Sta me toe dit te verkiezen boven een test van een website/magazine/... die de volgende keer weer een testfiets wil krijgen en dus een weinig kritische review plaatst. Of ze willen dat de fabrikant nog eens een gesponsord artikel besteldEdwin schreef: ↑07 dec 2024 17:09 Fietsers die een review van hun eigen fiets maken zijn vaak juist heel biased. De meeste mensen hebben veel moeite om toe te geven dat ze misschien wel een verkeerde keuze hebben gemaakt. Als jij net een klein vermogen aan een nieuwe racer hebt uitgegeven ben je al snel geneigd vooral naar de goede dingen te wijzen en uit te leggen waarom je juist die fiets wel hebt aangeschaft.
Artikels van fietsen die de 10.000 euro voorbij gaan waar dan enkel staat 'Het kost natuurlijk wel wat, maar je krijgt er dan ook veel voor terug' doen mij steeds breder glimlachen.
Ook op Instgram heb ik best veel contact met andere fietsers. Velen erkennen echt wel de zwaktes van hun fietsen.
Als iemand mijn mening vraagt, geef ik ook duidelijk aan wat ik goed en wat ik minder vind.
En alhoewel vooral dure fietsen aan bod komen online of in tijdschriften, kopen veel mensen nog steeds fietsen die geen klein vermogen kosten. En dan neem je de minpuntjes erbij. (Al kan je 3000 euro voor een fiets soms ook al een klein vermogen noemen)
edit: voor wie reviews zoekt van een fiets die hij/zij op het oog heeft, check eens de Facebook groepen. Daar hoor je echt wel de pro's en contra's.