Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Magazine een grote teleurstelling...

koeroeur
Forum-lid

Gebruikersavatar koeroeur 07 dec 2024 17:42

Edwin schreef: 07 dec 2024 17:09 Fietsers die een review van hun eigen fiets maken zijn vaak juist heel biased. De meeste mensen hebben veel moeite om toe te geven dat ze misschien wel een verkeerde keuze hebben gemaakt. Als jij net een klein vermogen aan een nieuwe racer hebt uitgegeven ben je al snel geneigd vooral naar de goede dingen te wijzen en uit te leggen waarom je juist die fiets wel hebt aangeschaft.
Sta me toe dit te verkiezen boven een test van een website/magazine/... die de volgende keer weer een testfiets wil krijgen en dus een weinig kritische review plaatst. Of ze willen dat de fabrikant nog eens een gesponsord artikel besteld ;)

Artikels van fietsen die de 10.000 euro voorbij gaan waar dan enkel staat 'Het kost natuurlijk wel wat, maar je krijgt er dan ook veel voor terug' doen mij steeds breder glimlachen. :D

Ook op Instgram heb ik best veel contact met andere fietsers. Velen erkennen echt wel de zwaktes van hun fietsen.
Als iemand mijn mening vraagt, geef ik ook duidelijk aan wat ik goed en wat ik minder vind.
En alhoewel vooral dure fietsen aan bod komen online of in tijdschriften, kopen veel mensen nog steeds fietsen die geen klein vermogen kosten. En dan neem je de minpuntjes erbij. (Al kan je 3000 euro voor een fiets soms ook al een klein vermogen noemen)

edit: voor wie reviews zoekt van een fiets die hij/zij op het oog heeft, check eens de Facebook groepen. Daar hoor je echt wel de pro's en contra's.
2021 Superior X-Road
2023 Atom6 Grava Fast
2024 Orbea Orca

Instagram: @koeroeur

Edwin
Admin

Gebruikersavatar Edwin 07 dec 2024 17:57

Facebook groepen zijn idd vaak top! Ik heb zelf een SystemSix en een Rowtag, voor beide fietsen zijn er groepen waar alles in te vinden valt. Dingen waarvan je soms niet eens wist dat je het wilde weten :D
Afbeelding | Afbeelding

pino
Forum-lid HC

pino 07 dec 2024 19:06

Edwin schreef: 07 dec 2024 17:09 Fietsers die een review van hun eigen fiets maken zijn vaak juist heel biased. De meeste mensen hebben veel moeite om toe te geven dat ze misschien wel een verkeerde keuze hebben gemaakt. Als jij net een klein vermogen aan een nieuwe racer hebt uitgegeven ben je al snel geneigd vooral naar de goede dingen te wijzen en uit te leggen waarom je juist die fiets wel hebt aangeschaft.
Helemaal eens. Ik heb heel veel "test-events" gedaan voor een groter fietsmerk. De meeste deelnemers zijn al vooraf overtuigd van de superioriteit van "hun" merk. Of hebben hun mening vooraf al helemaal klaar. Om fietsen goed te kunnen vergelijken is het eigenlijk nodig ze op de mm gelijk af te stellen. Veelal weten de fietsers hun zithoogte al niet binnen 4 cm in te schatten. Of in hun gewone kleren na een 5 minuten testritje overtuigd zijn dat de nieuwe fiets "veel stijver" is.

Het was pas leuk als mensen overtuigd waren dat de nieuwste hardtail hun ideale fiets zou zijn en ze na een paar testritten hun zinnen op een dikke trailbike hebben gezet.
Niet zijken maar reiden !

fietsvriend
Forum-lid

fietsvriend 07 dec 2024 21:45

Volgens mij heeft Edwin zeer uitgebreid uitgelegd hoe ze bij Fiets werken. Paar pagina’s terug, check het vooral. En hou dan eens op met al die posts die suggereren dat Fiets merken ‘te vriend’ moet houden omdat ze anders geen fietsen meer krijgen. Je mag het blad inhoudelijk niet pruimen, steeds maar weer twijfelen aan de integriteit gaat mij vervelen. Ga dan lekker tests op Facebook lezen in plaats van hier te reageren.
Michiel

koeroeur
Forum-lid

Gebruikersavatar koeroeur 08 dec 2024 12:04

fietsvriend schreef: 07 dec 2024 21:45 Volgens mij heeft Edwin zeer uitgebreid uitgelegd hoe ze bij Fiets werken. Paar pagina’s terug, check het vooral. En hou dan eens op met al die posts die suggereren dat Fiets merken ‘te vriend’ moet houden omdat ze anders geen fietsen meer krijgen. Je mag het blad inhoudelijk niet pruimen, steeds maar weer twijfelen aan de integriteit gaat mij vervelen. Ga dan lekker tests op Facebook lezen in plaats van hier te reageren.
Weg met kritische opmerkingen!! :mrgreen: :mrgreen: Da's makkelijk natuurlijk.
Ofwel ben je naïef ofwel wil je het gewoon niet weten.
Denk je dat Canyon (om maar een naam te noemen) nog veel gesponsorde artikels zal bestellen als de fietsen negatief beoordeeld worden?

Ik ben daar niet boos over, maar het is een realiteit.
Ik leer veel meer over fietsen door met eigenaars te praten en gerichte vragen te stellen. Ik merk echt niet dat iemand geen enkel negatief punt heeft over z'n fiets.

Nogmaals, ik vind FIETS fijn om lezen.
2021 Superior X-Road
2023 Atom6 Grava Fast
2024 Orbea Orca

Instagram: @koeroeur

derxx
Forum-lid

derxx 08 dec 2024 13:06

Dergelijke magazines zijn voor mij meer een grote reclame folder, met alle nieuwtjes lekker compact bij elkaar die je makkelijk op de wc kunt lezen :) Voor reviews is het imho beter om veel bronnen te lezen / kijken, van daaruit een shortlist maken van de dingen die jij belangrijk vindt, en dan persoonlijk te testen wat voo jou het beste voelt. Kost wat tijd, maar ik vind het vooronderzoek eigenlijk het leukste gedeelte van een aankoop.
Afbeelding

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 10 dec 2024 08:46

Het is ook de tijd. Hoe leuk was het vroeger om einde van de week naar de top 40 te luisteren of naar de platenzaak voor de nieuwste muziek.
Nu klik je gewoon wat aan in je favoriete muziek app. Handig, zeker, maar een bepaalde fun is eraf.

Ik vind het knap dat het blad Fiets uberhaupt nog bestaat.

Ik heb jaren Fiets en Autovisie gehad. Maar nu ik kijk alles op YT of lees het op diverse sites.
Best jammer, want lekker met een boekje en een CD op de bank had wel zijn charmes.

En de actieve forum gebruikers weten vaak net zoveel als het blad en dan lees je weinig nieuws. Een blad voor ons zeikerds, lees puristen, maken is natuurlijk niet te doen. Ik lees ook wel eens audio reviews als er een wereld met puristen is, dan is die het wel. Dat zijn vaak reviews of testen van pagina,s over een product waar 2% aan gewijzigd is.

Op autovisie kwam ook vaak commentaar dat ze goedkopere auto,s moeten testen. Maar wat interesseert mij een test van een Opel Corsa nou.
Dat interesseert 1% iets. Een test met een Porsche of Ferrari interesseert 90%, want dat is leuk om te lezen. Dat ik het geld niet heb is wat anders.

Ik kan nog een ander voorbeeld geven maar dat doe ik niet :lol:

Plaats reactie