Carbon clinchers uit China vragen
-
- Forum-lid
- Berichten: 254
- Lid geworden op: 06 okt 2017 12:52
Bedankt voor jullie reacties DS en Philippos!
Ben zelf al een tijd aan het twijfelen of ik een nieuwe wielset wil aanschaffen.
Mijn nieuwe fiets wil ik met schijven kijkend naar de toekomst, mijn huidige fiets wil ik niet weg doen.
Ik wil deze graag gebruiken icm een smarttrainer in de winter. Daarnaast als reservefiets.
De wielen zullen zeker gebruikt worden in de toekomst, alleen met het oog op een nieuwe fiets zijn nieuwe wielen wellicht niet geheel noodzakelijk.
Ik ga er nog een nachtje over slapen en meet alvast de ruimte tussen mijn remmen.
Thanks!
Ben zelf al een tijd aan het twijfelen of ik een nieuwe wielset wil aanschaffen.
Mijn nieuwe fiets wil ik met schijven kijkend naar de toekomst, mijn huidige fiets wil ik niet weg doen.
Ik wil deze graag gebruiken icm een smarttrainer in de winter. Daarnaast als reservefiets.
De wielen zullen zeker gebruikt worden in de toekomst, alleen met het oog op een nieuwe fiets zijn nieuwe wielen wellicht niet geheel noodzakelijk.
Ik ga er nog een nachtje over slapen en meet alvast de ruimte tussen mijn remmen.
Thanks!
- Desertstorm
- Forum-lid
- Berichten: 493
- Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
- Locatie: Gld
Dan is idd de vraag of je een upgrade wil, of gewoon een degelijke vervanging (type zonda's oid) en het overgebleven budget in de toekomstige fiets steekt.
Succes met de keuze!
Succes met de keuze!
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."
Ik heb de R55 velgen van LB met 25mm Vittoria Rubino Pro banden en dat past binnen mijn 105 remmen.Pitti Carabinieri schreef: ↑12 apr 2021 08:58 Beste forumleden,
Ik ben al een aantal jaar in het bezit van een mooie Giant tcr advanced 2 uit 2011 met velgrem.
Dit jaar was het plan een nieuwe fiets te kopen, maar met de huidige voorraden stel ik dit nog een jaartje uit. Mijn wielset, Mavic cosmic carbon met alu velgrand ook uit +/- 2011, is al aardig gesleten en het lijkt me een mooi zoethoudertje om deze te upgraden.
Na wat leeswerk ben ik gaan kijken op de site van lightbicycle en kom uit op de volgende wielset https://www.lightbicycle.com/U-shape-45 ... tible.html
Wielen zijn steeds breder geworden en ik ben benieuwd of deze smalste set van 25mm breed gaan passen in mijn oudere 105 remmen. Ik rijd met 25mm conti's en die passen er net doorheen als ik de remmen open zet.
Ben benieuwd of dit gaat werken voordat ik de wielset bestel.
Daarnaast ben ik benieuwd of Novatec of Bitex naven nog een verschil hebben. Ik wil niet de hoofdprijs betalen en geef liever volgend jaar wat extra aan een nieuwe fiets uit.
Alvast bedankt!
Banden zaten dacht ik op 26,7mm bij 5,5 bar (weet ik niet zeker).
-
- Forum-lid
- Berichten: 254
- Lid geworden op: 06 okt 2017 12:52
Uit periode 2011? Of een nieuwe 105 groep?
Zjoske heeft een R7000 groep. Die van jou zullen krapper zijn. Je kunt je remklauwen naar iets nieuws vervangen eventueel om meer ruimte te creëren (als alleen jouw remmen het probleem zijn en niet jouw frame). Zo komen er wel extra kosten bij.
Ook ik heb een vraag over wielen uit China.
Doordat mijn oude fiets betrokken is geraakt bij een aanrijding is mijn wielset (en fiets) kapot. Ik had een Spinergy Stealth PBO wielset (carbon, met alu remrand, 43mm hoog en 1.695 gram). De wielset beviel mij enorm, maar omdat ik van de verzekering niet genoeg terug krijg om fiets en wielen te vervangen zoals voorheen wil ik graag een goedkopere wielset. Fiets heeft meer prio en krijgt schijfremmen.
