Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Swett Cycles

alliance_0
Forum-lid

Gebruikersavatar alliance_0 24 jan 2017 11:41

raven14 schreef:Het eerste gedeelte van Bascanvas zijn post was een mislukte 'quote' van een tekst van StefanJ op deze pagina:

http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... &p=1146675
Dus is hier weer duidelijk, dat verkeerd quoten (hetgeen veel forumleden hier doen, terwijl het zo makkelijk is) erg veel onduidelijkheid oproept.

Het uiteindelijke punt dat gemaakt moest worden, is dus dat niet alleen troep uit China kan breken, maar dat dat ook bij de grote merken kan gebeuren.

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 24 jan 2017 16:01

........zucht! :|
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Kiekeboe
Forum-lid

Gebruikersavatar Kiekeboe 24 jan 2017 16:32

:lol:

Harry Jacques
Forum-lid

Harry Jacques 29 mei 2019 22:51

Al lang geen actie op dit onderdeel van het forum. Jammer in mijn ogen, want ik vind het een mooi merk dat met veel passie persoonlijke en bijzondere fietsen, echt custom, maakt. Hier een actueel verhaal over de man achter het merk, een echte liefhebber....https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A ... lAtfN0cdIU

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 30 mei 2019 18:38

Wat het ook zijn, bijzondere fietsen zijn het zeker niet.
Hij verkocht er tot nu toe 1 per week en aarzelt of tie dat uit wil gaan bouwen naar 2 per week....da's nou wel weer interessant, want het bestaat dus nog steeds...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

roelw
Forum-lid

roelw 30 mei 2019 18:50

In ieder artikel over Swett, of het nu in Fiets is of de link die hierboven gedeeld werd of ergens anders, wordt er in een adem over de man achter Swett, PPZ, aangehaald. en vaak gaat het meer over PPZ dan over Swett zelf.
Zelfs de fietsen zijn vernoemd naar de plaatsen waar PPZ graag of regelmatig naar toe rijdt, het merk is naar hem vernoemd, in het artikel van Leon Van Bon wordt uitgebreid over PPZ en zijn hele carriere uitgewijd,....
Dan denk ik altijd: 'Who cares'? Ik krijg soms de indruk dat Swett en de aandacht er rond voornamelijk een manier zijn om het ego van PPZ te strelen.

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 30 mei 2019 19:32

@Roelw die indruk krijg ik nu niet van PPZ, het is gewoon een ondernemer die een bepaald concept in de markt wilt zetten, of je of andere dat ‘uniek’ vinden moet iedereen zelf weten....

Ik vind het wel moedig want de concurrentie is hoog en je te onderscheiden is heel moeilijk, persoonlijk denk ik dat de no-name frame’s een probleem is, het personaliseren met mooi lakwerk is zeker een markt voor. Probleem bij een niet no-name frame is dat het gelijk veel kostbaarder wordt en de gemiddelde NL’er dan snel grijpt na een goedkopere oplossing....
YFood !!!

Harry Jacques
Forum-lid

Harry Jacques 30 mei 2019 21:45

Op de beurs in utecht begin maart heb ik van swett gehoord dat hun frames, ik dacht in ieder geval 2 van de 4 modellen, afkomstig zijn van een een ander erg bekend europees merk. De naam ervan zal ppz je ongetwijfeld zelf willen geven. Het zijn dus absoluut niet de goedkoopste chineese open mouldjes. Daarnaast is naast iedere gewenst kleur(encombinatie) en design, ook elke afmontage mogelijk. Ik vind dat er veuls te negatief wordt gedaan in de eerdere berichten ove swett. Er zijn meer merken die dezelfde frames gebruiken (en dan bedoel ik niet fons en part, hoewel ik ook voor die ondernemer bewondering heb - itt velen anderen op het forum-).

tom de groot
Forum-lid

tom de groot 30 mei 2019 22:04

Lijkt mij gewoon Ridley dat Europese merk waar je het over hebt. Is zeker niet de enige die het daar vandaan haalt.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 30 mei 2019 23:07

Ik zie er geen Ridley bijstaan. Het kan zijn dat sommige merken dezelfde open molds gebruiken maar dit zijn zeker geen ontwerpen van bekende Europese merken. Of het is ergens verkeerd begrepen door iemand, of we hebben hier Jos 2.0 te pakken...

Overigens wel vreemd om bewondering te hebben voor iemand die zijn waar aantoonbaar met leugens aan de vrouw probeert te brengen en aan alle waarschijnlijkheid grenzend, degene die die leugens aan het licht brengt d.m.v. bedreiging het zwijgen op heeft gelegd. Maar dat is een ander topic.
Campagnolo Ultra Dork

Harry Jacques
Forum-lid

Harry Jacques 30 mei 2019 23:25

Ernie C. schreef: 30 mei 2019 23:07
Overigens wel vreemd om bewondering te hebben voor iemand die zijn waar aantoonbaar met leugens aan de vrouw probeert te brengen en aan alle waarschijnlijkheid grenzend, degene die die leugens aan het licht brengt d.m.v. bedreiging het zwijgen op heeft gelegd. Maar dat is een ander topic.
Ai, is nieuw voor me, ik ben gestopt het fonsforum te lezen...

velopierre
Forum-lid

velopierre 31 mei 2019 08:03

Gaat lekker al 33 pagina’s een ondernemer bashen. Ik heb op de website niets gelezen wat niet zou kunnen kloppen. En marketing blabla hebben alle merken.
Ik heb hier nog geen enkele gebruikerservaring kunnen lezen alleen maar allerlei aannames.

Plaats reactie