Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Visma|Lease a bike (voorheen Team Jumbo Visma, Team LottoNL, Belkin pro cycling team, Blanco en Rabobank)

dc
Forum-lid

dc 07 aug 2014 13:23

jansen2.0 schreef:Maakt iemand even een nieuw topic aan?
Wellicht sta ik hier in alleen, maar een beetje losjes omgaan met on/off topic levert een gezelliger forum op. Modereer alleen als het onprettig wordt.

Maar goed, dat is mijn mening ;)

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 07 aug 2014 13:33

Cervelo wordt het dus niet, en blijkbaar kunnen Gesink en Bos ook naar een andere ploeg:

http://www.cyclingnews.com/news/report- ... and-gesink

Ik dacht trouwens dat Gerard Vroomen weg was bij Cervelo?
Afbeelding

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 07 aug 2014 13:44

Ze hebben het bedrijf zelf verkocht, maar ze schijnen er nog steeds te ontwerpen.

vanzella
Forum-lid

vanzella 07 aug 2014 14:00

japiecarbon schreef:Ze hebben het bedrijf zelf verkocht, maar ze schijnen er nog steeds te ontwerpen.
Yep het Nederlandse investerings/distributiebedrijf PON heeft ze overgenomen (ze hadden al Focus en Gazelle). PON doet de business Vroomen/White zijn volgens mij nog steeds de R&D directeuren,,

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 aug 2014 14:41

japiecarbon schreef:Ze hebben het bedrijf zelf verkocht, maar ze schijnen er nog steeds te ontwerpen.
Je kan het verkopen noemen, maar het woord 'redden' was er ook op te plakken. De financiële situatie was niet bepaald rooskleurig door met name de ploeg die wel erg veel geld had gekost.

Zo ver ik weet is enkel Phil White nog dagelijks betrokken bij Cervelo.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 07 aug 2014 14:46

Zou Felt niet geinteresseerd zijn? Zij sponseren nu Hincapie Sportsware team, maar dat is een US Contionental team. Maar wellicht is dat ook wel het ambitie niveau van Felt.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 07 aug 2014 18:34

Wat is de reden van al deze speculatie? Bianchi blijft toch gewoon of heb ik iets gemist?

dc
Forum-lid

dc 07 aug 2014 19:22

Het gemopper op de Bianchi's doet mensen vermoedden dat Bianchi de stekker eruit zou willen trekken. En toen begon men te fantaseren over een nederlandse sponsor... en kwam ik weer met het luchtfiets idee dat Raleigh dan maar terug zou moeten keren :D

spook
Forum-lid

spook 07 aug 2014 22:37

spook schreef:
vanzella schreef:Saaie rechttoe rechtaan frames zoals Cervelo of Canyon ze maakt kunnen dat makkelijk.
Wellicht dat je ze saai vindt, maar rechttoe en rechtaan kun je de frames van Cervélo en Canyon onmogelijk noemen. Beide merken xijn verantwoordelijk voor de belangrijkste (en bewezen) innovaties in de afgelopen 50 jaar.

Daar doet Bianchi met zijn frivole kleurtjes en dito buizen weinig aan.
Leuk! Ik post een berichtje en er volgen drie pagina's interessante fiets discussie. ;)

Ik weet ook wel dat beide merken nog geen 50 jaar bestaan, maar ze hebben samen wel meer teweeg gebracht in de afgelopen 15 jaar dan de behoudende (laat ik Bianchi zo maar noemen ;)) merken in de afgelopen 50 jaar. Bianchi heeft een prachtige historie, maar kent nu, met alle respect, een diepe buiging, koffie met melk en suiker en slagroom, vooral de kunst van het afkijken.

En inderdaad, de "nieuwe" merken hebben hun marketing beter op orde. Maar ook dat hoort, anno nu. Met louter '1885' in je naam noemen, kom je er ook niet meer, toch?
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 07 aug 2014 23:30

spook schreef:En inderdaad, de "nieuwe" merken hebben hun marketing beter op orde. Maar ook dat hoort, anno nu. Met louter '1885' in je naam noemen, kom je er ook niet meer, toch?
Marketing op orde hebben is natuurlijk altijd in relatie tot de doelstelling van een bedrijf. Doe mij toch maar gewoon een paar aandelen Bianchi!

Bij 10tallen grote events in Italie heeft Bianchi het alleenrecht. Bijvoorbeeld bij L'Eroica. Komen 6000 fietsers die allemaal flink geld uit kunnen geven want het is het vergrijzende deel van de maatschappij. Dikke vissen allemaal voor Bianchi.
Zelf ben ik een beetje klaar met Bianchi maar marketingmatig doen ze het juist erg goed. Een aantal werkindianen (Boom en Mollema) hebben van marketing wat minder begrepen.

Ook de hoeveelheid merchandising en accessoires hebben ze perfect voor elkaar. Heb je een kast vol Bianchi spullen zal een volgende fiets eerder een Bianchi zijn. Hook to the client! Prima.
Dan de crossselling tussen MTB en race segment zoals ze dat aanpakken bij events.

etc.etc

Overigens JUIST door die doorgedraaide marketing (vooral zichtbaar in Italie) ben ik een beetje klaar met Bianchi. Vanuit ondernemersoogpunt doen ze het uitstekend.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 08 aug 2014 08:54

spook schreef:
spook schreef:
vanzella schreef:Saaie rechttoe rechtaan frames zoals Cervelo of Canyon ze maakt kunnen dat makkelijk.
Wellicht dat je ze saai vindt, maar rechttoe en rechtaan kun je de frames van Cervélo en Canyon onmogelijk noemen. Beide merken xijn verantwoordelijk voor de belangrijkste (en bewezen) innovaties in de afgelopen 50 jaar.

Daar doet Bianchi met zijn frivole kleurtjes en dito buizen weinig aan.
Leuk! Ik post een berichtje en er volgen drie pagina's interessante fiets discussie. ;)

Ik weet ook wel dat beide merken nog geen 50 jaar bestaan, maar ze hebben samen wel meer teweeg gebracht in de afgelopen 15 jaar dan de behoudende (laat ik Bianchi zo maar noemen ;)) merken in de afgelopen 50 jaar. Bianchi heeft een prachtige historie, maar kent nu, met alle respect, een diepe buiging, koffie met melk en suiker en slagroom, vooral de kunst van het afkijken.

En inderdaad, de "nieuwe" merken hebben hun marketing beter op orde. Maar ook dat hoort, anno nu. Met louter '1885' in je naam noemen, kom je er ook niet meer, toch?
Dat is een enorme nuancering van je eerdere stelling. Van verantwoordelijk voor "de belangrijkste innovaties" van de afgelopen 50 jaar bouw je af naar meer teweeg gebracht in de afgelopen 15 jaar ten opzichte van "de behoudende merken". We kunnen dus wel stellen dat je eerdere bewering niet houdbaar was. Logisch ook, want de belangrijkste ontwikkelingen kwamen bij veel meer merken vandaan, waarbij het bovendien een subjectieve waarneming is wat "belangrijkste" inhoudt.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

NoChain
Forum-lid

NoChain 12 aug 2014 17:03

Goeie fietsen die Bianchi's, met 3 man in de top 10!

Plaats reactie