Vuelta 2015
Ondanks het sterke deelnemersveld en de geweldige prestaties van Dumoulin is de Tour niet te vergelijken met de Giro/Vuelta in mijn ogen. Niveau ligt in de Tour nog een stuk hoger Daarnaast is de druk ook niet te vergelijken. Kelderman en Kruiswijk zijn denk ik goede voorbeelden die het verschil tussen een Tour en een Vuelta/Giro laten zien.
Nogmaals een geweldige prestatie in een ijzersterk deelnemersveld. Maar laten we volgend jaar in de Tour maar eens kijken of "Gesinkje" mentaal zoveel zwakker is...
Nogmaals een geweldige prestatie in een ijzersterk deelnemersveld. Maar laten we volgend jaar in de Tour maar eens kijken of "Gesinkje" mentaal zoveel zwakker is...
Naar verluidt is het sowieso nog veel te vroeg om te rekenen op een mogelijke podiumplaats voor TDu in de Tour de France. Volgens Giant-trainer Adriaan Helmantel zijn de vermogenswaarden die Dumoulin in deze Vuelta wegtrapt immers lager dan die van ploeggenoot Barguil in de Vuelta van 2014, die toen 8e werd in het eindklassement. Een indicatie derhalve dat het niveau toen hoger lag. Voor wat het waard is, zie Telegraaf-artikel.
Laatst gewijzigd door buzz op 11 sep 2015 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Dat is lekker kort door de bocht zeg.buzz schreef:Naar verluidt is het sowieso nog veel te vroeg om te rekenen op een mogelijke podiumplaats voor TD in de Tour de France. Volgens Giant-trainer Adriaan Helmantel zijn de vermogenswaarden die Dumoulin in deze Vuelta wegtrapt immers lager dan die van ploeggenoot Barguil in de Vuelta van 2014, die toen 8e werd in het eindklassement. Een indicatie derhalve dat het niveau toen hoger lag. Voor wat het waard is, zie Telegraaf-artikel.
1) Hoeveel lager is "lager"? is dat 5 a 10 watt, of scheelt het veel meer?
2) Hoeveel zegt het lager getrapte vermogen.., in een vrijwel vlakke TT is het een aardig vergelijk. In de overige etappes maar matig, want hoeveel kan je je verstoppen?
3) om welke vermogens gaat het uberhaupt.., gemiddeldes van de etappe? gemiddeldes op de colls? Piekvermogens tijdens de snelste/stijlste stukken van de klim?
Tuurlijk kan je niet nu al speculeren over toekomstige rondes. (ja speculeren kan altijd, maar verwachtingen erop baseren is prematuur). Maar het niveau level van de ronde nu als lager inschatten dan vorig jaar obv wattages van 2 renners, is wel erg kort door de bocht.
Vooraf aan de vuelta was iedereen zelfs nog lirisch over het o zo sterke deelnemersveld aan de start van deze vuelta, met bijna alle grote ronderenners van de laatste jaren. (alleen contador ontbrak aan de start?).. tussendoor Froome en Nibali uitgevallen natuurlijk ook.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Tuurlijk, dat is wat je in ieder geval verwacht. Maar zonder enige context is het nogal een boute uitspraak natuurlijk over het niveau van de renners in de ronde.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Och, we gaan vandaag naar Avila dus maar eens een Frank Vandenbrouckske
We zullen zien wat er gebeurd vandaag.
Trouwens vond ik volgend fragment ook echt geweldig. Of het echt zo is gegaan met Odriozola zullen we nooit weten maar het is een mooi en grappig verhaal van Frank:
https://www.youtube.com/watch?v=EPgDzp1yGQI&t=29m00s
We zullen zien wat er gebeurd vandaag.
Trouwens vond ik volgend fragment ook echt geweldig. Of het echt zo is gegaan met Odriozola zullen we nooit weten maar het is een mooi en grappig verhaal van Frank:
https://www.youtube.com/watch?v=EPgDzp1yGQI&t=29m00s
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Astana want help
Giuseppe Martinelli (Astana sports director):
"Tom Dumoulin surprised me yesterday when he managed to hold Aru's wheel. If we can't beat him man to man, then it's going to have to be collective with the collaboration of Movistar and Majka. Last night Aru told me three seconds seems nothing but against him it's a lot."