Droomfiets
Vind er niet zo veel aan, aan dat kader...
Stiletto vorkje daarentegen! Het Schmolke stuur mag dan wel licht zijn, lelijk is het, net als die opstaande stuurpen.
Voorts een typisch geval van wat we hier noemen "met LWs in maak je elke fiets wel mooi".
Vandaag met een kerel gestart met een Trek Madone met Lightweights: cool stuff. Vredestein lichtblauwe tubes vond ik wel een aparte keuze van hem...
Stiletto vorkje daarentegen! Het Schmolke stuur mag dan wel licht zijn, lelijk is het, net als die opstaande stuurpen.
Voorts een typisch geval van wat we hier noemen "met LWs in maak je elke fiets wel mooi".
Vandaag met een kerel gestart met een Trek Madone met Lightweights: cool stuff. Vredestein lichtblauwe tubes vond ik wel een aparte keuze van hem...
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Vandaag nog (met ca 25 km/u ) een oranje-witte Opera Leonardo FP met Record en Eurus ingehaald. Goeie shit.
Droomfiets qua racefiets heb ik op dit moment nog niet, ben al erg blij met degene die ik nu heb. Echter, voor stadsfiets heb ik al wel eens iets bedacht. Ik heb niet voor alles al precies die en die onderdelen in gedachten maar zoiets zou het zijn:
Frame: Een alu. MTB frame, extra stevig doch licht Versnelling: een Shimano Nexus (9 speed?) of Rohloff naaf Remmen: De minst onderhoudsvergende remmen, dus waarschijnlijk geen schijf maar gewoon V-brakes. Moeten wel extreem goed remmen. Voorvork: wel verend (stoepjes, kuilen) maar zeer stug. Wielen: de sterkste wielen/spaken die er maar zijn. Banden: dunne MTB banden met profiel Voor de rest niet veel bijzonders, recht stuurtje, bagagedrager voor bagage maar NIET voor passagiers(!), lichte, makkelijk vervangbare spatborden.
In de stad doe ik alles op de fiets (klote OV) en houd er dan van om lekker door te trappen, daarbij moet je af en toe een stoepje pakken etc....en soms keihard remmen voor domme toeristen (die niet gewend zijn aan zo veel fietsers). Het gaat hier dus om een onderhoudsvrije, ijzersterke, snelle stadsfiets waar je niet zachtzinnig mee om hoeft te springen en dingen gemakkelijk, snel en zelf gerepareerd kunnen worden. Als ik de knaken er voor zou hebben zou ik ergens zo'n soort fiets laten opbouwen en de stad onveilig maken. Zoiets als een Cannondale Bad Boy Ultra http://www.cannondale.com/bikes/05/cusa ... 5FSBB.html, maar dan met een versnellingsnaaf en wellicht andere remmen. Helaas dus weinig mooie plaatjes van schitterende frames oid maar wel een DROOMfiets!
Frame: Een alu. MTB frame, extra stevig doch licht Versnelling: een Shimano Nexus (9 speed?) of Rohloff naaf Remmen: De minst onderhoudsvergende remmen, dus waarschijnlijk geen schijf maar gewoon V-brakes. Moeten wel extreem goed remmen. Voorvork: wel verend (stoepjes, kuilen) maar zeer stug. Wielen: de sterkste wielen/spaken die er maar zijn. Banden: dunne MTB banden met profiel Voor de rest niet veel bijzonders, recht stuurtje, bagagedrager voor bagage maar NIET voor passagiers(!), lichte, makkelijk vervangbare spatborden.
In de stad doe ik alles op de fiets (klote OV) en houd er dan van om lekker door te trappen, daarbij moet je af en toe een stoepje pakken etc....en soms keihard remmen voor domme toeristen (die niet gewend zijn aan zo veel fietsers). Het gaat hier dus om een onderhoudsvrije, ijzersterke, snelle stadsfiets waar je niet zachtzinnig mee om hoeft te springen en dingen gemakkelijk, snel en zelf gerepareerd kunnen worden. Als ik de knaken er voor zou hebben zou ik ergens zo'n soort fiets laten opbouwen en de stad onveilig maken. Zoiets als een Cannondale Bad Boy Ultra http://www.cannondale.com/bikes/05/cusa ... 5FSBB.html, maar dan met een versnellingsnaaf en wellicht andere remmen. Helaas dus weinig mooie plaatjes van schitterende frames oid maar wel een DROOMfiets!
