Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

eelcoz

eelcoz 05 jan 2012 14:51

Over Sven Kramer zijn jaar rust; ik meen me te herinneren dat er ook werd gesproken over mentale problemen (soort burn-out). Had dat er ook niet mee te maken?

farelli
Forum-lid

farelli 05 jan 2012 14:51

Ik vind deze discussie eigenlijk te flauw voor woorden. Louter giswerk. Wat moet je daar nou mee?
Eén reactie: ik schrijf niet voor niks dat iets niet hoeft te sporen met verwachtingen. Boogey zélf kan ook nog een rol spelen.
En nu ga ik hier niet meer over verder.
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

WdvB
Forum-lid

WdvB 05 jan 2012 15:00

daniel1975 schreef:WvdB: jij bent zo gigantisch overtuigd van je eigen gelijk, daar ga ik niet meer mee in discussie. Ik geloof helemaal niet in innocent until proven (al vind ik wel dat je niemand daadwerkelijk mag veroordelen zonder bewijs!), naief ben ik al helemaal niet, maar de fantasie van jou gaat echt boven mijn pet.
En jij denkt dat de hele begeleidingsploeg zit te liegen tegen TVM om het salaris van Sven veilig te stellen? Wat een kolder. Ohnee, ik snap het al!! TVM liegt net zo hard mee in de media en speelt onder 1 hoedje want verzekeraars zijn per definitie oplichters.....
Ik ben helemaal niet overtuigd van mezelf, ik schets alleen wat ik aannemelijk vindt. Het enig wat jij veronderstelt is het omgekeerde omwille van het omgekeerde. Jij gelooft alles wat in de media staat. Of je hangt het principe aan dat je niets iets over iets kan vinden, wat je niet 100% zeker weet. If you cant say something nice, say nothing at all. Voor mij is dat niet aannemelijk genoeg, kan toch?

Die laatste zin van je zou wel eens aannemelijk kunnen zijn dat er een kleine schare mensen (kemkers, wie weet zelfs tvm directie) omtrent Kramer "weten" dat er niets aan de hand is. Geen doktor heeft iets kunnen vinden.... Er is gewoon geen enkele aanwijzing dat Kramer een blessure heeft gehad, behalve dan de blauwe ogen. Toch wel toevallig dat ie na de goede Spelen (hij was daar top, geen enkele aanwijzing voor een blessure) opeens een blessure krijgt. Hoe verklaar je dat? En het jaar na de Spelen is toch echt het moment voor een jaartje rustig an. Voor een miljoen of meer per jaar wil ik ook wel een leugentje om bestwil de wereld in helpen, daar hoef je geen buddha voor te zijn.

De manager van Kramer, Patrick Wouters, kan zich vinden in de woorden van Kuiper. "Je kúnt niet altijd overal alles winnen, dat kan niemand jarenlang volhouden. Er is nu een nieuw tijdperk aangebroken. Keuzes maken om wedstrijden te laten schieten."
Laatst gewijzigd door WdvB op 05 jan 2012 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.

WdvB
Forum-lid

WdvB 05 jan 2012 15:03

farelli schreef:Ik vind deze discussie eigenlijk te flauw voor woorden. Louter giswerk. Wat moet je daar nou mee?
Eén reactie: ik schrijf niet voor niks dat iets niet hoeft te sporen met verwachtingen. Boogey zélf kan ook nog een rol spelen.
Kan, maar ook giswerk. Maar wat zou er dan mis zijn met Boogie himself? Is ie zo labiel, flapuit, extravert dat ie niet serieus kan worden genomen?

lien
Forum-lid

lien 05 jan 2012 15:14

litespeed schreef: In het algemeen: er zijn al tal van voorbeelden te noemen van sporters die hun topniveau slechts heel even kunnen vasthouden (Tuitert? Kuipers?) om je pet heel, heel diep af te nemen voor Sven Kramer die jarenlang op een enorm hoog niveau acteerde en ook zonder tegenstand (!) het beste uit zichzelf haalde.
Tuitert is denk ik een slecht voorbeeld om te noemen. Naar mijn mening is hij geen sporter die zijn topniveau maar heel even heeft vastgehouden. Voordat hij op top niveau schaatste reed hij bij de wereld top van het skeeleren (en dat was vóór 2000). In zijn schaatsjaren daarna heeft hij vaak genoeg laten zien een topper te zijn met als uitblinker het Olympisch goud in 2010. Volgens mij is het veels te vroeg om nu al te zeggen dat hij niet meer op topniveau zit, wellicht zijn er andere omstandigheden waardoor het niet lukt.

En mannen...laat iedereen toch denken wat hij wil denken. Aan speculeren heb je niks.
En het is droog: dus misschien een stukje fietsen ;)?

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 05 jan 2012 15:31

lien schreef:Tuitert is denk ik een slecht voorbeeld om te noemen. Naar mijn mening is hij geen sporter die zijn topniveau maar heel even heeft vastgehouden. Voordat hij op top niveau schaatste reed hij bij de wereld top van het skeeleren (en dat was vóór 2000). In zijn schaatsjaren daarna heeft hij vaak genoeg laten zien een topper te zijn met als uitblinker het Olympisch goud in 2010. Volgens mij is het veels te vroeg om nu al te zeggen dat hij niet meer op topniveau zit, wellicht zijn er andere omstandigheden waardoor het niet lukt.
Huh? Wat is jouw definitie van topniveau eigenlijk? Bij mij zijn dat podiumplaatsen op WK of OS. Zie hier de medaillespiegel van Tuitert: klik

Een voorbeeld in optima forma van slechts heel even op topniveau zijn als je kijkt naar de 1500m. Enkel in 2004 en 2005 op WK zilver en dan als absolute klapper goud op de OS in 2010. 2006 niets, 2007 niets, 2008+2009 niets en dan opeens een uitschieter. Waarom die gigantische ontlading na winst op de 1500m op de OS? Misschien omdat het vanuit het 'niets' was? Heb je Phelps zo zien juichen na zijn 12e gouden medaille?

