Tubeless
Ja dat ken ik wel, maar zijn meestal vulcaniserende lijmen want rubber op rubber maar daar houdt de cellophane of cellotape (PET-tape) niet op en dat is nou juist de bedoeling van wel.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14089
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Daar lijkt het erg op maar het is anders, ik snap wel wat Orlok bedoeld, maar met die lijm bleven die banden ook niet zitten en met die pattex wel.
Deze lijkt er erg op.
https://www.pattex.nl/nl/producten/spec ... ubber.html
Maar we hadden toen veel grotere tubes
Deze lijkt er erg op.
https://www.pattex.nl/nl/producten/spec ... ubber.html
Maar we hadden toen veel grotere tubes
Via een ander forum (veloptimal) kreeg ik zonet te lezen dat men een GP5000TL met Shoe Goo van binnenuit heeft gerepareerd. Volgens de video gebruikt men het bij skating om de schoenen te voorzien van een beschermlaagje tegen het slijten.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
JoostG zijn advies gevolgd, grote TipTop plakker gebruikt. Band opgeschuurd, goed ontvet, 1 laagje lijm 10' laten drogen, 2de laagje lijm 10' laten drogen, de plakker met een hamer lichtjes "bewerkt" Lijkt er muurvast op te zitten, ben benieuwd.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1264
- Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25
Dat is dus ook een soort secondenlijm.
Ik denk wel dat er een kwaliteitsverschil is tussen de hobby tuubjes en de professionele toepassingen.
Cyaanacrylaat lijm wordt ook gebruikt om EPDM folie (voor platte daken) aaneen te lijmen. Dit soort lijm is ook wel wat sterker dan Pattex of Bison.
Ik heb Stan’s Notubes gewone sealant en race sealant gebruikt. Ik gebruik nu Orange Seal Endurance.
Vergeleken met Stan’s is Orange Seal veel beter in het dichten van microporiën. Met Stan’s moest ik per week bijpompen, met Orange Seal niet.
Orange Seal is wel slechter in het snel dichten van een gat, daar is vooral de race sealant van Stan’s heel goed in. Maar als Orange Seal een gat gedicht heeft, blijft het wel dicht. Ik heb met Stan’s gaten gehad die bij bijpompen steeds terug open gingen.
Vergeleken met Stan’s is Orange Seal veel beter in het dichten van microporiën. Met Stan’s moest ik per week bijpompen, met Orange Seal niet.
Orange Seal is wel slechter in het snel dichten van een gat, daar is vooral de race sealant van Stan’s heel goed in. Maar als Orange Seal een gat gedicht heeft, blijft het wel dicht. Ik heb met Stan’s gaten gehad die bij bijpompen steeds terug open gingen.
Zeker, in prijs en samenstelling.
Zelf gebruik ik al jaren Schwalbe Doc Blue, maar andere zullen zeggen dat X beter is. Misschien daar een enquette over opzetten.?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless