nam door de erkenning dat dit anders had moeten lopen. En nee het is geen gratis discussie van mijn kant. Andere kant je mag een deugdelijk product verwachten. Lagers van een 1500 eu fiets moeten zeker langer dan drie maanden mee gaan. Ook moeten ze regen een spat regen en wasbeurt kunnen welstand.
Case closer en alsnog tevreden. Laat ik het maar op een incident houden.
Ben zelf zeer te spreken over salomobikes te Medemblik.
Verstand van sportief fietsen, zeer goede service en garantieafhandeling.
Alles is bespreekbaar bij ze.
Ik geef ze dan ook wel (bijna) altijd de kans om tegen het internet te concurreren en ben daar eerlijk in.
Moet er dan wel bij zeggen dat ik er ook wel een serieus bedrag per maand uit geef.
Verstand van sportief fietsen, zeer goede service en garantieafhandeling.
Alles is bespreekbaar bij ze.
Ik geef ze dan ook wel (bijna) altijd de kans om tegen het internet te concurreren en ben daar eerlijk in.
Moet er dan wel bij zeggen dat ik er ook wel een serieus bedrag per maand uit geef.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Misschien moet je dan je eerdere post een beetje aanpassen.Ned1108 schreef:Inmiddels naar tevredenheid opgelost. ................
Case closed en alsnog tevreden. Laat ik het maar op een incident houden.
Niet iedereen die hier, via google, in dit topic terechtkomt leest de ganse discussie en dan zou het jammer zijn dat enkel de eerste post over je fm gelezen wordt.
je kan misschien de naam weglaten.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend