Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2012

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 06 jul 2012 18:44

Waarom nou meteen weer zo'n overtrokken "conclusie", eelcoz? Brute pech, inderdaad, maar de rest van je conclusie is je reinste onzin en je legt ons er woorden mee in de mond die niemand heeft uitgesproken. Terwijl ik nog steeds graag van je wil weten hoe het technisch uitvoerbaar is om met 198 renners van start tot finish voorin het peloton te fietsen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

eelcoz

eelcoz 06 jul 2012 18:47

timo2.0 schreef:Waarom nou meteen weer zo'n overtrokken "conclusie", eelcoz? Brute pech, inderdaad, maar de rest van je conclusie is je reinste onzin en je legt ons er woorden mee in de mond die niemand heeft uitgesproken. Terwijl ik nog steeds graag van je wil weten hoe het technisch uitvoerbaar is om met 198 renners van start tot finish voorin het peloton te fietsen.
Dat is niet mogelijk.

Echter, omdat niet iedereen in de top 10 van het klassement kan rijden (per definitie kunnen daar slechts 10 van de 198 renners finishen ;) ), zeggen we toch ook niet dat een 66e plek voor Gesink wel goed genoeg is. Je moet er alles aan doen om voorin te zitten. Constant! Ik vind dat Rabobank, in tegenstelling tot BMC, daar (al een aantal jaren) steken laat vallen. That's all. Je kunt toch niet altijd alles maar afdoen met 'brute pech'. Wielrennen bestaat uit meer dan pech en geluk.

pluisje
Forum-lid

pluisje 06 jul 2012 18:51

timo2.0 schreef:Waarom nou meteen weer zo'n overtrokken "conclusie", eelcoz? Brute pech, inderdaad, maar de rest van je conclusie is je reinste onzin en je legt ons er woorden mee in de mond die niemand heeft uitgesproken. Terwijl ik nog steeds graag van je wil weten hoe het technisch uitvoerbaar is om met 198 renners van start tot finish voorin het peloton te fietsen.

+1
Ik geef het op Timo, het is schijnbaar niet meer van deze tijd om open te staan voor pure logica.

eelcoz

eelcoz 06 jul 2012 18:55

@pluisje:

Ik heb net antwoord gegeven op de vraag van Timo. Voor het geval dat je denkt dat ik achterlijk ben, natuuriijk snap ik ook dat je niet met z'n 198'en op de voorste rij kunt fietsen.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 06 jul 2012 18:56

Tsja, nogmaals, als alle renners er constant alles aan doen om voorin te zitten dan wordt het elke etappe dringen, duwen en trekken met zestig kilometer per uur. Het zou mij niet verbazen als er dan nog meer werd gevallen dan nu het geval is. Want dan zouden de rabos dat voor Gesink moeten doen, Garmin voor Hesjedahl, Quickstep voor Leipheimer, Astana voor Brajkovic, Katusha voor Menchov, Europcar voor Voeckler en Rolland, enz., enz., terwijl Sky dat al doet voor Wiggins, BMC voor Evans, en er dan ongetwijfeld nog een schepje bovenop doen. Bovendien zal je dan net zien dat als de rabos zich naar voren hebben gevochten, ze daar weer weggedrukt worden door andere teams, zich weer naar voren vechten, weer worden weggdrukt, weer terugvechten, en net als ze weer worden weggedrukt valt er iemand in de chaos van die constante strijd en, voila, de rabos zitten weer net niet voorin en gaan tegen het asfalt...waarop de goegemeente weer roept dat het een stelletje domoren is.

jansen01
Forum-lid

jansen01 06 jul 2012 18:57

Hoe is de valpartij eigenlijk ontstaan, is daar al duidelijkheid over (mannetje in het geel die in de sloot lag; had hij er wat mee te maken? ;) )
Addict R1

jopie49
Forum-lid

jopie49 06 jul 2012 18:58

timo2.0 schreef:
eelcoz schreef: Neem een voorbeeld aan Evans, zoals WvdB terecht stelt: Van begin tot eind geconcentreerd voorin.
Nogmaals, als iedereen een voorbeeld neemt aan Evans heb je OF wegen nodig waarop 198 man naast elkaar op de eerste rij kan rijden OF je krijgt elke etappe van start tot finish een gigantisch geduw en getrek tegen 60 kilometer per uur omdat iedereen constant naar voren wordt gereden en wie daar al zit wordt weggedrongen.

Rabobank heeft klassementsrenners (poduimkandidaat) en die moeten vooraan zitten (bij de eerste 50).
Dat er dan te weinig plaats zou zijn is toch niet hun zaak? Gegroepeerd vooraan koersen is de boodschap als je klassementsrenners hebt.
Feit is dat er 80(!) renners zonder kleerscheuren in het eerste peloton zaten. Bij die 80 zat dus geen enkele Rabo-klassementsman!
Vooraan koersen kost nu eenmaal krachten. Dat Rabobank deze krachten liever niet levert is hun eigen keuze, maar dan moeten ze ook niet komen zeuren als ze erbij liggen.
Hetzelfde kan gezegd worden van Hesjedal. Hij staat erom bekend om graag achterin te koersen en zo uit de zenuwachtigheid te blijven. Dat hij er bijligt is dan ook geen verrassing.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 06 jul 2012 19:01

jopie49 schreef:Dat Rabobank deze krachten liever niet levert is hun eigen keuze
Wie uit het rabokamp kun jij citeren gezegd te hebben dat ze die krachten liever niet leveren en dat dat een keuze is? Of verzin je nu iets wat in je straatje past?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 06 jul 2012 19:03

Alle eerdere valpartijen ging het gewoon goed, zonder problemen. Nuwas het pech. Heel veel pech. En dat in een tour die sowiso al niet al te hoog in mijn verwachtingen stond met dit parcours.
Less is bore

jopie49
Forum-lid

jopie49 06 jul 2012 19:04

timo2.0 schreef:
jopie49 schreef:Dat Rabobank deze krachten liever niet levert is hun eigen keuze
Wie uit het rabokamp kun jij citeren gezegd te hebben dat ze die krachten liever niet leveren en dat dat een keuze is? Of verzin je nu iets wat in je straatje past?
Heb jij ze deze tour al gegroepeerd vooraan zien rijden zoals BMC, Sky, Lotto en Omega Pharma Quickstep?

pluisje
Forum-lid

pluisje 06 jul 2012 19:04

eelcoz schreef:@pluisje:

Ik heb net antwoord gegeven op de vraag van Timo. Voor het geval dat je denkt dat ik achterlijk ben, natuuriijk snap ik ook dat je niet met z'n 198'en op de voorste rij kunt fietsen.
Het feit dat je insinueert dat ik denk dat je achterlijk bent, tja dat zegt alleen iets over jou denk ik aangezien dat jij degene was die aangaf dat er met mij niet te discussiëren valt......

Maar genoeg over ons, lijkt me voor het forum beter dat we het bij het onderwerp houden n.l. de tour in al zijn grootse en helaas minder grootse facetten.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 06 jul 2012 19:06

jopie49 schreef:Heb jij ze deze tour al gegroepeerd vooraan zien rijden zoals BMC, Sky, Lotto en Omega Pharma Quickstep?
Ja, voortdurend Tsjallingi voorin gezien met Mollema in zijn wiel en Tankink met Gesink. En dat is genoeg. Als dat jou ontgaan is dan bekijk je die valpartij van vandaag echt met een wel heel selectieve bril. De voorgaande dagen zaten de rabos steeds voor de valpartijen en werden Mollema en Gesink nog geprezen omdat ze zo attent koersten.

Plaats reactie