Retro / oudere fietsen
-
- Forum-lid
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 06 feb 2012 15:56
Fraai geworden die Presto! De moeite waard deze in ere te houden.
Dat is inmiddels allemaal aangepast, op de foto zit er nog een 130 mm stuurpen op veel te lang voor mij, dit is nu 100 mm. Zadel is iets meer naar het midden verplaatst en de stuur stand en hoogte is ook aangepast. Deze foto’s zijn gemaakt voor ik er nog ook maar een meter mee gereden had.
Mooie fiets, en zeker de moeite waard om in stand te houden, veel plezier ervan! Ergens heb ik er nog wel spijt van dat ik mijn eerste fiets ooit verkocht heb. Maar ja, soms wordt het er alleen maar beter op, zoals met deze :
Een lang verhaal zit er wel achter deze Gazelle Champion Mondial AA uit 1980. Enkele jaren geleden al kocht ik een oud Gazelle AA frame (uit 1976) en een prachtige Dura Ace 1e generatie groepset, om er vervolgens afgelopen voorjaar/zomer achter te komen dat een 6-speed groep niet zo lekker in een 5-speed frame past. Dus kocht ik een ander frame, deze mooie wit-blauwe dus. De Dura Ace groep er op gemonteerd, samen met een hele zwik NOS onderdelen, zoals een SR zadelpen, stuur en stuurpen, een San Marco zadel, Rigida velgen, banden en zelfs old-skool stuurlint (dat in de loop van de jaren volledig aan elkaar gekleefd was, het monteren was een smerig maar dankbaar karwei) en dan is dit dus het eindresultaat. Jammer genoeg zal ik er zelf waarschijnlijk weinig van genieten, de ruimte is beperkt en ik heb bijna weer een ander project klaar, dus er moet ruimte gemaakt worden.
Een lang verhaal zit er wel achter deze Gazelle Champion Mondial AA uit 1980. Enkele jaren geleden al kocht ik een oud Gazelle AA frame (uit 1976) en een prachtige Dura Ace 1e generatie groepset, om er vervolgens afgelopen voorjaar/zomer achter te komen dat een 6-speed groep niet zo lekker in een 5-speed frame past. Dus kocht ik een ander frame, deze mooie wit-blauwe dus. De Dura Ace groep er op gemonteerd, samen met een hele zwik NOS onderdelen, zoals een SR zadelpen, stuur en stuurpen, een San Marco zadel, Rigida velgen, banden en zelfs old-skool stuurlint (dat in de loop van de jaren volledig aan elkaar gekleefd was, het monteren was een smerig maar dankbaar karwei) en dan is dit dus het eindresultaat. Jammer genoeg zal ik er zelf waarschijnlijk weinig van genieten, de ruimte is beperkt en ik heb bijna weer een ander project klaar, dus er moet ruimte gemaakt worden.
- Vieux chnoque
- Forum-lid
- Berichten: 613
- Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
- Locatie: STEYL
Ik heb al mijn fietsen bewaard, ze nemen weinig ruimte in en ik fiets er ook nog , op in plat Nederland zijn 10 versnellingen voldoende. Ik durf zelfs te stellen dat wat nu als beperkte keuze aangeboden wordt net zo beperkt isdus er moet ruimte gemaakt worden.
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Inderdaad zwart blijkt toch wel goed uit te pakken. En helaas moet ook ik de schuur delen met de rest van het gezin, tuingereedschap, tuinmeubilair en de bbq. Dat is de belangrijkste reden om nu maar een fiets weg te doen die ik eigenlijk wel wilde houden. Er staan al 2 Gazelles in, binnenkort komt er nog een derde bij, de enige andere optie was anders een grotere schuur bouwen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 19 nov 2018 09:41
Allen, kan iemand mij helpen en vertellen van welk type en jaar het volgende crankstel is? Ik kan het zelf helaas niet vinden op het internet. Op de crankarmen staat geen campagnolo logo. Op de kettingbladen staat wel aangegeven dat deze van campagnolo zijn. Alvast dank!
-
- Forum-lid
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 19 nov 2018 09:41
Bedankt!mackersv2.0 schreef: ↑19 nov 2018 10:41 2e generatie C-Record.
Het geprinte logo zal weggepoetst zijn.