Men reageert toch wat ongelovig , kan toch helemaal niet....ik had op voorhand ook bedenkingen bij mijn bestelling (hoopte dat het in het slechtste geval een goeie winterfiets zou kunnen worden) maar het mag gewoon gezien worden...apexrider schreef:Moots heeft dan ook uitzonderlijk mooie lassen, duidelijk een stuk fraaier dan die van mijn Lynskey. Waarom het pijnlijk zou zijn dat een Chinees noname frame mooiere lassen heeft dan die van een elite merk ontgaat mij.
Titanium fietsen
Cheap light strong, choose two
Ik ben inmiddels toch wel benieuwd naar een foto, of moet er dan eerst gepoetst worden?kees0251 schreef:Men reageert toch wat ongelovig , kan toch helemaal niet....ik had op voorhand ook bedenkingen bij mijn bestelling (hoopte dat het in het slechtste geval een goeie winterfiets zou kunnen worden) maar het mag gewoon gezien worden...apexrider schreef:Moots heeft dan ook uitzonderlijk mooie lassen, duidelijk een stuk fraaier dan die van mijn Lynskey. Waarom het pijnlijk zou zijn dat een Chinees noname frame mooiere lassen heeft dan die van een elite merk ontgaat mij.
Ik had hetzelfde idee een paar jaar geleden en ben toen op Marktplaats titanium frames gaan "verzamelen". Inmiddels staat de score op drie. Eénmaal race en tweemaal mtb frame van B1 1999 (toen van Batavus, inmiddels BeOne). "Netto" prijs voor een frame tussen 40 en 100 euro (stuur even een pm voor toelichting).kawouter schreef:Ik ben van plan een titaniumfiets op te bouwen voor woon-werk verkeer en wil daarom niet de hoofdprijs betalen. Ik denk er nu aan om een frame uit China te importeren. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik ben dan vooral op zoek naar een goede leverancier.
Andere ideeen zijn natuurlijk ook welkom.
Van een van de mtb frames heb ik een woonwerk fiets gebouwd: spatborden, drager voor een top case, verlichting (cq. schijnwerpers.....) en lekvrije Schwalbe banden met een wegprofiel. Rijd (bijna) als een racefiets, dagelijks 50km, en zéér tevreden. Heb voor een mtb frame gekozen voor woonwerk met name vanwege de mogelijkheid om "lekvrije" (lees Schwalbe Marathon) banden te kunnen monteren.
-
- Forum-lid
le grimpeur heeft mooie planet x titanium frame met super mooi laswerk veelvuldig in zijn reis forum te zien
Zijn foto.s van geweest op dit forum
Zijn momenteel weer in de aanbieding voor 950€, zeker het overwegen waard.ridley orion schreef:le grimpeur heeft mooie planet x titanium frame met super mooi laswerk veelvuldig in zijn reis forum te zien
- Le Grimpeur
- Forum-lid
Pas op!!! Mijn Planet X Ti Pro Road frame is gebouwd door Lynskey, met inderdaad heel fraaie lasnaden. De huidige Planet X titanium frames worden echter in China vervaardigd, daar waar ook de Van Nicholas frames gemaakt worden. Niets ten nadele van die productiefaciliteit, maar het zijn andere frames: ze hebben een (iets) andere geometrie, ander laswerk en een geïntegreerde headset. Dit even ter verduidelijking.kees0251 schreef:Zijn momenteel weer in de aanbieding voor 950€, zeker het overwegen waard.ridley orion schreef:le grimpeur heeft mooie planet x titanium frame met super mooi laswerk veelvuldig in zijn reis forum te zien
60 x Ventoux
Hoogstwaarschijnlijk http://www.titanproduct.com/legrimpeur schreef: De huidige Planet X titanium frames worden echter in China vervaardigd, daar waar ook de Van Nicholas frames gemaakt worden. Niets ten nadele van die productiefaciliteit, maar het zijn andere frames: ze hebben een (iets) andere geometrie, ander laswerk en een geïntegreerde headset. Dit even ter verduidelijking.
Bij mijn zoekwerk heb ik die club ook een offerte gevraagd en werd linea recta doorverwezen naar VanNicholas.....