Giro 2014
Het is wek een enorme smet op deze giro zo, Moviestar maakt zich trouwens ook weer neit bepaald populair op deze manier, al zal ze dat nu een zorg zijn. Wat helemaal verbazingwekkend is is dat de organisatie zegt dat radio corsa het niet goed heeft begrepen en daardoor een verkeerd bericht heeft uitgezonden, terwijl het ook op de officiele twitter account werd gemeld. Lijkt me toch dat de giro door één organisatie wordt gerund en niet door drie verschillende met micro taakjes, enorm slappe hap natuurlijk.
Als je de feiten in ogenschouw neemt, namelijk dat de ploegen het bericht hebben gekregen dat de afdalinf geneutraliseerd zou worden, dat ook op twitter werd gemeld, en er voor de renners motoren met een rood vlaggetje reden. Dan kun je concluderen dat een aantal renners de organisatie hebben genegeerd, waarom zijn daar geen sancties aan verbonden? Zelfs als de organisatie het niet zo heeft bedoeld blijven dat toch de feiten.
Als je de feiten in ogenschouw neemt, namelijk dat de ploegen het bericht hebben gekregen dat de afdalinf geneutraliseerd zou worden, dat ook op twitter werd gemeld, en er voor de renners motoren met een rood vlaggetje reden. Dan kun je concluderen dat een aantal renners de organisatie hebben genegeerd, waarom zijn daar geen sancties aan verbonden? Zelfs als de organisatie het niet zo heeft bedoeld blijven dat toch de feiten.
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
De vraag is hoe je een vlag 'negeert' door gewoon achter die moto aan te rijden en aan de voet 2 minuten sneller te zijn. Dat kan echt wel gewoon door net iets vlotter te dalen. In het dal had de jury de kopgroep moeten hergroeperen als het dan toch een neutralisatie was. Ik snap niet waarom de jury niet wat doortastender konden zijn.
Nog altijd heel vreemd is hoe verschillende ploegen verschillende info kregen, en/of de info verschillend hebben geïnterpreteerd. Enerzijds Saxo / Belkin / OPQS, anderzijds Movistar / Europcar en dan nog de 'neutralere' ploegen die niet veel te winnen of te verliezen hadden (Lotto, Savio,...).
Nog altijd heel vreemd is hoe verschillende ploegen verschillende info kregen, en/of de info verschillend hebben geïnterpreteerd. Enerzijds Saxo / Belkin / OPQS, anderzijds Movistar / Europcar en dan nog de 'neutralere' ploegen die niet veel te winnen of te verliezen hadden (Lotto, Savio,...).
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
-
- Forum-lid
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 18 okt 2013 08:51
Als het allemaal zo gevaarlijk is, waarom rijden de meesten dan nog met carbon wielen?
Wel een rare opmerking op Eurosport gisteren (nog vóór het wel-neutralisatie-geen-neutralisatie-gedoe): "eigenlijk is het toch niet helemaal eerlijk, dat je als sponsor veel geld in je ploeg investeert, en het wedstrijdverloop, en daarmee je return on investment, dan zo door het weer dreigt te worden beïnvloed"
In tegenstelling tot de financiële middelen, is het weer wèl voor iedereen gelijk; mij lijkt dat dus net uitermate eerlijk! Fietsen is tenslotte een buitensport, en daar hoort het weer als (oncontroleerbare) bepalende factor nu eenmaal bij, tot nader order óók in het "moderne wielrennen"...
Los daarvan: het was voor de renners ongetwijfeld geen pretje, maar uiteindelijk was het alleen nat en koud (gebeurt wel vaker) en lag er geen sneeuw op de weg, dus onverantwoord was het m.i. niet (toch niet als je vergelijkt met 1988, toen ze nog niet zo'n goede thermo-kledij hadden als nu).
Wat natuurlijk niet wegneemt dat die hele al dan niet neutralisatie-toestand ronduit tenenkrommend was...
In tegenstelling tot de financiële middelen, is het weer wèl voor iedereen gelijk; mij lijkt dat dus net uitermate eerlijk! Fietsen is tenslotte een buitensport, en daar hoort het weer als (oncontroleerbare) bepalende factor nu eenmaal bij, tot nader order óók in het "moderne wielrennen"...
