Pagina 31 van 314
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 27 mar 2014 23:39
door Fr3ggel
JordyFr schreef:iemand die ervaring heeft met of wat meer weet over deze wielen?:
http://wheelsfar.com/50mm-clincher-whee ... p-313.html
Deze zijn $170 goedkoper dan de rest die ze aanbieden, wel geen U-shape of tubeless compatible maar dat maakt mij niet zoveel uit.
Is dit gewoon een oud model?
Of lever je hier toch wat in qua kwaliteit in vergelijking met de nieuwe '2014' modellen??
De naven en spaken+nippels zijn anders en de wielen zijn iets zwaarders.
Ik weet niet of het "andere materiaal" het prijsverschil rechtvaardigd.
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 28 mar 2014 17:42
door verbraakje
Carbon wielen van helin liu
50 hoog 25 breed
Morgen eerste proefritje
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 28 mar 2014 19:04
door patvdberg
Offtopic: kudos voor je hele mooie fiets verbraakje!
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 28 mar 2014 23:55
door jwkeij
+2 voor de fiets van verbraak. Strak zo!
En nog een vraag van mijn kant:
Kloppen de gewichten van de wielen van farsports die zij vermelden?
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 31 mar 2014 09:16
door bmiller
Idd mooie fiets van Verbraakje.
@Verbraakje, wat voor een frame is dat? En is alles 3k matt?
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 31 mar 2014 09:37
door keetoo
jwkeij schreef:+2 voor de fiets van verbraak. Strak zo!
En nog een vraag van mijn kant:
Kloppen de gewichten van de wielen van farsports die zij vermelden?
bij mijn wielen klopte het erg goed, alles binnen de 5 gram marge.
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 31 mar 2014 11:11
door verbraakje
bmiller schreef:Idd mooie fiets van Verbraakje.
@Verbraakje, wat voor een frame is dat? En is alles 3k matt?
De wielen en het frame zijn in UD matt. Het frame is een Hongfu FM069
Meer foto's staan in Het Grote China Topic (frames + onderdelen) topic
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 31 mar 2014 18:28
door Fr3ggel
Advies gevraagd !!
Ik heb een kleine twee weken geleden een 50mm (23mm breed) clincherset besteld bij FarSports. Deze set is ook tubeless ready. Ze vroegen mij daarbij of ik een U-shape wilde hebben. Daarop heb ik "Ja" geantwoord. De velgen waren op dat moment niet op voorraad, dus het zou enkele weken duren: Geen probleem!
Vandaag kreeg ik een e-mail van hun dat de set nieuwe velgen 200 gram zwaarder zijn dan het vorige model.
De verschillen van de allernieuwste velg t.o.v. het vorige 2014 model zouden zijn:
- Nieuwe wielset weegt met novatec naaf 1585gr. De vorige 1385gr.
- De nieuwe velg is volledig U-shape en de vorige is maar een "beetje U-Shape" aldus FS
- De nieuwe velg zou stijver zijn dan de vorige.
- Hoewel beide versies tubeless ready zijn. Zijn de nieuwe nog beter geschikt zijn voor tubeless.
- De nieuwe velg heeft weer een basalt remvlak. De vorige versie had "High temperature braking surface". Volgens FS is het verschil in remvlak alleen optisch. Niet in kwaliteit/remkracht.
Nieuwe U-Vorm (zwaarder):
Oude U-Vorm (lichter):
Ze hebben me vanmiddag gevraagd om zsm te beslissen welke versie ik wil, zodat ze morgen met het bouwen konden beginnen. Ik heb toen voor de nieuwe gekozen, maar begin toch te twijfelen. 200gr is toch best veel.
Welke wielen adviseren jullie mij? De zwaardere die iets stijver zijn, of de lichtere.
Aangezien het bouwen van de wielen morgen begint, kan ik me nog bedenken. (denk ik
)
Ik rij geen wedstrijden. Kom nooit in de echte bergen. Fiets met name met een groep vrienden of mijn vriendin door Limburg e.o., waarvan zeer regelmatig het zuid-Limburgse heuvelland.
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 31 mar 2014 18:30
door TL@
Ik zou de zwaardere nemen, als het niet voor klimmen is, is de aero belangrijker dan het gewicht.
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 31 mar 2014 20:46
door fietsvogel
tja, het lijkt erop dat ze het profiel van de Zipp 404 min of meer hebben gekopieerd (m.u.v. het gedeelte waar de band komt). Zoek maar eens op google onder afbeeldingen. Ik vind sterkte/stijfheid/betrouwbaarheid en remeigenschappen ook belangrijker tenzij je bij elke bocht moet aanzetten (wedstrijd) of ritten in de bergen. Ik hoop dat ze mogelijke zwakke punten van het vorige model hebben aangepakt.
Succes met je keuze!
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 31 mar 2014 20:51
door havana
Ik vind de nieuwe veel lelijker. Ik zou voor de oude gaan.
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 31 mar 2014 20:58
door nijkie
TL@ schreef:Ik zou de zwaardere nemen, als het niet voor klimmen is, is de aero belangrijker dan het gewicht.
Boven de 40km/u pas