Tour de France 2011
Gisteren is het wel een aantal keren genoemd, zowel in de uitzending (belg of eurosport) als in tour du jour.
De actie van Voeckler is zeker terecht. Hij heeft niet geprofiteerd van andere renners en het geel gepakt, maar er zelf keihard voor gewerkt. Als je het dan nog not done vindt heb je er geen kaas van gegeten. Gentlemens agreements zijn er alleen als de ander iets voor jou overlaat. Dat Voeckler zich daaraan houdt, bewees hij in de bergsprints met Hoogerland, die liet hij keurig lopen en Hoogerland zou dan nog gewoon mee blijven draaien voor een gele trui van Voeckler.
De actie van Voeckler is zeker terecht. Hij heeft niet geprofiteerd van andere renners en het geel gepakt, maar er zelf keihard voor gewerkt. Als je het dan nog not done vindt heb je er geen kaas van gegeten. Gentlemens agreements zijn er alleen als de ander iets voor jou overlaat. Dat Voeckler zich daaraan houdt, bewees hij in de bergsprints met Hoogerland, die liet hij keurig lopen en Hoogerland zou dan nog gewoon mee blijven draaien voor een gele trui van Voeckler.
Ik vind het terecht dat Voeckler door gereden is. Op zo'n moment wachten heeft geen zin. Beide mannen konden echt niet meer meekomen. Ik zou zeggen: eerst doorfietsen. Krabbelen ze op en fietsen ze 1 minuut erachter, dan kun je overwegen heel even te wachten. Gelijk wachten zou dom zijn.
Ik hoop maar dat Johnnie nog kan fietsen... Ja, misschien kan hij wel fietsen, maar ik kan me haast nietvoorstellen dat zulke verwondingen geen negatieve impact op je hebben.
BTW, Contador is ook lekker bezig. Doet me een beetje denken aan laatste Tour van Armstrong. Ook van die pech dingetjes. Hij is nog niet helemaal scherp. Nu lees ik dat hij begint te klagen over zijn knie. Ik hoop niet dat hij stopt. Liever dat hij in de wedstrijd verslagen wordt, of niet. Maar dat het dus bepaald wordt in de wedstrijd.
Ik hoop maar dat Johnnie nog kan fietsen... Ja, misschien kan hij wel fietsen, maar ik kan me haast nietvoorstellen dat zulke verwondingen geen negatieve impact op je hebben.
BTW, Contador is ook lekker bezig. Doet me een beetje denken aan laatste Tour van Armstrong. Ook van die pech dingetjes. Hij is nog niet helemaal scherp. Nu lees ik dat hij begint te klagen over zijn knie. Ik hoop niet dat hij stopt. Liever dat hij in de wedstrijd verslagen wordt, of niet. Maar dat het dus bepaald wordt in de wedstrijd.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39690
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
De Tour wordt op deze manier gedegradeerd tot het verhaal van de 10 kleine negertjes. Wie overblijft heeft gewonnen.
Less is bore
Ja, echt bizar. Nu hebben ze het over het materiaal, dat het door het carbon komt. Wat vinden jullie daar van?daniel1975 schreef:De Tour wordt op deze manier gedegradeerd tot het verhaal van de 10 kleine negertjes. Wie overblijft heeft gewonnen.
Ik vind dat een beetje kort door de bocht. Zou Gesink op een aluminium frame niet over de kop zijn gegaan?
Overigens, van die Sanchez zijn ze denk ik ook niet zo maar af. Hij kan goed tijdrijden. Maar goed, 1 keer er doorheen zakken in de bergen en het is gedaan natuurlijk.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39690
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Het materiaal wordt al een paar jaar af en toe ter sprake gebracht. Er zal best wel iets in zitten, maar ik weet ook niet precies wat. Te stijf, beweegt/flext niet mee, te licht????
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 557
- Lid geworden op: 02 dec 2009 15:43
Mwa, ze moeten het toch ergens op steken he. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat als je met hoge carbon velgen rijdt en er een windstoot in de flank is, dat je dan op de grond zou kunnen gaan.
