Garmin Edge 800 topic deel 2
- IkBenSpecialized
- Forum-lid
Ik heb naast het kaartscherm nog 2 schermen waar ik tussen kan switchen. 1 met 10 velden waar zo'n beetje alles op staat wat ik zou willen weten (snelheid, cadans, hartslag, tijd, temperatuur, batterijstatus, etc) , en nog 1 met 2 grote velden met daaronder 4 kleinere: hartslag groot, cadans groot, snelheid klein, gemiddelde snelheid klein, gemiddelde cadans klein en gemiddelde hartslag klein.
- jeroenkuiper
- Forum-lid
hoe zit het met het opslaan van de routes?
er zijn 2 opties, smart of per seconde.
ik had hiervoor een ouder model namelijk de EDGE 305. Deze heeft alleen een intern geheugen en laatst een weekend weggeweest en donderdag op de fiets heengereden ( 115km) en maandags weer terug (85km)
nadat ik de routes uitlas via garmin connect gaf ie aan dat de file van de 115km rit leeg was. De data was opzich wel aanwezig zoals totaal aantal km's, cadance, gemiddelde snelheid maar er was geen track meer te downloaden om bijv op strava te zetten.
de 305 had ook de optie smart en per seconde opslaan, en stond toen ingesteld op per seconde dus ik denk dat ie gewoon de 1e rit heeft overschreven ivm geheugen tekort oid.
Wat is de beste optie voor de 800? aangezien ik hier een microSD card in heb waar opzich voldoende ruimte voorhanden is.
ik wil binnenkort een weekend weg te fietsen en wil niet elke avond de ritten moeten uitlezen omdat ie anders de data weer overschrijft.
er zijn 2 opties, smart of per seconde.
ik had hiervoor een ouder model namelijk de EDGE 305. Deze heeft alleen een intern geheugen en laatst een weekend weggeweest en donderdag op de fiets heengereden ( 115km) en maandags weer terug (85km)
nadat ik de routes uitlas via garmin connect gaf ie aan dat de file van de 115km rit leeg was. De data was opzich wel aanwezig zoals totaal aantal km's, cadance, gemiddelde snelheid maar er was geen track meer te downloaden om bijv op strava te zetten.
de 305 had ook de optie smart en per seconde opslaan, en stond toen ingesteld op per seconde dus ik denk dat ie gewoon de 1e rit heeft overschreven ivm geheugen tekort oid.
Wat is de beste optie voor de 800? aangezien ik hier een microSD card in heb waar opzich voldoende ruimte voorhanden is.
ik wil binnenkort een weekend weg te fietsen en wil niet elke avond de ritten moeten uitlezen omdat ie anders de data weer overschrijft.
Hoi,
1) Ik heb op http://garmin.openstreetmap.nl/ nieuwe kaarten gedownload voor de Garmin. Ik wilde graag de lite versie. Heb ik dan met 'Routable Bicycle (Openfietsmap Lite)' de juiste gekozen?
2) Ik wil heel Frankrijk, Nederland, België en Noorden van Italië (stukje Zwitersland/Oostenrijk) in de Garmin hebben (lite versie) Wordt hij nu niet traag?
1) Ik heb op http://garmin.openstreetmap.nl/ nieuwe kaarten gedownload voor de Garmin. Ik wilde graag de lite versie. Heb ik dan met 'Routable Bicycle (Openfietsmap Lite)' de juiste gekozen?
2) Ik wil heel Frankrijk, Nederland, België en Noorden van Italië (stukje Zwitersland/Oostenrijk) in de Garmin hebben (lite versie) Wordt hij nu niet traag?
Ja en nee. Zeker als je lite kiest kun je gerust grote delen van Europa pakken.
Die OFM heet 'routable' dus in theorie moet ik dan toch ook Turn-by-turn instructies krijgen?
Gisteren een route gereden maar die werd als course ingeladen (bij de 705 kon je altijd kiezen tussen routes en courses, de 800 gooit ze op éen hoop), en ben vaak verkeerd gefietst (off course).
Gisteren een route gereden maar die werd als course ingeladen (bij de 705 kon je altijd kiezen tussen routes en courses, de 800 gooit ze op éen hoop), en ben vaak verkeerd gefietst (off course).
De eerste prijsvergelijker voor online fiets-shops: DonBidon.nl
Oke bedankt Havana en hoe is deze "normale versie" van west-europa, het groene vak?
Die custom kaart duurt wel ff voordat die binnen is, dus misschien voor de zekerheid die van west-europa erop. Kan je meerdere kaarten erop zetten en steeds 1 activeren? Zo ja, hoe?
http://www.openfietsmap.nl/downloads/europe
Die custom kaart duurt wel ff voordat die binnen is, dus misschien voor de zekerheid die van west-europa erop. Kan je meerdere kaarten erop zetten en steeds 1 activeren? Zo ja, hoe?
http://www.openfietsmap.nl/downloads/europe
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Hangt er van af welk bestand je aanmaakt.bnijssen schreef:Die OFM heet 'routable' dus in theorie moet ik dan toch ook Turn-by-turn instructies krijgen?
Een "route" of een "track"
Als je aanwijzingen wil maak je een "route" aan , geen "track", opslaan als "gpx" bestand en met de windows verkenner in de map "new files" slepen.
Werkt perfect.
Als je een track hebt aangemaakt en je wil dan de edge "aanwijzingen" laten geven loopt het inderdaad nog al eens mis.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
@LCSmet bedankt voor je reactie. Echt nu kijk ik bij Strava routes, daar kan ik weer alleen kiezen tussen TCX of GPX. Wanneer ik in die GPX kijken, zie ik dat het een track is... Is dan de conclusie dat ik via een Strava GPX nooit een turn-by-turn kan krijgen
Zou het niet mogelijk zijn om een soort van compatibiliteitslijstje te maken:
Edge 800 + OSM + GPX route = turn-by-turn
Edge 800 + OSM + GPX track =
Edge 800 + OSM + TCX =
Edge 800 + OFM + GPX route =
Edge 800 + OFM + GPX track =
Edge 800 + OFM + TCX =
Edge 800 + OSM + TCX =
Edge 800 + OFM + TCX =
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Als ik aanwijzingen wil dan download ik NOOIT rechtstreeks van het net op mijn toestel.bnijssen schreef:@LCSmet bedankt voor je reactie. Echt nu kijk ik bij Strava routes, daar kan ik weer alleen kiezen tussen TCX of GPX. Wanneer ik in die GPX kijken, zie ik dat het een track is... Is dan de conclusie dat ik via een Strava GPX nooit een turn-by-turn kan krijgen
Edge 800 + OSM + TCX =
Edge 800 + OFM + TCX =
Als je een turn by turn wil zonder fouten moet je de track/route downloaden op je PC.
De map op je PC moet identiek zijn als de map op je Garmin.
Dan deze track/route openen in Mapsource (anderen gebruiken BaseCamp) overtrekken met het "routetool".
Dan de track in het bestand verwijderen zodat je alleen de route overhoud.
Route opslaan als gpx bestand en in de map "new files slepen met windows verkenner.
Er zijn ongetwijfeld nog andere manieren maar deze werkt perfect.
Met onze club zo al 100-en routes gereden in Benelux, Frankrijk en Italië zonder ook maar 1 keer mis te zijn gereden.
Behalve bij onvoorziene omstandigheden (wegenwerken/straatfeesten) dan moet je een beetje improviseren.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Dat is wel echt véel ingewikkelder dan met de Edge 705. Daarna ging ik altijd direct van Strava op GPSies naar het device en rijden maar...