Praatprogramma’s rond de Tour
-
- Forum-lid
Bij mij ook, maar ik kijk nooit VLV, wegens te braaf, oninteressant, en KvN. Of is dat allemaal hetzelfde?
- razenderoeland
- Forum-lid
Helaas beschikt m'n huidige TV niet over teletekst meer. Dat is voor mij dus geen optie.
Hoe sterk is de eenzame fietser...
- Enzzo
- Forum-lid HC
Het was inderdaad westvlaams en “dur verstudde hin klut’n van”
D’n Yves zelf is trouwens ook niet altijd goed te verstaan, of toch niet voor mensen die niet een beetje thuis zijn in het westvlaams. Ik kan het goed volgen maar zelfs veel Vlamingen hebben er moeite mee hoor.
D’n Yves zelf is trouwens ook niet altijd goed te verstaan, of toch niet voor mensen die niet een beetje thuis zijn in het westvlaams. Ik kan het goed volgen maar zelfs veel Vlamingen hebben er moeite mee hoor.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Wel bijzonder (asociaal) eigenlijk...ik blijf als Fries toch ook niet stug Fries spreken als ik wordt uitgenodigd op de Nederlandse televisie.Enzzo schreef: ↑21 jul 2023 14:43 Het was inderdaad westvlaams en “dur verstudde hin klut’n van”
+1SiO2 schreef: ↑21 jul 2023 14:45Wel bijzonder (asociaal) eigenlijk...ik blijf als Fries toch ook niet stug Fries spreken als ik wordt uitgenodigd op de Nederlandse televisie.Enzzo schreef: ↑21 jul 2023 14:43 Het was inderdaad westvlaams en “dur verstudde hin klut’n van”
Doch it gewoan!SiO2 schreef: ↑21 jul 2023 14:45Wel bijzonder (asociaal) eigenlijk...ik blijf als Fries toch ook niet stug Fries spreken als ik wordt uitgenodigd op de Nederlandse televisie.Enzzo schreef: ↑21 jul 2023 14:43 Het was inderdaad westvlaams en “dur verstudde hin klut’n van”
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
- Enzzo
- Forum-lid HC
Tja wat zal ik zeggen… een typisch Nederlandse reactie weer? Je kijkt toch naar een Vlaamse zender -ergo, een ander land- en dan moet het toch maar verstaanbaar zijn voor iemand van boven de grote rivierenJans schreef: ↑21 jul 2023 14:46+1SiO2 schreef: ↑21 jul 2023 14:45Wel bijzonder (asociaal) eigenlijk...ik blijf als Fries toch ook niet stug Fries spreken als ik wordt uitgenodigd op de Nederlandse televisie.Enzzo schreef: ↑21 jul 2023 14:43 Het was inderdaad westvlaams en “dur verstudde hin klut’n van”
En je kunt argumenteren dat men in Vlaanderen Nederlands spreekt maar die vlieger gaat niet op hoor: men spreekt Vlaams en het land België heeft maarliefst 4 taalgebieden.
Ik ga ook niet klagen als ik in Spanje een Catalaanse zender opzet en er niets van versta! En ik ga al zeker niet klagen dat ze een sterk Spaans accent hebben!
Hoho, je begrijpt me verkeerd. Ik bedoel niet dat het een probleem is dat ik het niet kan verstaan, maar Lugosi geeft aan dat de meeste Vlamingen het ook niet verstaan! Dus een Vlaming kijkt naar een Vlaamse zender, maar verstaat één van de gasten niet omdat deze in dialect spreekt.Enzzo schreef: ↑21 jul 2023 15:22Tja wat zal ik zeggen… een typisch Nederlandse reactie weer? Je kijkt toch naar een Vlaamse zender -ergo, een ander land- en dan moet het toch maar verstaanbaar zijn voor iemand van boven de grote rivieren
En je kunt argumenteren dat men in Vlaanderen Nederlands spreekt maar die vlieger gaat niet op hoor: men spreekt Vlaams en het land België heeft maarliefst 4 taalgebieden.
Ik ga ook niet klagen als ik in Spanje een Catalaanse zender opzet en er niets van versta! En ik ga al zeker niet klagen dat ze een sterk Spaans accent hebben!
- Enzzo
- Forum-lid HC
Nee het was ook niet richting jou bedoeld hoor!! Meer richting Nederlanders die in Friesland en in Frankrijk wonen
Maar even serieus; zo sterk was het dialect nu ook weer niet dat de gemiddelde Vlamingen het niet gingen verstaan hè. Dat de gemiddelde Nederlander het niet kan volgen dat geloof ik wel. Maar om dat asociaal te noemen gaat me wat ver.
Maar even serieus; zo sterk was het dialect nu ook weer niet dat de gemiddelde Vlamingen het niet gingen verstaan hè. Dat de gemiddelde Nederlander het niet kan volgen dat geloof ik wel. Maar om dat asociaal te noemen gaat me wat ver.
Ik reageerde op het feit dat Lugosi (volgens mij een Vlaming) aangaf dat de gemiddelde Vlaming ook moeite heeft met het West-Vlaamse dialect. Als dat dialect zo afwijkt van de standaardtaal dan begrijp ik niet waarom je in dat dialect blijft spreken op de Vlaamse televisie, aangezien je dan weet dat een groot deel van de kijkers je niet verstaat.Enzzo schreef: ↑21 jul 2023 15:42 Nee het was ook niet richting jou bedoeld hoor!! Meer richting Nederlanders die in Friesland en in Frankrijk wonen
- Enzzo
- Forum-lid HC
Normaalgezien ondertitelen ze dat op de Vrt/Canvas ook wel. Maar bij live tv is dat wellicht wat lastig.
En wie de uitzending met Tom Waes heeft gezien; plat Antwerps is ook niet altijd goed te volgen hoor
En wie de uitzending met Tom Waes heeft gezien; plat Antwerps is ook niet altijd goed te volgen hoor