Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Titanium fietsen

kees0251
Forum-lid

kees0251 08 nov 2013 18:22

apexrider schreef:Moots heeft dan ook uitzonderlijk mooie lassen, duidelijk een stuk fraaier dan die van mijn Lynskey. Waarom het pijnlijk zou zijn dat een Chinees noname frame mooiere lassen heeft dan die van een elite merk ontgaat mij.
Men reageert toch wat ongelovig , kan toch helemaal niet....ik had op voorhand ook bedenkingen bij mijn bestelling (hoopte dat het in het slechtste geval een goeie winterfiets zou kunnen worden) maar het mag gewoon gezien worden...
Cheap light strong, choose two

apexrider
Forum-lid

Gebruikersavatar apexrider 08 nov 2013 18:34

kees0251 schreef:
apexrider schreef:Moots heeft dan ook uitzonderlijk mooie lassen, duidelijk een stuk fraaier dan die van mijn Lynskey. Waarom het pijnlijk zou zijn dat een Chinees noname frame mooiere lassen heeft dan die van een elite merk ontgaat mij.
Men reageert toch wat ongelovig , kan toch helemaal niet....ik had op voorhand ook bedenkingen bij mijn bestelling (hoopte dat het in het slechtste geval een goeie winterfiets zou kunnen worden) maar het mag gewoon gezien worden...
Ik ben inmiddels toch wel benieuwd naar een foto, of moet er dan eerst gepoetst worden?
Afbeelding

wido
Forum-lid

Gebruikersavatar wido 08 nov 2013 18:38

kawouter schreef:Ik ben van plan een titaniumfiets op te bouwen voor woon-werk verkeer en wil daarom niet de hoofdprijs betalen. Ik denk er nu aan om een frame uit China te importeren. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik ben dan vooral op zoek naar een goede leverancier.
Andere ideeen zijn natuurlijk ook welkom.
Ik had hetzelfde idee een paar jaar geleden en ben toen op Marktplaats titanium frames gaan "verzamelen". Inmiddels staat de score op drie. Eénmaal race en tweemaal mtb frame van B1 1999 (toen van Batavus, inmiddels BeOne). "Netto" prijs voor een frame tussen 40 en 100 euro (stuur even een pm voor toelichting).
Van een van de mtb frames heb ik een woonwerk fiets gebouwd: spatborden, drager voor een top case, verlichting (cq. schijnwerpers.....) en lekvrije Schwalbe banden met een wegprofiel. Rijd (bijna) als een racefiets, dagelijks 50km, en zéér tevreden. Heb voor een mtb frame gekozen voor woonwerk met name vanwege de mogelijkheid om "lekvrije" (lees Schwalbe Marathon) banden te kunnen monteren.
Over je fiets lullen is beter dan andersom...........
mybikes
ikfietsvriendelijk.nl

ridley orion
Forum-lid

ridley orion 08 nov 2013 19:02

le grimpeur heeft mooie planet x titanium frame met super mooi laswerk veelvuldig in zijn reis forum te zien
Zijn foto.s van geweest op dit forum

roos69
Forum-lid

Gebruikersavatar roos69 08 nov 2013 19:28

Wat detail fotootjes van Chinees laswerk zouden een hoop kunnen ophelderen! ;)

kees0251
Forum-lid

kees0251 08 nov 2013 19:31

ridley orion schreef:le grimpeur heeft mooie planet x titanium frame met super mooi laswerk veelvuldig in zijn reis forum te zien
Zijn momenteel weer in de aanbieding voor 950€, zeker het overwegen waard.

kees0251
Forum-lid

kees0251 08 nov 2013 19:47

roos69 schreef:Wat detail fotootjes van Chinees laswerk zouden een hoop kunnen ophelderen! ;)
Morgen maak ik een paar fotootjes voor de liefhebbers.

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 08 nov 2013 19:47

kees0251 schreef:
ridley orion schreef:le grimpeur heeft mooie planet x titanium frame met super mooi laswerk veelvuldig in zijn reis forum te zien
Zijn momenteel weer in de aanbieding voor 950€, zeker het overwegen waard.
Pas op!!! Mijn Planet X Ti Pro Road frame is gebouwd door Lynskey, met inderdaad heel fraaie lasnaden. De huidige Planet X titanium frames worden echter in China vervaardigd, daar waar ook de Van Nicholas frames gemaakt worden. Niets ten nadele van die productiefaciliteit, maar het zijn andere frames: ze hebben een (iets) andere geometrie, ander laswerk en een geïntegreerde headset. Dit even ter verduidelijking.
60 x Ventoux

roos69
Forum-lid

Gebruikersavatar roos69 08 nov 2013 20:19

Ik dacht al dat de Planet-X van legrimpeur van Lynskey was. :D
Lynskey heeft wel meer zijstapjes gemaakt en (tijdelijk) gelast voor andere merken.

kees0251
Forum-lid

kees0251 08 nov 2013 20:36

legrimpeur schreef: De huidige Planet X titanium frames worden echter in China vervaardigd, daar waar ook de Van Nicholas frames gemaakt worden. Niets ten nadele van die productiefaciliteit, maar het zijn andere frames: ze hebben een (iets) andere geometrie, ander laswerk en een geïntegreerde headset. Dit even ter verduidelijking.
Hoogstwaarschijnlijk http://www.titanproduct.com/
Bij mijn zoekwerk heb ik die club ook een offerte gevraagd en werd linea recta doorverwezen naar VanNicholas.....

poets
Forum-lid

Gebruikersavatar poets 08 nov 2013 20:48

Afbeelding

helaas niet mijn fiets, wel een Moots

poets
Forum-lid

Gebruikersavatar poets 08 nov 2013 20:51

mooie holle lasrupsjes, de rupsjes zijn mooi ingebrand en zeer gelijkmatig, alsof er dubbeltjes liggen.
maakt de fiets eigenschappen niet beter, maar hier is er wel sprake van top afwerking

Plaats reactie