Los daarvan: het was voor de renners ongetwijfeld geen pretje, maar uiteindelijk was het alleen nat en koud (gebeurt wel vaker) en lag er geen sneeuw op de weg, dus onverantwoord was het m.i. niet (toch niet als je vergelijkt met 1988, toen ze nog niet zo'n goede thermo-kledij hadden als nu).
Wat natuurlijk niet wegneemt dat die hele al dan niet neutralisatie-toestand ronduit tenenkrommend was...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Het is wel Italie, he….. Het zal mij niet verbazen als er wel 10 verschillende organisaties verantwoordelijk zijn voor verschillende zaken en niemand het overzicht houdt. Ach, het heeft ook wel zo z'n charme.sjoerdth schreef:Het is wek een enorme smet op deze giro zo, Moviestar maakt zich trouwens ook weer neit bepaald populair op deze manier, al zal ze dat nu een zorg zijn. Wat helemaal verbazingwekkend is is dat de organisatie zegt dat radio corsa het niet goed heeft begrepen en daardoor een verkeerd bericht heeft uitgezonden, terwijl het ook op de officiele twitter account werd gemeld. Lijkt me toch dat de giro door één organisatie wordt gerund en niet door drie verschillende met micro taakjes, enorm slappe hap natuurlijk.
Als je de feiten in ogenschouw neemt, namelijk dat de ploegen het bericht hebben gekregen dat de afdalinf geneutraliseerd zou worden, dat ook op twitter werd gemeld, en er voor de renners motoren met een rood vlaggetje reden. Dan kun je concluderen dat een aantal renners de organisatie hebben genegeerd, waarom zijn daar geen sancties aan verbonden? Zelfs als de organisatie het niet zo heeft bedoeld blijven dat toch de feiten.
En laat het een les zijn voor Belkin. Door 'roomser dan de paus te zijn' is geen wielerwedstrijd gewonnen
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Laat Movistar nu net door OPQ genaaid zijn in de Tour afgelopen jaar toen Valverde lek reed. Als Lefevre de kans had gezien dan had hij zo'n actie ook gewoon uitgehaald.sjoerdth schreef:Moviestar maakt zich trouwens ook weer neit bepaald populair op deze manier, al zal ze dat nu een zorg zijn.
Deze weersomstandigheden zijn waardeloos voor de renners, hier wordt je niet beter van. Maar dat Lefevre nu loopt te zeuren over veiligheid? Ik zou liever deze rit rijden met deze weersomstandigheden dan in Vlaanderen of noord-Frankrijk over de kasseien te moeten. Hoeveel renners breken daar niet de nodige botten ieder jaar? Gister is er volgens mij niemand ernstig gevallen. Maar goed was ook niets anders te verwachten van mister hypocriet.
Waarom wordt Kelderman zo vreselijk gehyped? Gesink reed zeker net zo goed toen hij net zo oud was. Ik zie niet in waarom hij nu op eens per sé naar een andere ploeg toe moet. Die paar klassementsrenners zitten elkaar echt niet in de weg. Dat geeft juist mogelijkheden in de koers en maakt je als ploeg een stuk minder kwetsbaar. Volgens mij is Kelderman deze Giro nog niet 1x in de problemen gekomen door zwakte van de ploeg. Als hij roze had gepakt was dat allicht anders geweest, al geeft dat de andere renners ook vleugels.
Zoals Wuyts zegt: "Dit is geen wedstrijd mattentaart bakken. Dit is KOERS!"elefantino schreef:Misschien moet Lefevre gaan biljarten. Nooit last van slecht weer.
Mij was al eerder in dit topic de zwakte van de Belkin formatie opgevallen. Zeker na het wegvallen van Kruijswijk is er geen steun voor Kelderman. Dat heeft nog geen conseaquenties gehad maar in de komende slopende dagen kan dat natuurlijk zomaar gaan gebeuren en dan is het toch wel erg zuur.