Waarom is het te vroeg om te zeggen dat hij niet meer op topniveau zit? Dat is geen discussie hoor... Dat is gewoon kijken naar de uitslagen. Hij IS niet meer op topniveau. En uiteraard zijn er omstandigheden die er voor zorgen dat hij niet zijn topniveau meer haalt. Wellicht wel voor een groot deel vergelijkbaar met die van Sven... ;)

farelli
Forum-lid

farelli 05 jan 2012 15:31

WdvB schreef:
farelli schreef:Ik vind deze discussie eigenlijk te flauw voor woorden. Louter giswerk. Wat moet je daar nou mee?
Kan, maar ook giswerk. Maar wat zou er dan mis zijn met Boogie himself? Is ie zo labiel, flapuit, extravert dat ie niet serieus kan worden genomen?
Ja, giswerk. Maar dat geef ik de voorgaande post toch ook aan.
En nu zou ik hier weer op in moeten gaan?
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

WdvB
Forum-lid

WdvB 05 jan 2012 15:42

farelli schreef:
WdvB schreef:
Ja, giswerk. Maar dat geef ik de voorgaande post toch ook aan.
En nu zou ik hier weer op in moeten gaan?
je moet natuurlijk helemaal niets. Maar je denkt toch niet dat ik me niet heb afgevraagd waarom Boogie niet geschikt zou zijn om in het begeleidingsteam van Rabo te functioneren als oud renners als FM, JB, TdR, EB, ED dat wel zijn? Hij geeft zelf aan dat ie niet snapt waarom hij niet gevraagd is..... Dus ja, of hij is niet geschikt, of hij is besmet? Is ie besmet bevonden, of is ie niet-geschikt bevonden? We weten van beide mogelijkheden niet de feiten, maar wat is het meest aannemelijk? Dus waarom zou Boogie niet geschikt zijn?

WdvB
Forum-lid

WdvB 05 jan 2012 15:49

eelcoz schreef:Over Sven Kramer zijn jaar rust; ik meen me te herinneren dat er ook werd gesproken over mentale problemen (soort burn-out). Had dat er ook niet mee te maken?
precies, kan me heel goed voorstellen dat ie een burnout had, maar waarom dan daar een beenblessure van maken? Een burnout is toch ook "gewoon" een blessure?

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 05 jan 2012 15:53

WdvB schreef:
eelcoz schreef:Over Sven Kramer zijn jaar rust; ik meen me te herinneren dat er ook werd gesproken over mentale problemen (soort burn-out). Had dat er ook niet mee te maken?
precies, kan me heel goed voorstellen dat ie een burnout had, maar waarom dan daar een beenblessure van maken? Een burnout is toch ook "gewoon" een blessure?
Het zal mij niets verbazen als het als een 'beenblessure' is begonnen (topsporters hebben altijd wel ergens pijn, niet?) en men na lang zoekwerk niets anders kon dan te aanvaarden dat het (voor het grootste deel) een mentale kwestie is geweest. En dat moet daarna ook nog naar buiten toe 'verkocht' worden. Ook ter bescherming van Sven Kramer wellicht. Krantenkoppen zie je anders al voor je met Kramer de Onverslaanbare met een probleem tussen de oren. Dan kun je beter je been breken en wijzen naar een rontgenfoto met wat tita-boutjes.

lien
Forum-lid

lien 05 jan 2012 15:59

litespeed schreef: Huh? Wat is jouw definitie van topniveau eigenlijk? Bij mij zijn dat podiumplaatsen op WK of OS. Zie hier de medaillespiegel van Tuitert: klik

Waarom is het te vroeg om te zeggen dat hij niet meer op topniveau zit? Dat is geen discussie hoor... Dat is gewoon kijken naar de uitslagen. Hij IS niet meer op topniveau. En uiteraard zijn er omstandigheden die er voor zorgen dat hij niet zijn topniveau meer haalt. Wellicht wel voor een groot deel vergelijkbaar met die van Sven... ;)
Dan hebben we volgens jouw definitie ook geen topniveau Nederlandse wielrenners ;) Topprestaties lever je naar mijn mening ook bij wereldbekerwedstrijden ed.
En jij baseert dat omdat hij de eerste 3 maanden niet goed presteert? In vorm komen, kan vaak al door iets kleins, dus ik schrijf hem nog niet af.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 05 jan 2012 15:59

litespeed schreef: Huh? Wat is jouw definitie van topniveau eigenlijk? Bij mij zijn dat podiumplaatsen op WK of OS. Zie hier de medaillespiegel van Tuitert: klik
Je spreekt jezelf tegen; kijk nog eens goed naar die medaillespiegel.Iemand die vanaf '98 met enige regelmaat absolute topresultaten haalt heeft volgens mij gewoon heel lang topniveau gehaald. Hooguit kun je stellen dat er een golfbeweging in zat.

En iemand die denkt dat een ervaren sponsor als TVM zich voor een miljoen in de luren laat leggen door een nepblessure, dan ben je volgens mij pas echt naief.
Less is bore

Plaats reactie