Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Nog gekoerst vandaag?

silvan
Forum-lid
Berichten: 365
Lid geworden op: 29 mei 2005 18:28

silvan 19 mar 2006 17:52

Vandaag Lange afstand kampioenschap gereden. 108 km door de wieringermeer. Rondjes van ongeveer 9 km.Ik hoopte dat het beter ging dan vorige keer. Toen zat ik te ver van achter en was na 2 rondjes al in de 2e groep beland doordat het brak. Vandaag dus maar flink van voren koersen. Dat lukte ook aardig. Eerste 5 ronden gingen rustig aan. Vaak iets van 40 km/h, maar het viel veel stil. Daarna werd het buffelen.  Verschillende demarages die bijna allemaal mislukten (ik zelf ook nog een paar keer), en het tempo werd flink opgevoerd. Uiteindelijk pas in de 9e ronde een demarage van 2 renners die beslissend bleek. Zij kwamen met iets van 2 min. voorsprong op het peleton over de finish. Achter de kopgroep zat nog een groep van 10 man en daarna het peleton. Gelukkig kon ik in het peleton blijven en zat ik weer goed van voren bij de sprint. Alle categorieën reden door elkaar heen en er zaten 2 juniors bij de eerste groepen. Uiteindelijk in de sprint van het peleton iets van 10e geworden, en nog één ploeggenoot voor me laten gaan.Totaal iets van 5e Junior over-all, 2e van mijn club en iets van 25ste van alle renners.  Toch netjes gedaan vond ik zelf, in een sterk deelnemersveld van meer dan 100 man.Vandaag dus lekker 128km gefietst, waarvan 108 km koers in 2:40 uur. Ik heb nu al zin in het seizoen.

coulthard
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 07 okt 2004 17:41

coulthard 19 mar 2006 21:52

Koln-Schuld-Frechen: 230 man gestart; 190 km in iets meer dan 4,5 uur. Resultaat: 35-40 (massasprint met +/- 60 man)
Begin koers verliep rustig. Vlak voor de klimmetjes begonnen ze pas echt te rijden. Een groep van 12 man wist te ontsnappen. De eerste klim zat ik erg van ver van achteren, maar wist op de klim ver naar voren te komen.De 2 klimmen daarna zat ik bij de eerste 50. De laatste klim kwam echter een grote groep terug en ik liet me iets teveel naar achteren drukken. Met alle kracht kon ik op de laatste klim naar voren komen, daar brak het peleton definitief. Ik kwam in groep 3 (25 man), daarvoor reed groep 2 (25 man); met dus nog 12 man vooruit. Door samen te gaan draaien wisten we het gat te dichten met groep 3 en onstond een peleton/groep van 50 man.
Milram ging volle bak aan kop rijden in de laatste 60 vlakke km's en wist in de laatste 10 km het gat met de 12 vluchters te dichten. Met 65 km/h kwamen we op de finish afgestormd; ik wilde op een gegeven moment bijschakelen, maar ik zat al op de 53-11 . Ik had nog goede benen, maar kwam niet goed naar voren. Door een stuurfout klapte ik nog bijna onderuit. Uiteindelijk wist ik in de definiteve sprint nog een paar plaatsen te pakken, maar was te weinig voor top 30.
Al met al tevreden, maar ja zo een koers en dat toch were massasprint. als het aan mij had gelegen waren we nog wat langer in de heuvelzone gebleven.
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel

pantani
Forum-lid
Berichten: 1255
Lid geworden op: 07 jan 2006 15:10

pantani 19 mar 2006 22:32

coulthart prof?milram,...
il magnifico

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 mar 2006 23:43

nee gewoon elite zonder contract bij OWC
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
cubebiker
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 26 okt 2004 22:38

Gebruikersavatar cubebiker 06 apr 2006 23:29

Vanavond de knakenkoers gereden op het parcours van wwv. Pff wat een wind, kon net niet bijblijven in de eerste groep. Wat gas terug moeten nemen en in de tweede groep goed voorin mee kunnen draaien. Uiteindelijk 3e of 4e (was niet helemaal duidelijk omdat er ook mensen mee sprintten die al gedubbeld waren) van de B-categorie geworden.Ik heb een paar keer scheelgezien op het kantje. Geeft je wel het gevoel iets gedaan te hebben.

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 07 apr 2006 03:03

Vandaag voor het eerst dit seizoen een trainingswedstrijd op de wielerbaan van Geleen gereden.

En... gewonnen!

Eerste keer ooit daar, terwijl ik er toch alweer zo'n 3 jaar rondfiets. Zit meestal wel in de kopgroep maar ik sprint als een strijkijzer dus dat werd nooit wat.
Vandaag me weinig hoeven inspannen dus de sprint-a-deux dit keer met frisse benen begonnen en eens gewonnen.


(en hoi Reinier... )

cor01
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 11 okt 2005 13:31

cor01 07 apr 2006 12:03

Gisteren nog een herstel tochtje van 35 km gemaakt in 1 u 20 min.
@Bike_add1: Is die wielerbaan te Geleen op het voormalige Pinkpop terrein..?
"Afstappen is geen optie"

dolk
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 apr 2006 23:27

dolk 07 apr 2006 13:26

Hee bike add1ct,
Goed gereden man! Staan de bloemen al mooi in de vaas?
De dolk staat op scherp!

resch
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 mar 2006 10:44

resch 07 apr 2006 19:20

Hey bike-add1ct heb je nog iemand gevonden om je mooi gewonnen bloemtjes aan te geven? Of is het weer laat achter je computerschermpje geworden? 

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 08 apr 2006 01:47

@ Dolk en Resch: bedankt he . De bloemen hebben een goede bestemming gevonden, en uiteraard is het weer laat geworden... Succes dit weekend en tot volgende week!
@Cor01: ik ken alleen het Megaland terrein in Landgraaf als Pinkpop terrein, en daar worden ook trainingsritten gehouden op dinsdagavond, maar da's wat anders dus.

resch
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 mar 2006 10:44

resch 08 apr 2006 15:22

helemaal juist, maar nu is pinkpop op megaland Landgraaf(voormalige draf en renbaan) tegenover snowworld. Start van Limburgsmooiste is ook daar. Dinsdagavond ook daar trainingswedstrijden.
Gelanerbrook in geleen is rondom de schaatsbaan, 500m, met steile bochten. iedere dinsdag en donderdag vanaf 19.00u wedstrijdjes.

Plaats reactie