Nu zit ik dus te kijken voor een mooie / goede budget wielset. De volgende opties vind ik interessant:
- Chinese wielset via Martkplaats: ik heb aanbieders JV Wheels en Twan gezien welke al jaren wielen aanbieden. de kosten voor een carbon wielset (38 mm of 50 mm) kom rond de EUR 475.
- Chinese wielset via CSC: de kosten voor een cabron wielset (38 mm of 50 mm) kom rond de EUR 335, maar ik vermoed dat hier nog wel import fees bij komen.
- Ere explorator GC 45: gaat gewoon via online winkels in NL en kost EUR 389. Het is echter wel een alu set (45 mm).
Het gewicht van alle sets is vergelijkbaar (rond de 1.700 gram.
Aangezien ik geen idee heb van kwaliteit en betrouwbaarheid van de betreffende wielset hoop ik dat de expertise hier mij een advies kan geven welke keuze ik het beste kan maken.
Doordat mijn oude fiets betrokken is geraakt bij een aanrijding is mijn wielset (en fiets) kapot. Ik had een Spinergy Stealth PBO wielset (carbon, met alu remrand, 43mm hoog en 1.695 gram). De wielset beviel mij enorm, maar omdat ik van de verzekering niet genoeg terug krijg om fiets en wielen te vervangen zoals voorheen wil ik graag een goedkopere wielset. Fiets heeft meer prio en krijgt schijfremmen.
Nu zit ik dus te kijken voor een mooie / goede budget wielset. De volgende opties vind ik interessant:
- Chinese wielset via Martkplaats: ik heb aanbieders JV Wheels en Twan gezien welke al jaren wielen aanbieden. de kosten voor een carbon wielset (38 mm of 50 mm) kom rond de EUR 475.
- Chinese wielset via CSC: de kosten voor een cabron wielset (38 mm of 50 mm) kom rond de EUR 335, maar ik vermoed dat hier nog wel import fees bij komen.
- Ere explorator GC 45: gaat gewoon via online winkels in NL en kost EUR 389. Het is echter wel een alu set (45 mm).
Het gewicht van alle sets is vergelijkbaar (rond de 1.700 gram.
Aangezien ik geen idee heb van kwaliteit en betrouwbaarheid van de betreffende wielset hoop ik dat de expertise hier mij een advies kan geven welke keuze ik het beste kan maken.
JV Wheels en Twan schuiven de dozen, met de setjes van CSC, 1 op 1 door, heb ik de indruk. Heb ze ook wel eens voorbij zien komen op MP.
Importkosten is een gok en vaak zetten ze er een lage waarde op, waardoor het op zich wel meevalt. Is de prijs (335,-) incl verzending?
"Het gewicht van alle sets is vergelijkbaar (rond de 1.700 gram." -> Weet je dat zeker? Die ERE is bijna 2kg. Kan ook niet anders met zo'n hoge alu velg.
Importkosten is een gok en vaak zetten ze er een lage waarde op, waardoor het op zich wel meevalt. Is de prijs (335,-) incl verzending?
"Het gewicht van alle sets is vergelijkbaar (rond de 1.700 gram." -> Weet je dat zeker? Die ERE is bijna 2kg. Kan ook niet anders met zo'n hoge alu velg.
De EUR 335 is inclusief transportkosten. De koers met doller is niet ongunstig momenteel.
Ik verwacht ook dat de aanbieders op MP 100 euro verdienen, maar wel exact weten wat ze moeten bestellen en waar. Ik weet ook niet of er een verschil in kwaliteit zit tussen de wielen bij CSC en bijvoorbeeld via JV Wheels.
Bij de Ere staat een gewicht van 1.740 gram.
Buiten de prijs, looks, ben ik uiteraard ook benieuwd wat beter zou rijden (of is dat niet merkbaar?)
Ik verwacht ook dat de aanbieders op MP 100 euro verdienen, maar wel exact weten wat ze moeten bestellen en waar. Ik weet ook niet of er een verschil in kwaliteit zit tussen de wielen bij CSC en bijvoorbeeld via JV Wheels.
