Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldrijden 2020-2021

TL@
Forum-lid HC

Gebruikersavatar TL@ 30 jan 2021 16:50

Heel erg mooie koers vanmiddag, mooie winnares ook. 100% verdiend.
Hopelijk is het morgen ook zo spannend.
Afbeelding

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 30 jan 2021 18:06

Ik heb mij prima vermaakt bij beide wedstrijden, Niet omdat NL het goed deed maar het was beide meer dan de moeite waard.
Als fotoliefhebber wel een paar keer de lippen van m'n bek zitten bijten. Daar had je toch wel met een lang 2.8 lensje willen staan ;)
Dik jack aan, muts op en kaplaarzen aan en twee cams mee............

Morgen komt m'n schoonvader hier koers kijken (en sushi eten). Samen koers kijken is heerlijk. Zeker met dit soort beelden en hopelijk wordt het net zo de moeite als vandaag.
Wie er wint boeit mij niet, Die Hongaarse dame schat ik hoog in en ik denk dat Wout het ook net wat beter op dit parcours gaat doen dan Mathieu.
Ik heb geen last van nationale gevoelens. Doe maar gewoon mooie koers waar het zo lang mogelijk duurt voor we een winnaar hebben,
Een revanche sprint van de RVV zou helemaal top zijn!
#zinin

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 30 jan 2021 18:12

Zag een tweet voorbijkomt, " Als we het NK niet mogen rijden in Nederland dan rijden we het toch even in België"
Wel fantastisch mooie koers gezien, zowel bij de U23 als bij de dames.
I know myself like no one else
Nothing to defend

hayes

hayes 30 jan 2021 18:16

Twee mooie koersen inderdaad.
IK ben geen fan van Brand, maar het is verdiend. Ik hoopte dat Worst voor een stunt ging zorgen en het was bijna van dattum... Jammer. Maar verdiend.

Morgen toch hopelijk 1x Belgisch goud ;)
Als ik het parcours vandaag zag, was het een parcours voor Wout. Maar morgen is weer een andere dag.

Als Matthieu geen Wk wordt, dan rijdt hij weer in z'n ploegentrui want er is geen NK geweest?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 30 jan 2021 18:42

Ik ben dan weer wel fan van Brand. Een werkpaard met een ijzeren kop die in de schaduw van Van Vleuten en Vd Breggen gewoon een schitterend palmares bij elkaar heeft getrapt.
Dit is echt we de kroon op haar carrière.
Less is bore

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 30 jan 2021 19:20

Mooie wedstrijd, mooi parcours, mooi podium. Alleen jammer dat Worst in de laatste ronde valt, dat was toch wel een beetje een anticlimax. (begrijp niet goed dat ze daar buitenkant bocht neemt).
Wel mooi dat de beste renster van het seizoen ook wereldkampioen wordt.

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 30 jan 2021 20:09

Onder 23 was ook een mooie strijd, Ryan vd Kamp die afstopwerk doet voor Pim Ronhaar.
Kamp maakte net teveel foutjes op de beslissende momenten om zijn wereldtitel te prolongeren.
Mooie strijd bij de dames met een terechte winnaar, Lucinda was het meest constant het gehele seizoen in alle klassementen!

Eerste 5 medailles zijn binnen, morgen nog een stuk of drie en ik ben tevreden!
Gerben de Knegt ook... ;)

jappiex
Forum-lid

jappiex 30 jan 2021 21:49

Het is te hopen dat Worst dit nog een keer recht gaat zetten. Ze ziet er wat schattiger uit dan Brand, maar die ijzeren kop zit ook op Worst. Fenomenaal hoe zei zich terug in de wedstrijd knokte. Haar zandstroken waren super. Brand heeft het zeker verdiend, zeker na dit seizoen. Mooie wedstrijd.

ottorongo
Forum-lid

ottorongo 30 jan 2021 23:23

Ik heb toch te doen met Worst hoor, na zo een slecht seizoen zulke sterke wedstrijd rijden had niemand verwacht en om dan op die manier alle kansen op een zege te zien verloren gaan, ja dat doet me wat. Ik vind persoonlijk dat zij de beste renster in de koers was na al valpartijen en telkens toch weer komen aansluiten, zeer sterk en dat dan zo iemand niet wint daar heb ik wel moeilijk mee. Of ze eventueel de sprint zou hebben kunnen winnen blijft natuurlijk wel een groot vraagteken, indien niet zou ze op haar waarde verslagen zijn.
Brand heeft de zege ook wel dik verdiend, ze heeft zeer weinig fouten gemaakt, goed loopwerk (Worst trouwens ook) goede zandpassages en de beste over het hele seizoen.Ze was trouwens mijn favoriete op dit parcours (al voor de wedstrijd).

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 31 jan 2021 00:11

Worst was een gedegen concurrent geweest maar vallen en pech hoort nu eenmaal bij veldrijden. Prachtig parcours trouwens en mooie beelden. Weer eens iets anders dan modder. Schelpenzand noemde iemand het vandaag. Soort beachrace dus ;)

Benieuwd naar morgen! Ik zou met dit parcours niet zomaar even gokken op de gedoodverfde kandidaten....
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

ottorongo
Forum-lid

ottorongo 31 jan 2021 01:03

Toch wel één van de twee, zonder concurrentie.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 31 jan 2021 13:23

Dat denk ik ook. misschien in de eerste paar ronden nog 1 of twee mee, maar niet tot het eind.
Tenzij ze beide een slechte dag hebben, maar dat denk ik niet.

Het is zo'n power parcours, ik denk dat het echt 50/50 is.
Maargoed een outsider erbij is ook leuk, want feitelijk is iedereen buiten deze twee een outsider.

Plaats reactie