Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Het grote schijfremmentopic

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 26 apr 2016 11:21

Kwam die rol tussen de spaken bij het verwisselen?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16740
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 26 apr 2016 11:25

Nee, we hebben wc-rolhouders met schijfremmen :mrgreen:
Campagnolo Ultra Dork

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 26 apr 2016 21:04

eonderde schreef:1-het lijkt onwaarschijnlijk dat de verwondingen door schijfremmen zijn veroorzaakt, in ieder geval ontbreekt daarvoor elke vorm van bewijs
Bovenstaande noem jij expliciet het tegenovergestelde? Ja het tegenovergesteld van wat Ventoso beweert. Dan combineer je dat tussen neus en lippen ook nog even met het feit dat Campagnolo geen schijfremmen heeft en dat dit misschien wel de reden voor die bewering van Ventoso is, maar je noemt het niet letterlijk leugenaar...Nee je insinueert het alleen maar.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

eonderde
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 feb 2013 19:56

eonderde 27 apr 2016 10:44

Ik heb even de verklaring van ventoso opgezocht. Hij zegt: I didn’t actually fall down: it was only my leg touching the back of his bike.
Read more at http://velonews.competitor.com/2016/04/ ... Oe5BE1d.99
En de rest van het artikel kun je via de link ook lezen. Woorden uit de context trekken of onvolledig citeren is namelijk gelijkwaardig aan liegen.
Ik zie in dit hele statement nergens dat hij zeker weet een disc geraakt te hebben. Hij heeft het over de achterkant van de fiets van degene voor hem. .
Dus hij is met zijn eigen fiets rechts van die fiets tegen zijn voorganger aangereden! Die wel op tijd stil stond.
Kijk verder eens terug naar de discussie hier. Dan kun je duidelijk zien dat ik niet de eerste of enige ben die aan het ongeluk twijfelt. Ik heb al meer dan 10 dagen geleden om enige vorm van bewijs gevraagd in dit forum en nog steeds niets gezien. De geplaatste foto's zijn van een heel ander incident, namelijk een rechter knie die open ligt. Dus geen linker kuit!!
Met die foto wordt de indruk gewekt dat een schijfrem gevaarlijk is, maar dat is een grote wond, die HELEMAAL NIET DOOR EEN SCHIJFREM is veroorzaakt.

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 27 apr 2016 11:24

Eonderde, je begint jezelf nu redelijk belachelijk te maken met je opmerking dat er nergens staat dat hij zeker weet of hij door een schijfrem is geraakt, gezien zijn eigen opmerking:
Disks produce cuts. This time it was me
Read more at http://velonews.competitor.com/2016/04/ ... 27lRhO3.99

Volgens mij heeft verder discussiëren met jou geen zin, maar ik ben wel een beetje klaar met die panisch in de verdediging schieten reacties van mensen, die niet willen accepteren dat er ook gevaarlijke kanten aan een schijfrem zitten. Schijfremmen hebben een risico door de scherpe rand, in dit geval is het mis gegaan, deal with it.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6031
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 27 apr 2016 11:31

@Eonderde, vlgns mij trek jij het verhaal helemaal uit z'n verband. :dislike:
"it was only my leg touching the back of his bike" is m.i. toch duidelijk dat hij met zijn been tegen de achterkant van de fiets kwam en niet zoals jij vertaalt in met zijn fiets tegen de achterkant van de fiets.! Verder vertel jij dat die fiets stil stond terwijl hij zegt "I can’t avoid crashing against the rider in front of me, who was also trying not to hit the ones ahead". ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

eonderde
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 feb 2013 19:56

eonderde 27 apr 2016 11:42

Beste orlok, Lees dit eens: http://road.cc/content/tech-news/186146 ... es-peloton

Daaruit blijkt dat in ieder geval de tweede claim van Ventoso onjuist is.

En dit: En dit: http://velonews.competitor.com/2016/04/ ... kes_402923 waaruit blijkt dat gewone remmen gevaarlijker kunnen zijn dan schijfremmen.

Kijk ook eens naar de foto's van de roompot fiets. De kans dat je een snee oploopt van de hendel van de quick release is echt groter dan die van de remschijf.

Het lijkt me dat ik de feiten aandraag en jij de ongefundeerde mening.
En karl66 schiet panisch in de verdediging als hem de vraag wordt gesteld om met feiten te komen waaruit blijkt dat een schijfgevaarlijk is. Ik heb het net geprobeerd. Het is onmogelijk stilstaand de rand van een remschijf in mijn kuit te laten snijden De schijf is 1.8 mm dik en snijdt gewoon niet.
Laatst gewijzigd door eonderde op 27 apr 2016 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6031
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 27 apr 2016 11:53

@Eonderde, het lijkt mij dat jij willens en wetens probeert jouw gelijk te halen. :dislike:

Het antwoord wat ik heb gegeven was op de onjuiste vertalingen die jij ons probeert op te dringen waarbij hetgeen ik daarover heb aangedragen vlgns mij gefundeerd is.! :winkthumb:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 27 apr 2016 12:52

eonderde schreef:En de rest van het artikel kun je via de link ook lezen. Woorden uit de context trekken of onvolledig citeren is namelijk gelijkwaardig aan liegen.
Met deze tekst komen en anderen voor leugenaar uitmaken, dan met een vervolg reactie met een link naar een artikel waarbij je precies dat doet wat je anderen verwijt.

Ik ken je niet persoonlijk dus ik weet niet hoe je in de echte wereld bent maar voor mij is wel duidelijk dat communiceren op een online forum jou het profiel oplevert van iemand met serieuze psychische problemen.

Ik raad je aan je eigen reacties en die van anderen eens terug te lezen. Doe dit bij voorkeur samen met iemand waarvan jij weet dat deze persoon bekent staat om het begrijpen van andere mensen..

Als je er dan voor jezelf niet uitkomt raad ik je aan eens een autismetest te doen.
Waarschijnlijk valt er daarna veel op zijn plek voor jou.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16740
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 27 apr 2016 13:27

Nou nou nou, hij is blijkbaar gewoon erg fan van schijfremmen. Hetzelfde gedrag zie je ook bij gelovigen en fans van "sterren". Om onredelijk te zijn hoef je echt geen autist te zijn, dat kan iedereen overkomen.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 27 apr 2016 13:32

Rustig! Rustig!
Het is altijd toegestaan om gewoon niet te reageren als iemand een beetje buitenproportioneel reageert...

(Ernie was me voor maar omdat ik mezelf zo graag hoor: )

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6031
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 27 apr 2016 15:40

Ernie C. schreef:Nou nou nou, hij is blijkbaar gewoon erg fan van schijfremmen. Hetzelfde gedrag zie je ook bij gelovigen en fans van "sterren". Om onredelijk te zijn hoef je echt geen autist te zijn, dat kan iedereen overkomen.
Gezien zijn fanatisme om zijn gelijk te krijgen denk ik eerder aan een 'handelaar' die ergens goedkoop een partij schijfremmen o.i.d. voor de racefiets heeft opgekocht om deze aan de man te brengen en ziet nu wegens het besluit van de UCI zijn handeltje instorten met alle gevolgen van dien. :mrgreen:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Plaats reactie