Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Polar CS200 ervaring?

dream-plus
Forum-lid

dream-plus 14 mar 2007 23:10

Quoten: Origineel geplaatst door metalfan op 31 Januari 2007

het onderwerp van deze discussie was 'Polar CS200 ervaring?' en aangezien dit zeer dikwijls gelezen wordt, dacht ik dat het mijn plicht was om ook mijn bijdrage te leveren.
mijn ervaring met de CS200 (cad) is zeer positief. het ding doet gewoonweg schitterend zijn werk en dit al meer dan 1 jaar. ook mijn vader heeft hetzelfde toestel en ook hem hoor ik niet bepaald klagen. je moet na het trainen wel het middenstuk (zender) volledig (aan 2 zijden dus) van de borstband losmaken anders is de batterij na 2 maanden al leeg.

Dat laatste over de batterij van de borstband klopt niet. Heb  hem nu bijna twee jaar, en haal altijd maar één zijde los van de borstband, en batterij is nog steeds niet leeg. Batterij van computer is wel veel sneller leeg. 3 batterijen in 2 jaar, gaat natuurlijkwel erg snel.

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 15 mar 2007 02:54

Quoten: Origineel geplaatst door Mjollnir op 31 Januari 2007

Toch weer problemen. Mijn FM was zo netjes om het direct om te ruilen. Het bleek toch een software probleem te zijn. Vreemde geluiden en uitval beeldscherm.

Hoi,
Doet die van mij ook af en toe. Het kan toeval zijn maar het is telkens voorgevallen als het weer al een paar dagen erg warm en droog was en als ik dan onderweg even stop en de meter gewoon laat opstaan blokkeert die waarbij hij piept en tenslotte helemaal vastloopt.
Er is dan een scherm vol karaktertekens te zien (lijkt wel een pc-virus) en dan helpt maar een ding, lees-unit losklikken, batterij uithalen, weer plaatsen en terug opstarten. Dan doet ie het weer voor enkele tijd, vaak zelfs maandenlang.
Soms geeft ie ook "battery low" terwijl als ik die laat uitmeten er niks blijkt aan de hand te zijn.....
Zolang het dus niet te heet is buiten blijkt ie normaal te functioneren.
Gek ding toch......
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...

six13freak
Forum-lid

six13freak 15 mar 2007 15:17

Vorige week mijn CS200 retour ontvangen van Polar. Na 1,5 jaar steeds weer opnieuw ellende het onding eindelijk maar eens opgestuurd.
De ''reparatie'' heeft helaas alleen maar een negatief effect gehad: de cadans, die tot nu toe probleemloos werkte, doet het nu ook niet meer! Mijn gemiddelde hartslag ligt nog steed zo rond de 190. Toch wel knap met een maximum van 187!

pietpelle
Forum-lid

pietpelle 20 mar 2007 20:54

Hallo,

Ik ben van plan een hartslagmeter aan te schaffen. Heb met al redelijk georienteerd op dit forum. Was eerst van plan de Polar CS200cad te kopen maar na het lesen van deze berrichten begin in toch ernstig te twijflen.

Zijn deze problemen nog steeds zo heftig of zijn er misschien mensen die recent een gekocht hebben en minder problemen hebben(een nieuwe serie ofzo met minder storingen).
Wat zijn anders goede alternatieven.

Alvast bedankt.

brambk
Forum-lid

brambk 21 mar 2007 09:57

Ik heb de Polar CS200cad nu al een jaartje en ik heb er nog nooit problemen mee gehad..

morel
Forum-lid

morel 21 mar 2007 12:48

Hoi,

Als alternatief is misschien de Polar CS 600 wat voor je !

Moet je wel iets langer voor sparen, maar eenmaal in bezit wil je niets anders meer !!

Groeten.

bazz
Forum-lid

bazz 21 mar 2007 23:12

Moet nooit nog iets van Polar hebben  Niks dan miserie met de cs 200 cad. Ofwel doet de cadans meting het niet, ofwel slaat je hartslagmeter op hol en geef hij waarden aan tot 255, ofwel valt de km teller uit. Als ze dat dan goede kwaliteit noemen van Polar  Rommel met een hele grote R.

pietpelle
Forum-lid

pietpelle 22 mar 2007 10:57

Nou ik denk er nog ff over na. Geef niet graag 100 euro uit voor een apparaat waar zoveel mensen ontevreden over zijn. Waar zo'n forum al niet goed voor kan zijn

Misschien dat ik voor de CM 628 van Ciclosport ga. Zonder cadans maar wel een stuk goedkoper. Iemmand daar toevallig ervaring mee?

Groeten.

twente
Forum-lid

twente 22 mar 2007 14:41

Ik gebruik mijn CS200cad nu bijna 2 jaar en heb er nog geen echte problemen mee gehad. Enkele keer storing door hoogspanningskabels of zendmast. De teller staat dan een paar seconden stil. In totaal denk ik 5 keer gehad. Ook geen verkeerde hartslagwaardes o.i.d. Nog geen baterij vervangen. Ben er tot nu toe zeer tevreden over.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 22 mar 2007 15:09

Ik snap werkelijk geen fluit van die hele klaagzang hier. Ben zelf al jaaaaaren tevreden Polar gebruiker en heb ook de 1e generatie CS200cad in bezit gehad. Een perfect ding met hooguit bij spoorwegovergangen wat interferentie. Mijn huidige 725i met cadans doet het ook super, alleen ook hier weer de hoogspanningsleidingen en de militaire radar op Mallorca (puig major).
Verder niks dan lof.

Service van Polar is voor mij van hoogstaand niveau. Batterij vervangen met behoud van waterdichtheidsgarantie 7 dagen, storinkje met de rode knop door grote hoeveelheid modderwater ook binnen 1 werkweek retour.
Kortom, een zeer tevreden gebruiker!!
Less is bore

pietpelle
Forum-lid

pietpelle 22 mar 2007 22:04

Hallo,

Dat zijn dan weer goede berrichten om te horen. Je hoort natuurlijk alleen de slechte berrichten. Als iets goed werkt is het vanzelfsprekend en denken mensen er niet aan hier over te schrijven.

Bedankt iig voor jullie info.

groeten

six13freak
Forum-lid

six13freak 22 mar 2007 23:03

Ja hoor, ik heb al 12 jaar lang zonder problemen verschillende Polars gehad. Ook mijn huidige 610i doet het perfect. Wel vind ik, nu ik problemen heb helaas ook de service minder: na 2 weken heb ik van de klantenservice nog steeds geen antwoord ontvangen wat ik nu met die CS200 aanmoet: weer terugsturen en goed repareren of mijn geld terug.   Ook moest ik meer dan 2 weken wachten op de ''reparatie''.

Plaats reactie