Wellicht sta ik hier in alleen, maar een beetje losjes omgaan met on/off topic levert een gezelliger forum op. Modereer alleen als het onprettig wordt.jansen2.0 schreef:Maakt iemand even een nieuw topic aan?
Maar goed, dat is mijn mening
Fiets Magazine nr. 11-2024, inclusief de trainings- en voedingsgids voor 2025, ligt nu in de winkel! Bestel 'm zonder verzendkosten in onze shop!
Wellicht sta ik hier in alleen, maar een beetje losjes omgaan met on/off topic levert een gezelliger forum op. Modereer alleen als het onprettig wordt.jansen2.0 schreef:Maakt iemand even een nieuw topic aan?
Yep het Nederlandse investerings/distributiebedrijf PON heeft ze overgenomen (ze hadden al Focus en Gazelle). PON doet de business Vroomen/White zijn volgens mij nog steeds de R&D directeuren,,japiecarbon schreef:Ze hebben het bedrijf zelf verkocht, maar ze schijnen er nog steeds te ontwerpen.
Je kan het verkopen noemen, maar het woord 'redden' was er ook op te plakken. De financiële situatie was niet bepaald rooskleurig door met name de ploeg die wel erg veel geld had gekost.japiecarbon schreef:Ze hebben het bedrijf zelf verkocht, maar ze schijnen er nog steeds te ontwerpen.
Leuk! Ik post een berichtje en er volgen drie pagina's interessante fiets discussie.spook schreef:Wellicht dat je ze saai vindt, maar rechttoe en rechtaan kun je de frames van Cervélo en Canyon onmogelijk noemen. Beide merken xijn verantwoordelijk voor de belangrijkste (en bewezen) innovaties in de afgelopen 50 jaar.vanzella schreef:Saaie rechttoe rechtaan frames zoals Cervelo of Canyon ze maakt kunnen dat makkelijk.
Daar doet Bianchi met zijn frivole kleurtjes en dito buizen weinig aan.
Marketing op orde hebben is natuurlijk altijd in relatie tot de doelstelling van een bedrijf. Doe mij toch maar gewoon een paar aandelen Bianchi!spook schreef:En inderdaad, de "nieuwe" merken hebben hun marketing beter op orde. Maar ook dat hoort, anno nu. Met louter '1885' in je naam noemen, kom je er ook niet meer, toch?
Dat is een enorme nuancering van je eerdere stelling. Van verantwoordelijk voor "de belangrijkste innovaties" van de afgelopen 50 jaar bouw je af naar meer teweeg gebracht in de afgelopen 15 jaar ten opzichte van "de behoudende merken". We kunnen dus wel stellen dat je eerdere bewering niet houdbaar was. Logisch ook, want de belangrijkste ontwikkelingen kwamen bij veel meer merken vandaan, waarbij het bovendien een subjectieve waarneming is wat "belangrijkste" inhoudt.spook schreef:Leuk! Ik post een berichtje en er volgen drie pagina's interessante fiets discussie.spook schreef:Wellicht dat je ze saai vindt, maar rechttoe en rechtaan kun je de frames van Cervélo en Canyon onmogelijk noemen. Beide merken xijn verantwoordelijk voor de belangrijkste (en bewezen) innovaties in de afgelopen 50 jaar.vanzella schreef:Saaie rechttoe rechtaan frames zoals Cervelo of Canyon ze maakt kunnen dat makkelijk.
Daar doet Bianchi met zijn frivole kleurtjes en dito buizen weinig aan.
Ik weet ook wel dat beide merken nog geen 50 jaar bestaan, maar ze hebben samen wel meer teweeg gebracht in de afgelopen 15 jaar dan de behoudende (laat ik Bianchi zo maar noemen ) merken in de afgelopen 50 jaar. Bianchi heeft een prachtige historie, maar kent nu, met alle respect, een diepe buiging, koffie met melk en suiker en slagroom, vooral de kunst van het afkijken.
En inderdaad, de "nieuwe" merken hebben hun marketing beter op orde. Maar ook dat hoort, anno nu. Met louter '1885' in je naam noemen, kom je er ook niet meer, toch?