Apex
Dank je Hotrod!
ha ha ha gestreept lintje is not done ? Wat zou jij adviseren als het egaal moet zijn? Toch niet nog meer zwart he?
Gek van de weg, de MTB en het gravel
Rood is ook egaal maar veel minder druk dan dit en mits in de juiste RAL kleur een goede keuze. Maar ik zou zwart nemen en geen spons spul (slechts mijn mening)
Hoe bevallen die Quasar wielen??
Zit er nog een beetje ratel in hun naven?
Denk er sterk over na om voor apex te kiezen als volgende fiets
Zit er nog een beetje ratel in hun naven?
Denk er sterk over na om voor apex te kiezen als volgende fiets
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc
Wielen bevallen prima. Ik rijd er mee sinds april 2014 en geen enkel gebrek aan gehad. De wielen zijn stijf en bollen goed. Ik heb er wel 25mm banden op lagere druk in gestoken in combinatie met deze behoorlijke stijve fiets. De wielen geven een fijn "suizend" geluid, ondanks de geringe hoogte (40mm). De ratel is aanwezig, maar niet overdreven hard. Ik vind de prijs kwaliteit verhouding prima in orde. Ik meen dat de set inmiddels rond de 950 euro kost.
Gek van de weg, de MTB en het gravel
- Japierossi
- Forum-lid
Hier toch mindere ervaringen met de Quasar wielen (en service van de leverancier)..... QS6 full carbon. Remvlakken stonden op sommige plekken wijd waardoor de remmen pulseerden. Heel irritant. Ook zaten de lagers vast na 2 zomers (enkel mooi weer gebruik).
Deze week heb ik een Apex Aerodyne meegekregen om mee te spelen. Vandaag de eerste rit gereden en het voelde direct vertrouwd aan. Mijn eigen fiets is een Gilbertson Allure die een vergelijkbare geometrie heeft. Nu maar eens nadenken over de uitvoering zoals ik hem wil hebben. Groep, spuitschema, schijf of velgremmen, wielen...
Vrij vertaald schokkend remmen bedoel je toch?Japierossi schreef: ↑18 okt 2017 10:14 Hier toch mindere ervaringen met de Quasar wielen (en service van de leverancier)..... QS6 full carbon. Remvlakken stonden op sommige plekken wijd waardoor de remmen pulseerden. Heel irritant. Ook zaten de lagers vast na 2 zomers (enkel mooi weer gebruik).
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
-
- Forum-lid HC
Had hem ook zien staan echter direct mount remmen onder de bracketpot zou voor mij een no go zijn (vuilvangers en niet handig af te stellen). Zou met discs wel een goede slechtweerfiets zijn.heeft. Nu maar eens nadenken over de uitvoering zoals ik hem wil hebben. Groep, spuitschema, schijf of velgremmen, wielen...
Die bezwaren gaf ik ook al bij Gijs aan, maar hij vertelde dat het niet meer of minder vuil aantrekt dan wanneer de rem op de gebruikelijke positie is bevestigd. Het praktische bezwaar blijft naar mijn mening wel bestaan. Mijn voorkeur gaat uit naar de schijfremmen, helaas wel ten koste van het gewicht. Onder de 7 kg zit er denk ik niet meer in.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Voor een aerofiets vind ik hem best fraai.
Alleen die remmen is echt dom en achterhaald.
Alleen die remmen is echt dom en achterhaald.
Less is bore