Marmotte 2 juli 2011 (Frankrijk)
Waarom zou het op de alpe d'heuz "not done" zijn om nog mensen in te halen?
Dan moet je iedereen voor je laten die de rit niet goed ingedeeld heeft.
Heb geen ervaring met de marmotte, maar tot nu toe is het enige belangrijke van een rit nog altijd de finishlijn. En het is bij wedstrijden "not done" om de koplopers aan te vallen tijdens de verzorgings strook. Maar zo hard fiets ik toch niet dat ik het bij wedstrijden de koplopers moeilijk kan maken (niet dat ik de marmotte als wedstrijd ga benaderen)
Dan moet je iedereen voor je laten die de rit niet goed ingedeeld heeft.
Heb geen ervaring met de marmotte, maar tot nu toe is het enige belangrijke van een rit nog altijd de finishlijn. En het is bij wedstrijden "not done" om de koplopers aan te vallen tijdens de verzorgings strook. Maar zo hard fiets ik toch niet dat ik het bij wedstrijden de koplopers moeilijk kan maken (niet dat ik de marmotte als wedstrijd ga benaderen)
A bad day on the bike is better than a good day at work.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40106
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
[quote="metor"]
Submax de Glandon op lijkt mij niet verstandig. Volgens mij kan je daardoor uiteindelijk meer verliezen dan winnen.
LM gaat om de lange adem en dus rustig op eigen tempo starten lijkt mij verstandiger. In het dal win/verlies je niet veel terwijl daarna het tot de top van de Galibier toch eigen tempo is en je niets aan groepjes hebt. En op de Alp kan je heul veul tijd verliezen als je stuk zit [/quote]
Sluit ik mij voor het grootste deel bij aan.
Ook ik ben wel eens veel te hard de Glandon op gegaan, ik voelde mij zo enorm sterk en goed. Geen moment het gevoel gehad dat ik gek aan het doen was. De mensen die gelijk met mij boven waren reden uiteindelijk 7.15. Ik boven de 9 uur....... De motor liep richting de top van de Telegraph al warm en dan is de finish echt nog heeeeeeel ver .
Een latere uitdraai van mijn Polar liet zien dat ik de Glandon al rond omslagpunt op was gevlogen. Foutje
Submax de Glandon op lijkt mij niet verstandig. Volgens mij kan je daardoor uiteindelijk meer verliezen dan winnen.
LM gaat om de lange adem en dus rustig op eigen tempo starten lijkt mij verstandiger. In het dal win/verlies je niet veel terwijl daarna het tot de top van de Galibier toch eigen tempo is en je niets aan groepjes hebt. En op de Alp kan je heul veul tijd verliezen als je stuk zit [/quote]
Sluit ik mij voor het grootste deel bij aan.
Ook ik ben wel eens veel te hard de Glandon op gegaan, ik voelde mij zo enorm sterk en goed. Geen moment het gevoel gehad dat ik gek aan het doen was. De mensen die gelijk met mij boven waren reden uiteindelijk 7.15. Ik boven de 9 uur....... De motor liep richting de top van de Telegraph al warm en dan is de finish echt nog heeeeeeel ver .
Een latere uitdraai van mijn Polar liet zien dat ik de Glandon al rond omslagpunt op was gevlogen. Foutje
Less is bore
handige tool, weet ik eindelijk hoe veel vermogen (in Watt) ik blijkbaar wegtrap.. 325Watt .. klinkt verdomd weinig en toch kom je daarmee op een eindtijd van 7:06 (LM 2008).
Dit jaar eens in de herkansing wilde eigenlijk door de 7uur grens maar ik heb een andere grens bereikt ... de mogelijkheid (of juist niet) om regelmatig lange duurtrainingen te doen.
Maar aan de andere kant in 2008 ook maar een paar keer boven de 5 uur getraind.
Mbt het klimmen, ik begin gewoon met klimmen, rij me eigen tempo en laat me niet gek maken door anderen die heel hard omhoog gaan. Niet forceren, genieten van je eigen gespartel, de omgeving, de andere fietsers.. Mooi man, kijk er nu alweer naar uit!
Voordeel kan me ook niet zo druk maken, komen pas donderdag aan dus voor ik het weet zit ik alweer in de auto terug naar NL. Oh ja wel via de MT Ventoux, zijn tenslotte toch 'in de buurt'. Heb die pukkel nog nooit van dichtbij gezien dus mooi gelegenheid om op zondag daar nog even de benen pijn te doen. Maar kans bestaat natuurlijk dat we op zondag gewoon besluiten om als n speer richting NL te rijden..