De hele neutralisatie is een comedia. Daar is het laatste woord nog niet over gezegd en geschreven... Eigenlijk vond ik dat de Cauwer en Schotte er wel heel lang over bleven doormiepen (vooral Renaat). Maar nu de haos helemaal duidelijk wordt begint het wel een beetje kwalijk te worden. Maarja het blijft Italië !
Een aardige chain of events over de neutralisatie vond ik hier:
http://inrng.com/2014/05/the-fog-of-war-stelvio-giro/
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
Maar dat was weer payback omdat Movistar het peloton eerder (in de Vuelta?) had genaaid en omdat veel renners Valverde niet graag mogen als ex-dopingzondaar. Wat natuurlijk ook weer met twee maten meten is.amclassic-fan schreef:Laat Movistar nu net door OPQ genaaid zijn in de Tour afgelopen jaar toen Valverde lek reed. Als Lefevre de kans had gezien dan had hij zo'n actie ook gewoon uitgehaald.sjoerdth schreef:Moviestar maakt zich trouwens ook weer neit bepaald populair op deze manier, al zal ze dat nu een zorg zijn.
Al met al viel het inderdaad mee, natuurlijk was het koud en nat, maar de afgelopen ~20 jaar heb ik wel erger gezien waar dan niemand over riep dan het onverantwoord was.amclassic-fan schreef: Deze weersomstandigheden zijn waardeloos voor de renners, hier wordt je niet beter van. Maar dat Lefevre nu loopt te zeuren over veiligheid? Ik zou liever deze rit rijden met deze weersomstandigheden dan in Vlaanderen of noord-Frankrijk over de kasseien te moeten. Hoeveel renners breken daar niet de nodige botten ieder jaar? Gister is er volgens mij niemand ernstig gevallen. Maar goed was ook niets anders te verwachten van mister hypocriet.
Denk dat het enthousiasme wel evenredig is aan zijn prestatie, dus een hype zou ik het niet willen noemen. Maar dat naar een andere ploeg ed. vind ik ook een beetje overdreven. Om een jonge gozer die een paar keer leuk gereden heeft in een aantal kleine etappekoersen ga je geen hele ploeg bouwen. Nu heeft hij zich een keer bewezen en dat zal hij nog een keer moeten voordat je kan zeggen dat het een "echte" is. En dat betekent dan echt nog niet dat hij perse kopman moet zijn in de TdF oid. de komende 2 seizoenen kunnen ze hem prima een klassement laten rijden in de giro of de vuelta en dan lekker laten knechten in de tour.amclassic-fan schreef: Waarom wordt Kelderman zo vreselijk gehyped? Gesink reed zeker net zo goed toen hij net zo oud was. Ik zie niet in waarom hij nu op eens per sé naar een andere ploeg toe moet. Die paar klassementsrenners zitten elkaar echt niet in de weg. Dat geeft juist mogelijkheden in de koers en maakt je als ploeg een stuk minder kwetsbaar. Volgens mij is Kelderman deze Giro nog niet 1x in de problemen gekomen door zwakte van de ploeg. Als hij roze had gepakt was dat allicht anders geweest, al geeft dat de andere renners ook vleugels.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1473
- Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58
Lefevre naait iedereen en alles door z'n betrokkenheid bij structureel dopinggebruik glashard te blijven ontkennen, dus hij is wel de laatste met wie ik medelijden heb.
+1elefantino schreef:Lefevre naait iedereen en alles door z'n betrokkenheid bij structureel dopinggebruik glashard te blijven ontkennen, dus hij is wel de laatste met wie ik medelijden heb.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
-
- Forum-lid
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 20 jul 2008 11:48
Wat is de relevantie van deze opmerking en het gebeuren van gisteren?elefantino schreef:Lefevre naait iedereen en alles door z'n betrokkenheid bij structureel dopinggebruik glashard te blijven ontkennen, dus hij is wel de laatste met wie ik medelijden heb.
Het gaat om de renners die voor hem koersen en dan vooral de omstandigheden en de mogelijke verwarring omtrent de neutralisatie.
Ook Kelderman heeft aangegeven dat hij niet beter wist dan dat geneutraliseerd zou worden afgedaald. Kennelijk hebben enkele renners bedacht dat de neutralisatie niet voor hen gold en dat heeft ze geen windeieren gelegd.