Afgelopen vrijdag nog op de Cauberg. We reden 2-aan-2 en ik zat aan de buitenkant. Auto schampt bij het inhalen mijn pink, hard genoeg om de spiegel te laten klapperen, dat moet hij/zij gemerkt hebben. Auto is niet gestopt, het drong op dat moment ook niet tot me door dat ik misschien had moeten roepen ofzo, was eigenlijk te overdonderd. Maar... centimetertje meer naar rechts en het was mijn elleboog of stuur geweest, dan had het heel anders kunnen aflopen voor mij, de persoon naast me en waarschijnlijk de 2 achter ons ook.nijkie schreef:Regelmatig op de Holleweg in Beek Ubbergen is een smalle weg korte steile klim is het een sport van de plaatselijke bevolking om je (bijna) van je fiets te rijden.
Zaten wij fout door daar 2-aan-2 te rijden? Er staat een fietsstrook op de weg aangegeven, die is daar niet breed genoeg voor, maar op dat moment dacht/vond ik dat de weg zelf breed genoeg was om met 2 fietsers naast elkaar te rijden zonder het overige verkeer (te veel) te hinderen.
Pink was trouwens een beetje pijnlijk maar na een minuut of 10 was dat over. Iemand in ons groepje heeft met de GoPro gefilmd dus ik zou de beelden terug kunnen vragen maar om eerlijk te zijn verwacht ik niet dat de politie hier heel veel mee gaat doen. Heb ook eigenlijk niet op merk/type auto gelet