Bij de Ere staat een gewicht van 1.740 gram.
Buiten de prijs, looks, ben ik uiteraard ook benieuwd wat beter zou rijden (of is dat niet merkbaar?)
Ah inderdaad, de nieuwere 105 groep. Had over het 2011 jaartal heen gelezen.
Op Futurum en de site van Ere zelf staat 1960gr voor de Explorator GC 45. Vandaar mijn opmerking. Je kan het qua gewicht niet vergelijken met de carbon sets waar jouw oog op gevallen is.Racemuis schreef: ↑14 apr 2021 15:45 De EUR 335 is inclusief transportkosten. De koers met doller is niet ongunstig momenteel.
Ik verwacht ook dat de aanbieders op MP 100 euro verdienen, maar wel exact weten wat ze moeten bestellen en waar. Ik weet ook niet of er een verschil in kwaliteit zit tussen de wielen bij CSC en bijvoorbeeld via JV Wheels.
Bij de Ere staat een gewicht van 1.740 gram.
Buiten de prijs, looks, ben ik uiteraard ook benieuwd wat beter zou rijden (of is dat niet merkbaar?)
CSC wielen bestel je bij CSC gewoon op Ali. Daar zit niets bijzonders aan. Als je toch voor die wielen wilt gaan, gewoon bij Ali bestellen op de winkel van CSC zelf. Er zit geen verschil in de wielen, deze worden gewoon doorverkocht.
Er zijn genoeg leden hier die bij CSC wielen gekocht hebben, die kunnen ook bijspringen met wat handig is. Bespaar je je de extra kosten.
De tip die ik je kan meegeven is om te vragen of ze messing nippels willen gebruiken ipv alu.
Bedankt. Had ergens een ander gewicht gelezen. Maar denk dat voor mij die 200 gram niet het verschil maken.
Maar als ik het goed begrijp raad jij aan om die MP jongens links te laten liggen en exact hetgeen je wil te bestellen bij CSC via Ali? Die JV wheels had redelijk wat keuzes (mat of glanzend, naven), maar die heb je vast ook bij CSC.
Heb je het idee dat het carbon ook beter rijdt dan Alu? Ik heb zelf voorheen standaard 23mm hoge alu velgen gehad en daarna 43 m hoge carbon (met alu remrand). Die laatste set reed een stuk prettiger, maar denk dat dat ook echt appels met peren was.
Maar als ik het goed begrijp raad jij aan om die MP jongens links te laten liggen en exact hetgeen je wil te bestellen bij CSC via Ali? Die JV wheels had redelijk wat keuzes (mat of glanzend, naven), maar die heb je vast ook bij CSC.
Heb je het idee dat het carbon ook beter rijdt dan Alu? Ik heb zelf voorheen standaard 23mm hoge alu velgen gehad en daarna 43 m hoge carbon (met alu remrand). Die laatste set reed een stuk prettiger, maar denk dat dat ook echt appels met peren was.
Als je via de winkel van CSC een berichtje stuurt kun je alles vragen wat je wilt qua afwerking.
Een goede (!) alu set kan beter rijden dan een middelmatige carbon set. Het materiaal van de velgen maakt niet veel uit, het gaat om het geheel als systeem. En vergeet de banden ook niet. Het is ook een stuk persoonlijke voorkeur, wat fijn is. Ik weet het, een dooddoener zo.
Als je een hoge carbon velg mooi vind staan, go for it. Tevreden naar je fiets kijken en blij er op (en hopelijk er ook blij van af) stappen, is veel waard.
Een goede (!) alu set kan beter rijden dan een middelmatige carbon set. Het materiaal van de velgen maakt niet veel uit, het gaat om het geheel als systeem. En vergeet de banden ook niet. Het is ook een stuk persoonlijke voorkeur, wat fijn is. Ik weet het, een dooddoener zo.
Als je een hoge carbon velg mooi vind staan, go for it. Tevreden naar je fiets kijken en blij er op (en hopelijk er ook blij van af) stappen, is veel waard.