Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het grote Tour 2010 Topic!

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 07 jul 2010 12:42

Amclassic-fan schreef:Je ik heb inderdaad de NOS gezien, dat komt omdat ik via een satelliet de laatste dagen aan 't kijken ben. Daardoor kan ik geen Nederlandse Eurosport of Sporza zien.

Nog een andere grote misser op de streep was dat ze niet door hadden dat er wat mis was met 't achterwiel van Contador en dat hij daarom gelost werd.

ai
helaas voor jou ben je dan overgeleverd aan Ducrot

jorisb
Forum-lid

jorisb 07 jul 2010 12:51

Volgens Cyclingnews heeft COntador gezegd dat hij een gesbroken spaak had in zijn voorwiel gedurende de laatste 30 km en dat ij daardoor wat tijd verloor op het einde, maar dat snap ik niet helemaal. Hij leek toch duidelijk naar zijn achterwiel te kijken, maar daar heb ik nog helemaal niets over kunnen vinden wat er nu aan de hand was.

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 07 jul 2010 13:15

Jorisb schreef:Volgens Cyclingnews heeft COntador gezegd dat hij een gesbroken spaak had in zijn voorwiel gedurende de laatste 30 km en dat ij daardoor wat tijd verloor op het einde, maar dat snap ik niet helemaal. Hij leek toch duidelijk naar zijn achterwiel te kijken, maar daar heb ik nog helemaal niets over kunnen vinden wat er nu aan de hand was.

hmm, ja, dacht toch ook dat het zijn achterwiel was
bovendien, met 1 gebroken spaak voor, maar wel zo dat je blijkbaar nog kan fietsen, loop je toch geen achterstand op?

franks14
Forum-lid

franks14 07 jul 2010 13:18

MrT schreef:
Jorisb schreef:Volgens Cyclingnews heeft COntador gezegd dat hij een gesbroken spaak had in zijn voorwiel gedurende de laatste 30 km en dat ij daardoor wat tijd verloor op het einde, maar dat snap ik niet helemaal. Hij leek toch duidelijk naar zijn achterwiel te kijken, maar daar heb ik nog helemaal niets over kunnen vinden wat er nu aan de hand was.

hmm, ja, dacht toch ook dat het zijn achterwiel was
bovendien, met 1 gebroken spaak voor, maar wel zo dat je blijkbaar nog kan fietsen, loop je toch geen achterstand op?

Op sporza:
"Ik ben gelukkig dat ik de schade heb kunnen beperken", zei Contador. "In de laatste 30 km had ik problemen met mijn achterwiel en kon ik niet op de trappers staan. Ik had meer tijd verloren als ik een andere fiets had genomen."

nummer14
Forum-lid

nummer14 07 jul 2010 13:19

DC schreef:

Ik vind hem wel mooi!
De kleurstelling doet me denken aan zo'n pak met twee kleuren vla. Ik erger me er geel-en-groen aan ;)

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 07 jul 2010 13:24

Lees net op http://www.albertocontadornotebook.info:
Alberto Contador got a great result today in the pavé stage, where only Andy Schleck and Cadel Evans managed to take time on him due to a breakdown of the rear wheel, among other things. The malfunction caused him to ride the final 30 kilometers with the rear brake rubbing, which interfered with his ability to keep pace with his group in the final kilometer. In spite of everything, Alberto said that his result was “something to be happy about,” referring to the advantage that he gained over the rest of the leaders.
Dus klaarblijkelijk was het wiel zo stuk dat de velg het tegen de rem aanliep.

Wel mooie etappe gisteren. Evans, Andy Schleck maar ook Contador en Menchov zaten er super bij. Veel strijd gezien en een "eenvoudige" overwinning voor Hushovd. Ik had het persoonlijk Hesjedahl wel gegund.

Amstrong baalde gigantisch van het tijdverlies door zijn lekke band. Maar zo is de koers. Gesink heeft deze etappe iig ook overleefd!
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 07 jul 2010 14:01

wat denken we van vandaag?
wordt het een massasprint?
ik denk zelf van wel, gecombineerd met een hoog gemiddelde voor de etappe
maar ja, de keren dat ik het goed heb... ;-)

frenkie
Forum-lid

frenkie 07 jul 2010 14:06

lijkt me inderdaad ideaal voor massasprint.
Hetzelfde gledt waarschijnlijk voor donderdag en vrijdag
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift

madhill
Forum-lid

madhill 07 jul 2010 18:10

Pffff ik kan er niet meer naar luisteren. Dat gezeik van Ducrot over de machanismen die hij overal in ziet. Mijn mechanisme schakelt over naar Sporza.
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 jul 2010 18:14

Ik luister maar naar de Duitse Eurosport nu ;)

Voor de geinteresseerde:
http://www.srmlive.de/Data/Telemetry.html

Alleen Grabsch heeft een hartslag signaal. Je ziet duidelijk dat ze iets harder zijn gaan rijden, want z'n hartslag is van 90-105 nu meer richting de 120 gegaan.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

madhill
Forum-lid

madhill 07 jul 2010 18:17

Das wel leuk om te volgen ja
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra

jeroenkuiper
Forum-lid

Gebruikersavatar jeroenkuiper 07 jul 2010 19:36

mooi!!!

spannende massasprint, wel leuk om via die site hierboven mee te rijden, tijdens einde was ie alleen de route beetje kwijt

mooi voor petacchi :)
Afbeelding

Plaats reactie