"hooghartig als van adel, deint de perzik boven het zadel" G. Cox
-
- Forum-lid
- Berichten: 488
- Lid geworden op: 14 sep 2004 17:29
Ach, ieder zijn meuch (of zoiets). Als jij dat een droomfiets vindt dan heb ik daar vrede mee! En op zich zou het geen verkeerde fiets zijn, lekker onderhouds vrij en stevig.
<a target="_blank" href= "http://img279.imageshack.us/img279/1934 ... .jpg">Mijn fietsje</a> <a target="_blank" href= "http://www.toervereniging-zoetermeer77.nl/?TB=1">Mijn clubje</a><br>
<br>
<b><i>Doe mee met het Fiets-forum shirt
<br>
<b><i>Doe mee met het Fiets-forum shirt
-
- Forum-lid
- Berichten: 488
- Lid geworden op: 14 sep 2004 17:29
Even de tekst lezen die erbij staat.
Een Nexus-naaf, onderhoudsvrije remmen enz.
Dus das wel onderhoudsvrij.
Een Nexus-naaf, onderhoudsvrije remmen enz.
Dus das wel onderhoudsvrij.
<a target="_blank" href= "http://img279.imageshack.us/img279/1934 ... .jpg">Mijn fietsje</a> <a target="_blank" href= "http://www.toervereniging-zoetermeer77.nl/?TB=1">Mijn clubje</a><br>
<br>
<b><i>Doe mee met het Fiets-forum shirt
<br>
<b><i>Doe mee met het Fiets-forum shirt
Ok......zou eigenlijk zoiets moeten staan dan: "een fiets die minimaal onderhoud nodig heeft" Misschien is een cardan overbrenging, ergens anders besproken op dit forum, ook wel een optie als het verder ontwikkeld is.
Owh ja, hij moet ook bestand zijn tegen junks en gerag in fietsenrekken...
Owh ja, hij moet ook bestand zijn tegen junks en gerag in fietsenrekken...
"hooghartig als van adel, deint de perzik boven het zadel" G. Cox
Quoten: Origineel geplaatst door Cas* op 02 September 2005
Owh ja, hij moet ook bestand zijn tegen junks en gerag in fietsenrekken...
Ik weet niet waar jij jouw droomfiets wil stallen? Op de brug in het centrum van de stad? Ik prefereer toch de veiligheid van binnen aan het plafond.
Owh ja, hij moet ook bestand zijn tegen junks en gerag in fietsenrekken...
Ik weet niet waar jij jouw droomfiets wil stallen? Op de brug in het centrum van de stad? Ik prefereer toch de veiligheid van binnen aan het plafond.
Onderschrift? Nee: ik fiets liever!
Quoten: Origineel geplaatst door Cas* op 02 September 2005
Ok......zou eigenlijk zoiets moeten staan dan: "een fiets die minimaal onderhoud nodig heeft" Misschien is een cardan overbrenging, ergens anders besproken op dit forum, ook wel een optie als het verder ontwikkeld is.
Al heel wat jaartjes zijn ingeneurs bezig met het vinden met een alternatief voor een ketting aandrijving, het resultaat is altijt het zelfde: een derailleur/ketting aandrijving is een blijft het meest functioneel en effectief.
Ik zou dus maar niet wachten op die cardan aandrijving maar zou eerder kijken naar een goede ketting kast.
Ok......zou eigenlijk zoiets moeten staan dan: "een fiets die minimaal onderhoud nodig heeft" Misschien is een cardan overbrenging, ergens anders besproken op dit forum, ook wel een optie als het verder ontwikkeld is.
Al heel wat jaartjes zijn ingeneurs bezig met het vinden met een alternatief voor een ketting aandrijving, het resultaat is altijt het zelfde: een derailleur/ketting aandrijving is een blijft het meest functioneel en effectief.
Ik zou dus maar niet wachten op die cardan aandrijving maar zou eerder kijken naar een goede ketting kast.
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
Hierop wil ik wel een koppeltijdrit afwerken !!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -