Garmin Edge 500
-
- Forum-lid
Mooi. Dan denk ik dat ik hem maar ga aanschaffen!
-
- Forum-lid
heb een vraag over de garmin edge 500
hoeveel routes kan die opslaan ,want ik ga ditjaar een tocht van doorn naar sarajevo fietsen maar heb zo als nu geen internet om routes up te loaden en onthoud die ze per rit of als ik rit heb gedaan volgende dag weer aan zet ziet die dat als 1 lange route straks
m.vrg
patrick
hoeveel routes kan die opslaan ,want ik ga ditjaar een tocht van doorn naar sarajevo fietsen maar heb zo als nu geen internet om routes up te loaden en onthoud die ze per rit of als ik rit heb gedaan volgende dag weer aan zet ziet die dat als 1 lange route straks
m.vrg
patrick
-
- Forum-lid
er zit uit m'n hoofd 45mb geheugen in. Ik heb er inmiddels +-10.000km mee gefietst en alles erop laten staan en nog steeds super veel ruimte over. Qua geheugen kom je er dus wel. Ik moet alleen wel zeggen dat navigeren niet echt fantastisch werkt, dus ik zou zeker een back-up meenemen (kaart downloaden op telefoon oid)
de ritten worden los opgeslagen, mits je hem na elke dag even reset
de ritten worden los opgeslagen, mits je hem na elke dag even reset
Ik heb een vraag over de Edge500.
Ik heb op mijn Edge 500 een TCX route ingeladen. Als ik deze start, de route start bij het begin en de timer laat lopen dan wordt alles opgeslagen. De opgeslagen data kan ik zo uploaden naar Strava of Connect zonder enig probleem.
Maar wat nu als ik een TCX of GPX bestand inlaad van iemand anders en ik op een andere plek start dan waar de TCX route start? Heb ergens gelezen (owners manual) dat de 'recording' voor Strava of Connect dan pas begint wanneer je bij het startpunt van de route bent. Hoe kan ik alles 'recorden' als ik maar een deel van de route rijd en de rest erbuiten?
Bij voorbaat dank
Ik heb op mijn Edge 500 een TCX route ingeladen. Als ik deze start, de route start bij het begin en de timer laat lopen dan wordt alles opgeslagen. De opgeslagen data kan ik zo uploaden naar Strava of Connect zonder enig probleem.
Maar wat nu als ik een TCX of GPX bestand inlaad van iemand anders en ik op een andere plek start dan waar de TCX route start? Heb ergens gelezen (owners manual) dat de 'recording' voor Strava of Connect dan pas begint wanneer je bij het startpunt van de route bent. Hoe kan ik alles 'recorden' als ik maar een deel van de route rijd en de rest erbuiten?
Bij voorbaat dank
Volgens mij kun je gewoon die 'Course' starten op je fietscomputer en dan op start drukken. Het maakt dan niet uit of je bij het begin begint of ergens anders. Hij registreert namelijk ook gewoon de kilometers die je rijdt als je voorbij het einde van je 'Course' bent.PetiK schreef:Ik heb een vraag over de Edge500.
Bij voorbaat dank
Dank. Dit dacht ik ook, zolang je de timer maar laat lopen.geertjeb schreef:Volgens mij kun je gewoon die 'Course' starten op je fietscomputer en dan op start drukken. Het maakt dan niet uit of je bij het begin begint of ergens anders. Hij registreert namelijk ook gewoon de kilometers die je rijdt als je voorbij het einde van je 'Course' bent.PetiK schreef:Ik heb een vraag over de Edge500.
Bij voorbaat dank
Mijn tweede vraag is stel mijn TCX route is een rondje, zelfde begin- als eindpunt. Kan ik het hele rondje rijden maar halverwege beginnen? Of zal de Edge me eerst naar het beginpunt leiden (en dus niet per se via het uitgestippelde rondje)? Of checkt hij alleen of je op de route zit ongeacht begin/eindpunt en/of gemiste stukken?
Maakt volgens mij ook niet uit als je het puur als navigatiemiddel gebruikt. Als je bij het eindpunt van de route bent zul je dan wel een soort van piepje horen dat je de route voltooid hebt, maar als je dan doorfietst kun je het streepje gewoon blijven volgen.
- jelmerjager
- Forum-lid
En je Virtual Training Partner zal nog ergens over de finish komen
Welke firmware versie heb jij op je 500? Met versie 3.30 valt bij mij het kruimelspoor soms volledig weg, dit is met name het geval bij langere rechte stukken. Bij een verandering van richting wordt het weer zichtbaar. Mijn routes maak ik altijd met gpsies.com, wellicht ligt het daaraan. Binnenkort maar eens met de route builder van Strava experimenteren.