Dit jaar eens in de herkansing wilde eigenlijk door de 7uur grens maar ik heb een andere grens bereikt ... de mogelijkheid (of juist niet) om regelmatig lange duurtrainingen te doen.
Maar aan de andere kant in 2008 ook maar een paar keer boven de 5 uur getraind.
Mbt het klimmen, ik begin gewoon met klimmen, rij me eigen tempo en laat me niet gek maken door anderen die heel hard omhoog gaan. Niet forceren, genieten van je eigen gespartel, de omgeving, de andere fietsers.. Mooi man, kijk er nu alweer naar uit!
Voordeel kan me ook niet zo druk maken, komen pas donderdag aan dus voor ik het weet zit ik alweer in de auto terug naar NL. Oh ja wel via de MT Ventoux, zijn tenslotte toch 'in de buurt'. Heb die pukkel nog nooit van dichtbij gezien dus mooi gelegenheid om op zondag daar nog even de benen pijn te doen. Maar kans bestaat natuurlijk dat we op zondag gewoon besluiten om als n speer richting NL te rijden..
Roadbike(s): Switch SPL++ & Switch Naked+/ Dirt: Corratec X-bow 29"
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Dat is een eind hoor. Ik denk dat je zo 3,5 tot 4 uur in de auto zit. Beter kies je een paar beklimmingen in de buurt uit. Als je iets wilt doen dat niet in de Marmotte zit is de Madeleine bijvoorbeeld een leuke optie.
-
- Forum-lid
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 04 mei 2011 17:51
@ Rooi, reken zeker 4 uur, maar 5-6 uur is misschien realistischer... Waarom zoek je het niet dichterbij (Izoard, Agnel e.d. of een heleboel andere onbekende cols liggen in de buurt en boven Briancon)
Ik kreeg door de post van Kenben het idee dat het niet zo lang zou zijn ... maar 4 tot 6 uur rijden is absoluut geen optie .. Col de Madeleine staat ook erg hoog op mijn lijstje, maar voor de mooie kant moet je een stuk verder rijden toch ?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
[quote="kenben"]Oh ja wel via de MT Ventoux, zijn tenslotte toch 'in de buurt'. Heb die pukkel nog nooit van dichtbij gezien dus mooi gelegenheid om op zondag daar nog even de benen pijn te doen. Maar kans bestaat natuurlijk dat we op zondag gewoon besluiten om als n speer richting NL te rijden..[/quote]
Dan rij je dus wel compleet de verkeerde kant op. Rond Alpe d'Huez kan je jezelf prima een weekje bezig houden.
Dan rij je dus wel compleet de verkeerde kant op. Rond Alpe d'Huez kan je jezelf prima een weekje bezig houden.
hmmm.. heb net even gekeken waar de madeleine ligt.. maar volgens mij is dat ook al gauw een paar uur rijden..
Ik denk dat we het maar rondom bourg gaan zoeken.. zoals:
http://www.climbbybike.com/nl/beklimmin ... ainID=6868
http://www.climbbybike.com/nl/beklimmin ... ainID=7013
Ik denk dat we het maar rondom bourg gaan zoeken.. zoals:
http://www.climbbybike.com/nl/beklimmin ... ainID=6868
http://www.climbbybike.com/nl/beklimmin ... ainID=7013
@ Forcevelo: citaat uit de laatste nieuwsbrief van alpedhuezfietsreizen:
"Sommigen van jullie hebben aan de hand van de tijdentabel op de site van Sportcommunication al geconstateerd dat ook dit jaar de afdaling van de Glandon niet mee zal tellen in je totale eindtijd. Om redenen van veiligheid is de afdaling wederom geneutraliseerd. Dit houdt in dat op de top van de Glandon je tijd wordt stilgezet. Je kunt op de top op je gemak wat eten en daarna afdalen. Als je bent afgedaald ga je wederom over een registratiemat, waardoor je tijd weer gaat lopen."
Je mag dus rustig pauzeren bovenop de Glandon!
"Sommigen van jullie hebben aan de hand van de tijdentabel op de site van Sportcommunication al geconstateerd dat ook dit jaar de afdaling van de Glandon niet mee zal tellen in je totale eindtijd. Om redenen van veiligheid is de afdaling wederom geneutraliseerd. Dit houdt in dat op de top van de Glandon je tijd wordt stilgezet. Je kunt op de top op je gemak wat eten en daarna afdalen. Als je bent afgedaald ga je wederom over een registratiemat, waardoor je tijd weer gaat lopen."
Je mag dus rustig pauzeren bovenop de Glandon!
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT