Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

tomkolkman
Forum-lid
Berichten: 1212
Lid geworden op: 28 feb 2007 12:24

tomkolkman 31 jan 2013 13:41

De remblokken worden zeker gewisseld! Nu ga ik de ksyriums gebruiken, ook in eventuele trainingswedstrijden. Pas als het zonnetje weer gaat schijnen de bontragers erin, en die blijven er dan met training ook wel inzitten. Wellicht is het beter de trainingswielen te omschrijven als 'slecht weer wielen'. Maar ik begrijp wat u bedoeld ;)

Foto's ook even op de nieuwe pagina

Trainingswielen
Afbeelding

Wedstrijdwielen
Afbeelding
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02

chaingang
Forum-lid
Berichten: 385
Lid geworden op: 22 jun 2006 23:28
Locatie: Wommelgem

chaingang 31 jan 2013 13:44

Ok. Dus slecht weer wielen. :D Mooie combi btw.
Nil volentibus arduum (Niets is moeilijk voor hen die willen)

Gebruikersavatar
Twiks
Forum-lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 06 jan 2012 14:37

Gebruikersavatar Twiks 31 jan 2013 16:49

Wat een geweldig mooie fiets!

epotheker
Forum-lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 23 feb 2009 15:15
Locatie: Lonneker

epotheker 31 jan 2013 17:17

" Als een boer niet kan zwemmen ligt het aan het water"....ergo, aan het materiaal kan het dit jaar niet liggen Tom...mooie fiets!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39567
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 31 jan 2013 17:37

Fraaie EVO!

Zo, mijn 2e handsje is ook gearriveerd. Nu als een speer dat frame uitrusten met spulletjes die er recht aan doen ipv deze brol ;)

Afbeelding

Zware C'dale stuur+pen en zadelpen--> WCS glanzend zwart
Zadel waarschijnlijk SLR, maar eerst dit nog eens uitproberen
Kettingbladen: Stronglight zwart 39-52
Mix Chorus&Record
Wielen: eurus+gp4000s
Gewicht zoals ie hier staat (+Keo's): 7.82kg (valt mij tegen trouwens)
Less is bore

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 31 jan 2013 17:50

Gaat mooi worden! Weeg je die Cannondale spullen eens? Ben wel benieuwd. Vroeger zaten daar juist opvallend lichte zaken bij (bijv de Fire stuurpen die ik op mijn CAAD4 heb). Gewicht vind ik niet onlogisch. Al die kleine beetjes tikken enorm aan, op elk onderdeel dat er nu op zit valt wel iets te winnen. Cannondale heeft trouwens ook een nieuwe expander+topcap, met een beetje geluk kun je daar al 50g verborgen gewicht winnen.

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 31 jan 2013 18:03

Supervet Tom! Zouden de stickers nog van de mooi-weer wielen willen, of zitten ze onder blanke lak?

tomkolkman
Forum-lid
Berichten: 1212
Lid geworden op: 28 feb 2007 12:24

tomkolkman 31 jan 2013 18:10

Bedankt voor de reacties,

Vandaag 1,5 uur op de Cannondale gefietst, hij heeft zijn doop dus gehad met het natte weer ;) Tot nu toe bevalt hij uitstekend, hij is stijf genoeg voor mij en het achtereind dempt op een bepaalde manier erg fijn de oneffenheden.

Frank, het gaat dit jaar inderdaad niet aan het materiaal en de begeleiding liggen, alles is goed geregeld. Nu nog flink trainen om tijdens de wedstrijden goed te presteren!

Daniel, mijn evo weegt ook zoiets met de ksyriums, had hem ook wel iets lichter verwacht.

Dickygiovanni, de stickers zouden eraf kunnen. Persoonlijk vind ik het wel mooi staan, tevens omdat de wielen misschien ook nog een keer in de Cervelo komen. Wellicht dat een photoshop mij anders doet laten denken.
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1171
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 31 jan 2013 18:41

Vrolijk ding Tom! Hopelijk wordt het snel mooi weer, kunnen we met ons nieuwe wagenpark toeren.
Waar haalt die fiets dat overgewicht vandaan? Maar geeft niet als jij wat extra mee omhoog moet nemen ;-)

Zou nog eens heroverwegen om de bontragers als wedstrijdwielen te gebruiken, 1 valpartij en het is dagdag...
~live fast, die young ~

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 31 jan 2013 18:54

tomkolkman schreef:Bedankt voor de reacties,

Vandaag 1,5 uur op de Cannondale gefietst, hij heeft zijn doop dus gehad met het natte weer ;) Tot nu toe bevalt hij uitstekend, hij is stijf genoeg voor mij en het achtereind dempt op een bepaalde manier erg fijn de oneffenheden.

Frank, het gaat dit jaar inderdaad niet aan het materiaal en de begeleiding liggen, alles is goed geregeld. Nu nog flink trainen om tijdens de wedstrijden goed te presteren!

Daniel, mijn evo weegt ook zoiets met de ksyriums, had hem ook wel iets lichter verwacht.

Dickygiovanni, de stickers zouden eraf kunnen. Persoonlijk vind ik het wel mooi staan, tevens omdat de wielen misschien ook nog een keer in de Cervelo komen. Wellicht dat een photoshop mij anders doet laten denken.
Is mooi geworden!

Het ging aardig tekeer vandaag, ik had hem nog even binnen gehouden.

Gewicht is niet zo belangrijk, voor jou zeker niet ;-) Maar je zou inderdaad wel wat minder verwachten.

Die stickers moet je gewoon laten zitten, zonde om er af te halen, misstaan niet.

tomkolkman
Forum-lid
Berichten: 1212
Lid geworden op: 28 feb 2007 12:24

tomkolkman 31 jan 2013 19:09

Dank dank,

Zit inderdaad nog wel te twijfelen over het wel of niet gebruiken van die wielen, met Bontragers weegt hij trouwens 7,3 kg. Ik denk dat het overgewicht van de wielen, zadelpen, stuurpen, stuur en crank komt, frame en groep zijn niet heel zwaar. Komen nog wel speedplay pedalen op, maar gewicht vind ik niet belangrijk tot het omhoog gaat ;)

Vandaag gelukkig 1 buitje gehad, pas tegen 3 uur op de fiets gestapt. Wel natte straat maar daar moet hij maar aan wennen. Trouwens ziet er weer als nieuw uit, ik gebruik Pedro's bike lust voor het frame en dan spoelt al het vuil er weer makkelijk vanaf.
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13470
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 31 jan 2013 19:13

Mij viel bij de eerste racer het gewicht ook echt tegen.

Als je een racer onder de 7 kg wil hebben moet je serieus spul pakken, dat houd in minimaal een top groep en liever geen dura ace, wielen onder de 1400 gram en stuur en stuurpen mogen ook niet meer dan 350 gram wegen, anders ben je uberhaupt kansloos ( om hem onder de 7 kg te krijgen). Of je moet echt een superlicht frame pakken, maar dat is een normale supersix evo ook niet, de voorvork is nogal zwaar.

Veel gewichten die je leest mag je met een korreltje zout nemen.

De c,dale in team kleuren is ook gaaf net als de zwart/witte van daniel, ik zou moeilijk kunnen kiezen........

Plaats reactie