Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
FranX78, ik heb het spuiten zelf gedaan. Uiteraard wel met een degelijke 2-komponenten lak. http://www.nonpaints.com/nl/ levert deze kwaliteitslak in spuitbussen.
Kost je ongeveer €35 aan huis geleverd. Wel al het spuitwerk in één keer doen, de spuitbus blijf eenmaal aangebroken maar een paar dagen goed. Daarna is de lak te dik. De decals zijn zilver van kleur en kosten €15 bij een lokale drukkerij.
Die bovenbuis in blauw vond ik iets te veel en heb ik dus weggelaten.
De kleur is RAL5015 mat omdat dit ook als snijfolie bestaat. Kan ik nog steeds een logo laten maken zonder kleurverschil.
Kost je ongeveer €35 aan huis geleverd. Wel al het spuitwerk in één keer doen, de spuitbus blijf eenmaal aangebroken maar een paar dagen goed. Daarna is de lak te dik. De decals zijn zilver van kleur en kosten €15 bij een lokale drukkerij.
Die bovenbuis in blauw vond ik iets te veel en heb ik dus weggelaten.
De kleur is RAL5015 mat omdat dit ook als snijfolie bestaat. Kan ik nog steeds een logo laten maken zonder kleurverschil.
Best ineens BSA nemen, ben je ook ineens van het gekraak vanaf.Danny1808 schreef:Veel van deze frames hebben de keuze bsa of bb30 welke bottembracket heb je nodig voor de bb30 om daar de 24mm shimano crancks te plaatsen? Of is dan de keuze bsa beter?
Hoe heb jij je kabels door je frame gehaald. ik had verwacht dat er iets van kabelliner in het frame zou zitten om de kabels te beschermen.Aeo schreef:Dankjj5 schreef: Ziet er al goed uit, Ik heb hetzelfde frame besteld bij Chris Wou hem vandaag eigenlijk opbouwen maar BB is nog niet binnen, minder goede ervaring met een webwinkel waar ik niet snel meer iets zal kopen.
Ga jij de bijgeleverde BB gebruiken? Ik heb die lagers even aangevoeld en toen maar gelijk een nieuw setje besteld. Geen zin om hele bende weer uitelkaar te moeten halen over 1000km. Vraag me ook af hoe ik die er in ga persen, lijkt zo op het eerste gezicht niet te passen alsin met de hand krijg je ze er niet eens een mm in.
Fiets is nu af, op het definitief zagen van de vorkbuis na en wat kleine veranderingen zoals hoogte van de shifters etc. Ik heb het bijgeleverde bracket wel geperst (bij de FM), maar in tegenstelling tot wat Chris me vertelde, past het niet lekker met een GXP crank. Ik had al zo m'n twijfels, maar ik hou speling en een kleine tik als de ketting op het grote blad ligt.
Dus op zoek naar een BBRight -> GXP oplossing. Optie #1 is een C-bear lager wat direct van BBRight naar GXP gaat, optie #2 een PF30 bracket monteren en een Wheels Mfg of Enduro adapter naar GXP. Mijn voorkeur gaat uit naar #1, maar die is wel aan de prijs...
Haha, dat was flink gepruts. Ik had inderdaad ook die liners verwacht, maar ze zaten er niet in. Als je met een 2.5mm inbus de grommets van het frame schroeft, kun je met een smal tangetje de kabel uit de buis vissen.jj5 schreef: Hoe heb jij je kabels door je frame gehaald. ik had verwacht dat er iets van kabelliner in het frame zou zitten om de kabels te beschermen.
De kabels voor de derailleurs gaan via de onderbuis onder het bracket weer het frame uit, als je de cable guide even losschroeft zie je aan de kant van de onderbuis een gleufje zitten waar de kabels door gaan. Beetje gepruts, maar als je eerst de kabels trekt voor je het bracket monteert kun je via het bracket nog de kabel een beetje bijsturen.
De achterderailleurkabel gaat via de cableguide onder het bracket via de chainstay naar achteren, de voorderailleurkabel gaat vanaf de cableguide recht omhoog door het kleine gaatje achter de zitbuis.
Mooi begin, we hebben zelfs bijna dezelfde setting qua schuttingjj5 schreef:
Morgen maar eens mee stoeien
Heb jij bij je voorrem trouwens dat ringetje voor montage kunnen gebruiken? Ik kreeg hem niet gemonteerd met.
Ik ben nog op zoek naar een langer busje voor de voorrem, ik kreeg het ook niet gemonteerd met het ringetje. Nu nog een nieuw bracket en het is "af".