Kan ook niet echt bedenken wat er aan het materiaal echt anders is dan vroeger. Toentertijd waren de frames vaatdoekjes en de remhoeven slecht. En profs rijden altijd al met veel te hard opgepompte tubes (die dus grip missen). Enige is de carbon remrand, die het moeilijker maakt om gedoseerd te remmen. Maar goed, het is ook gewoon dat er zoveel kopmannen zo bloednerveus zijn. In dit soort afdalingen moet het peleton niet naast elkaar rijden. Het was een zeer droog en stoffig gebied waar de eerste regen sinds tijden was gevallen. Dat betekent dat de natte plekken (zie Hoogerland) echt spekglad waren. Als ze dan toch over de hele breedte van de weg rijden, dan is een valpartij letterlijk onvermijdelijk.
Armstrong zette gewoon zijn ploeg op kop; en daarachter dan de volledige ploeg van Basso. Alles op een lint, heel beheerst dalen en absoluut verboden om in te halen. Leek wel te werken.
Kopman nummer vier van Radioshack, Klöden, heeft last van zijn val gisteren en bekijkt vandaag of hij door kan rijden...
Armstrong zette gewoon zijn ploeg op kop; en daarachter dan de volledige ploeg van Basso. Alles op een lint, heel beheerst dalen en absoluut verboden om in te halen. Leek wel te werken.
Kopman nummer vier van Radioshack, Klöden, heeft last van zijn val gisteren en bekijkt vandaag of hij door kan rijden...
Het peleton mist dan blijkbaar toch een soort "patron". Het incident met Flecha en Hoogerland zie ik meer als een (verschrikkelijk) incident al ben ik ik er nog steeds ziek van. Het aantal valpartijen in zo een grote ronde is schrikbarend. De Giro vorig jaar was ook al zo erg (eerste week).ponsteen schreef:Armstrong zette gewoon zijn ploeg op kop; en daarachter dan de volledige ploeg van Basso. Alles op een lint, heel beheerst dalen en absoluut verboden om in te halen. Leek wel te werken.
Ik ben bang dat er weinig tegen te doen is. Zelfs op brede, overzichtelijke wegen weet men massaal te vallen.
Maar dat hele gedoe over een 'patron' vind ik ook vaak een beetje doorgeslagen. Ik heb niet het idee dat met een patron die glijpartij voorkomen was daar.
Toch heb ik de indruk dat die stemming dat er tegenwoordig meer word gevallen dan vroeger wel een voorbeeld is van een slecht geheugen. Toevallig gisteren m'n video's (jawel) van de tour van 1989 nog eens nagekeken en daar was het ook dagelijks bal en daar sprak een zekere Mart Smeets toen schande van, vooral na een rit met meerdere grote valpartijen waarbij zowel Rooks als Theunisse minutenlang verdwaasd en met bebloede gezichten op het asfalt bleven zitten voordat ze heel voorzichtig weer verder fietsten. Verschil was wel dat het peloton inhield waardoor het geen gevolgen had voor hun klassement.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Precies, ieder jaar is er wel gedoe over het aantal valpartijen in een grote ronde. Dat gezeur over 't materiaal slaat echt helemaal nergens op. Als je met carbon velgen in de regen rijdt moet je in de afdaling gewoon iets eerder beginnen met remmen voor de bocht.
90% van de valpartijen ontstaan door niet op letten en onhandige acties. Hebben we dit jaar 2x een incident met een auto/motor erbij. Maar bijv tijdens de massasprints is er wel geteld 1 iemand gevallen. Er zijn jaren geweest dat zo'n beetje iedere dag er weer 40 man op een hoop lag.
90% van de valpartijen ontstaan door niet op letten en onhandige acties. Hebben we dit jaar 2x een incident met een auto/motor erbij. Maar bijv tijdens de massasprints is er wel geteld 1 iemand gevallen. Er zijn jaren geweest dat zo'n beetje iedere dag er weer 40 man op een hoop lag.